הודעה לעיתונות

המכללה האקדמית צפת: חינוך לאורח חיים בריא בגביע הבריאות השני ע"ש ד"ר משה נברו ז"ל

קבוצת הכדורסל של "מכבי שירותי בריאות" גברה על קבוצת הכדורסל של המכללה האקדמית צפת וזכתה בגביע הבריאות" האירוע התקיים במסגרת פרויקט גביע הבריאות השני שהתקיים השנה בדגש על החינוך לאורח חיים בריא וחשיבות הרפואה המונעת.

המכללה האקדמית צפת, ביוזמת אגודת הסטודנטים בשיתוף מרכז צעירים צפת ועמותת הספורט, מקיימים את האירוע המסורתי במסגרת מעורבות בקהילה בתחום הבריאות. המטרה היא לעודד את נושא החינוך לבריאות ולקידום הרפואה המונעת בתוך הקהילה ע"י הנגשת הציבור לנושאים אלה באמצעות אורח חיים פעיל הכולל פעילות גופנית, תזונה נכונה לגוף ולנפש.

"גביע הבריאות הולך והופך למסורת במטרה להגביר את המודעות לבריאות נכונה ועיסוק בפעילות גופנית בקרב ילדים ומבוגרים, כצעד של שיפור איכות החיים. גביע הבריאות מזמין את הקהילה להשתתף כל הפעילויות בחינם", מסר יוזם האירוע אלון נברו, סטודנט לפיזיותרפיה המשמש גם קפטן ומאמן נבחרת הכדורסל של המכללה.

טלי לגזיאל מנהלת מרכז צעירים צפת, "מרכז צעירים שם לו למטרה לסייע ליוזמות חברתיות של צעירים ולהוציאן מהכוח אל הפועל".

הפנינג הבריאות והספורט התקיים באולם 'מפעל הפיס' בקרית החינוך בצפת, בחסות "עמותת הספורט" בהנהלת ויקי אווקי. ברחבת האולם יוקמו דוכני מידע ופעילות שונים של סטודנטים למקצועות הבריאות.

הסטודנטים מהחוגים לסיעוד ופיזיותרפיה, הדריכו את הקהל לבריאות נכונה וחשיבותו של הספורט באמצעות שיחות, בדיקות של מדדי דופק, לחץ דם והדגמות שונות. ברחבת המתחם הוקמו דוכנים של מכבי שירותי בריאות, מכבי טבעי, תזונאית, האגודה למלחמה בסרטן, יוגה, אופני כושר בליווי מדריך מקצועי, סטודנטים שהפעילו תחנות ספורט תחרותיות, סטודנטים מגרעין 'אופקים למחר' שיפעילו את 'משחקים בשכונה' דוכני מזון בריא ועוד.

שיאו של היום היה משחק כדורסל בין קבוצות של סטודנטים לבין קבוצת הכדורסל של "מכבי שרותי בריאות" שנצחה בהתמודדות. בתום המשחק הוענק לקבוצה המנצחת 'גביע הבריאות' לזכרו של ד"ר משה נברו ז"ל, שעזר למטופלים רבים מתושבי צפת למצוא מזור למחלותיהם ומרפא לכאבם.
מסכם אילן חסן סגן יושב ראש אגודת הסטודנטים במכללה המקדם את הספורט במכללה. "גביע הבריאות השני הינו הפנינג בריאות וספורט לכל המשפחה וכלל הסטודנטים".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- המכללה האקדמית צפת.