מפרסם: דיוניסוס יחסי ציבור
תאריך: 18/06/2017 21:56
עדכון: 20/06/2017 13:39
נושא: אמנות
שוש ישראלי - ברברים
שוש ישראלי - ברברים
הודעה לעיתונות

האם אמנות פרובוקטיבית יכולה להוביל לשינוי?

גלריה משרד בתל אביב מציגה את "אמנות פרובוקטיבית – לייט+" - תערוכה קבוצתית העוסקת בנושאים מטרידים שלא באו לביטוי משמעותי באמנות הפלסטית.

אוצרת : רחל סוקמן

פתיחה: יום ה’ ה-22 ביוני 2017 בשעה :19:30. נעילה: יום ד’, ה-19 ביולי 2017

שעות פתיחה: ימים ב' – ה': 11:00 – 18:00. יום ו' 11:00 – 14:00.

תחושת מועקה מבעבעת זה זמן מה במציאות החיים בישראל. נושאים מטרידים כמו איכות השלטון וחסך בדוגמא אישית של מנהיגים וקובעי המנהל התקין בכל גווני הקשת שלא באו לידי ביטוי משמעותי באמנות החזותית. לאחר יציאתו לאור של גיליון מס. 60 של כתב העת טרמינל הדן בנושא, פנתה רחל סוקמן, האוצרת הראשית של גלריה משרד בתל אביב ועורכת כתב העת לחלק מהאמנים שהשתתפו בו, וכן לאמנים אחרים, להשתתף בתערוכה בגלריה משרד בתל אביב, בשם אמנות פרובוקטיבית לייט + ולהציג עבודות שיבטאו את חוסר הנחת ממצב האומה בעיקר בנושאים של מוסר, חברה, מגדר ואיכות השלטון.

בתערוכה משתפים עשרה אמנים ואמניות ישראלים הקוראים תיגר על המציאות של ראשית המאה ה- 21 בארץ ובעולם – מציאות הזועקת לשינוי ולמימוש חשיבה עצמאית.
התערוכה חוקרת את הפרובקטיביות באמנות, לא זו שנעשית בשם הפרובוקציה אלא לשם אמירה אמנותית.

יצירותיו של האמן רפי דייגי, משקפות את המצב הבעייתי והכואב של הקהילה ההומו לסבית בארץ. מתוך כוונה לנער את מסלולי החשיבה המקובלים, הוא מוחה על חוסר השוויון בארץ בין הומואים לסטרייטים בנושא אימוץ ילדים. האמן מציע לאנשי הקהילה להעדיף אימוץ של ילדים בחו"ל , על פני פנייה לאימהות פונדקאית. דייגי, שחי עם בן זוגו מזה 42 שנים, מציע עוד רעיון: "כפי שחייבים להוציא רישיון נהיגה על מנת לנהוג, כך כדאי גם לחייב ברישיון להורות על מנת לגדל ילדים." האמן גם מעלה את השאלה : מה היה קורה בעולמנו אם גם גברים היו יכולים להיות בהריון ?

לדעתו העולם היה שוויוני יותר, ואולי גם נכון יותר?
את חלומו על גברים בהריון הביא לביטוי ביצירה פיסולית בשם: "במזל תאומים" בה מוצגים שני גברים בהריון ואליהם קשור בחבל הטבור התינוק שהביאו לעולם.

פרשנות העבודות, המוצגות בתערוכה זו היא, כמובן, בעיני המתבונן. הכותרת "אמנות פרובוקטיבית- לייט+", אינה אלא הצעה לשיח בנושאים שאנו, הישראלים, חלוקים בדעותינו עליהם. ולמרות שקשה לנו להמשיך ולשאת את תחושת העלבון, הניצול, וחוסר השוויון והחירות, עוד לא יצאנו לרחובות העיר.

בתערוכה משתתפים האמנים: תמר בן סימון, צ'נצ'ל בנגה, רפי דייגי, דפנה טלמון, שוש ישראלי, תלמה נבו, איריס סמרה, רוני סתר, ברוריה פסטרנק ואלינורה שוורץ.

התערוכה "אמנות פרוקבטיבית לייט+" תוצג עד ה19 ביולי בגלריה משרד בתל אביב

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דיוניסוס יחסי ציבור.