מפרסם: רב תקשורת
תאריך: 20/06/2017 11:33
נושא: חוץ, חדשות, תיירות
השגרירים הצעירים של ישראל בבית ישראל בטביליסי
השגרירים הצעירים של ישראל בבית ישראל בטביליסי
40 שגרירי רצון טוב בביקור בטביליסי, גיאורגיה ביוזמת איציק משה.
40 שגרירי רצון טוב בביקור בטביליסי, גיאורגיה ביוזמת איציק משה.
הודעה לעיתונות

40 שגרירים צעירים מישראל מבקרים בימים אלה בגיאורגיה במסגרת פרויקט הסברה ישראלי חדש בסיוע משרד החוץ

משלחת המונה 40 שגרירים צעירים מרחבי הארץ שוהה בימים אלה בטביליסי, בירת גיאורגיה במסגרת ביקור ומסע לקידום ההסברה הישראלית בתפוצות. הביקור בסיוע ובעזרת משרד החוץ הישראלי, נועד להכשיר את בני הנוער כשגרירי רצון טוב ולסייע בפעילות קידום ההסברה הישראלית ברחבי העולם. במהלך הביקור פגשו בני הנוער את צוות השגרירות הישראלי, ביקרו בעיריית טביליסי ונפגשו עם מאות סטודנטים ובני נוער באוניברסיטאות ובמוסדות חינוך וציבור ברחבי המדינה.

יוזם המפגש בבית ישראל וראש ארגון ההסברה בטביליסי, בירת גיאורגיה, איציק משה, מגלה כי בארבע השנים האחרונות עמד בראש המיזם בשיתוף עם חברי כנסת רבים ומשרד החוץ הישראלי והתוצאות לקידום ההסברה הישראלית הן מוצלחות ביותר. הוא מדגיש כי גאורגיה שמשה תמיד כמדינה חלוצה בקשריה עם ישראל ובה יזמו את מכתב 18 המשפחות שפתחו את שערי העלייה מברה"מ, בה נפתחה נציגות רשמית ראשונה בברה"מ ב- 1990 והפכה לנציגות מרכזית באזור.

בפני חברי המשלחת הישראלית, כולם דוברי אנגלית רהוטה, הוצגו במהלך הביקור סרטונים על הישגי מדינת ישראל מלווים בהרצאה של איציק משה על אתגרי ההסברה בגאורגיה והמדינות השכנות באזור. חברי המשלחת התפעלו במיוחד מהעובדה שבאוניברסיטאות בגאורגיה לומדים עברית ובאחרונה אף נפתח שם קורס אקדמי ללימודי השואה.

ביום ג', 27 ביוני 2017 יתקיים במרכז בגין בירושלים כנס הסברה בו יוצג לראשונה סיכום המודל והפיילוט של 4 שנות פעילות הסברה הישראלית. הכנס יתקיים במעמד שרת התרבות מירי רגב, אורח הכבוד, שר התרבות של גאורגיה, מיכאיל גיאורגדזה, ובהשתתפות חברי כנסת, אישי ציבור, דיפלומטים ועוד. בכנס יוצג כאמור מודל ההסברה החדש המיועד לדברי איציק משה, להפצה וביצוע בעשרות מדינות ברחבי העולם וכמעט ללא עלות מתקציב הממשלה. עוד יוצג בכנס מסלול תיירות חדש של מורשת תרבות יהודית בגאורגיה מחורבן בית ראשון עד לעליה הגדולה. במסגרת כנס ההסברה תופיע הפסנתרנית אליסו בולקוודזה, שגרירת שלום של אונסקו. בולקוודזה המוכרת ברחבי העולם, תבקר יחד עם שר התרבות הגיאורגי, מיכאיל גיאורגדזה ביד ושם.

יחסי ציבור: רב תקשורת: 054-7999209

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רב תקשורת.