הודעה לעיתונות

ביונקסט משיקה את ביוסייט: פלטפורמה מקוונת שתחולל מהפכה במחקרי תרופות

עוזרת לחברות להאיץ את הפיתוח של תרופות חדשות על ידי הורדת שיעור הכישלונות בשלב הקליני

שטרסבורג, צרפת, 21 ביוני 2017, (BUSINESS WIRE):

Bionext, חברת ביו-אינפורמטיקה, הכריזה היום על ההשקה של BioSight, פלטפורמת ביו-הדמיה מקוונת שמיועדת לזיהוי יעיל של תופעות לוואי אפשריות של טיפולים בתרופות פוטנציאליות בגוף האדם.

כתוצאה של חמש עשרה שנות מחקר ופיתוח בביולוגיה מולקולרית, ביוסייט משתמשת באלגוריתם הרשום כפטנט שיכול לחזות את כל המטרות הביולוגיות הפוטנציאליות שיש סכנת שתהיה להן אינטראקציה עם טיפול בתרופה פוטנציאלית. ביוסייט, שזמינה בצורת תוכנה כשירות (SaaS) או כהתקנה באתר, במחיר נגיש ובתוך כמה שעות, מאפשרת לחוקרי תרופות וביו-רפואה לפתח טוב יותר את המולקולות שלהם ולהוריד את שיעור הכישלונות בשלב הניסויים הקליניים, ולכן למטב את התשואה על ההשקעה שלהם.

3.975 מיליארד דולר לכל תרופה

זאת העלות הכוללת הממוצעת של המו"פ שנחוץ לחברות תרופות כדי להשיק תרופה חדשה בשוק העולמי1. לפי LEEM, מתוך 10,000 מולקולות מטרה, 10 יהפכו לחלק מפטנטים שיוגשו לרישום ורק אחת מאלה תהפוך לחלק מתרופה חדשה שתימכר. שיעור הכישלון של תרופות פוטנציאליות גבוה במיוחד ומחקרי תרופות ננטשים בעיקר בשלב מאוחר של תהליך המו"פ ובתהליכים מתקדמים של ניסויים קליניים שבהם הסבירות הגבוהה ביותר שתופעות הלוואי יתגלו. הכישלונות האלה בדרך כלל עולים יותר ממאות מיליוני דולרים.

מעריכים גם שבסביבות 85% מהכישלונות האלה מתרחשים בגלל סיבות ביולוגיות שקשורות לבעיות של מועילות או רעילות שנגרמות בגלל אינטראקציות בין התרופה ומטרות ששונות מהמטרה שבשבילה מפתחים את התרופה.

טכנולוגיות דיגיטליות להאצת חידושים בתרופות

באמצעות פלטפורמת ביוסייט שלה, השאיפה של ביונקסט היא לשנות לגמרי את התהליך הנוכחי של פיתוח וייצור תרופות - והכל הודות לטכנולוגיות דיגיטליות. היעד: הורדת עלות הכניסה לשוק החידושים בתרופות על ידי כך שמאפשרים לאלפי חברות קטנות, מעבדות וחוקרים גישה לטכנולוגיות שבעבר היו מחוץ להישג ידם.

כדי להאיץ את הפיתוח של ביוסייט ולחזק את מעמדה בשוק הביו-אינפורמטיקה, ביונקסט מקווה לגייס הון של יותר מ-5 מיליון אירו ב-18 החודשים הבאים.

1 How Much Does Pharmaceutical Innovation Cost? Forbes, 2013

אנשי קשר
Yucatan for Bionext
Caroline Prince
+33-1-53-63-27-35
[email protected]

מקור: Bionext

צפו בהודעה הזאת במקור בשפה האנגלית באינטרנט בכתובת:

http://www.businesswire.com/news/home/20170621005740/en

*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית Business Wire

לפרטים נוספים: נוי תקשורת 03-6026026 זהר 052-2641769

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- נוי תקשורת.