מפרסם: רב תקשורת
תאריך: 27/06/2017 11:05
נושא: חוץ, חדשות
איציק משה, יו"ר בית ישראל בגיאורגיה
איציק משה, יו"ר בית ישראל בגיאורגיה
איציק משה יציג היום תוכניתו לפתיחת מאה לשכות הסברה
איציק משה יציג היום תוכניתו לפתיחת מאה לשכות הסברה
אליסו בולקוודזה, שגרירת שלום של אונסקו ופסנתרנית שתופיע בערב ההסברה
אליסו בולקוודזה, שגרירת שלום של אונסקו ופסנתרנית שתופיע בערב ההסברה
הודעה לעיתונות

תכנית לפתיחת 100 לשכות הסברה ברחבי העולם תוצג היום, ג, 27.6.2017 בכנס של בית ישראל בירושלים ביוזמת איציק משה

מדוע מדינת ישראל לא מצליחה בפעילות הסברה במדינות חבר העמים ובגאורגיה? שואל ועונה איציק משה, יו"ר בית ישראל, ארגון ההסברה הישראלית במדינות חבר העמים וגאורגיה ואיש עסקים שכיהן כנציגה הראשון של הסוכנות היהודית במדינות הנ"ל לשעבר.

כנס מיוחד בתחום ההסברה יתקיים היום, ג' , 27 ביוני 2017 במרכז מורשת בגין בירושלים בהשתתפות ח"כ דוד ביטן, ח"כ חיליק בר, אישי ציבור, דיפלומטים ואנשי הסברה. הכנס, ביוזמתו של איציק משה, ינתח את ההסברה הישראלית בחו"ל ויוצג בו מודל הסברה שפעל בגאורגיה במשך 4 שנים. משה פנה למשרד החוץ ולממשלה בהצעה לאמץ את המודל ולהפעילו בהדרגה ב-100 מדינות בעולם וזאת, ללא עלות למדינת ישראל. בבסיס ההצעה מינוי מאה קונסולי כבוד או קונסולי הסברה שיעמדו בראש 100 לשכות ההסברה שיוקמו ברחבי העולם. הקונסולים הם שיממנו את הפעילות, בדומה ללשכת ההסברה שיזם בבית ישראל בגאורגיה.

המודל שיוצג בכנס כולל 4 פרמטרים בסיסיים לבחירת ראשי לשכות הסברה בעולם: מזוהה עם ישראל (פרו-ישראלי), בעל השפעה והערכה במדינת היעד, פעיל ומקושר עם הממסד והתקשורת, והחשוב מכל, בעל רצון ויכולת כלכלית למימון הפעילות. עדיפות למינוי קונסול כבוד צריכה להינתן לאלה שאינם יהודים, לאחריה לישראלים השוהים בחו"ל באופן זמני ולבסוף ליהודי התפוצות.

העבודה והפעילות יעשו כמובן בתיאום עם משרד החוץ הישראלי – מדגיש משה שלדבריו מבדיקה ראשונית מצא היענות רחבה למודל שלו ולמינוי קונסולים של כבוד במדינות מזרח ומערב אירופה. כיום פועלים בחו"ל רק כ-80 קונסולים של כבוד, כאשר בפועל יכולה ישראל למנות 4 קונסולים של כבוד בכל מדינה ובסך הכל 500 קונסולים של כבוד. לצורך השוואה בישראל פועלים כיום 180 קונסולים של כבוד.

איציק משה מדגיש כי ביקורתו על ההסברה הישראלית היא עניינית בלבד ומעוגנת גם בדו"ח מבקר המדינה האחרון ובו פרק העוסק בפעילות מערך ההסברה והדיפלומטיה הציבורית במשרד החוץ. בדוח, מצטט איציק, נכתב כי "מערך הדיפלומטיה הציבורית בתקשורת העולמית ובמדינות שבהן פועלות נציגויות ישראל, אינה מצליחה לסכל את העוינות המופגנת של גורמים בחו"ל המטילים ספק בזכות קיומה כמדינת לאום יהודית. עוד קובע הדוח כי הגורם המכריע בכשל ההסברתי של מדינת ישראל קשור בתקציבים נמוכים. "אין לי עניין להתנגח" – מדגיש איציק משה – "אלא לפעול ביחד באופן מקצועי למען מדינת ישראל".

אחד הדוגמאות שיוצגו בכנס היא פעילות הסברה בשילוב אומנים בעלי שם עולמי מעולם התרבות. משה ארגן בשנים האחרונות עשרה אירועי התרמה בינלאומיים בהשתתפות זמרי אופרה מלה סקלה ופסנתרנים מרחבי העולם. הצעה נוספת היא להפעיל בני נוער צעירים כשגרירי הסברה בקרב בני גילם.

במסגרת הכנס יוצג גם מסלול תיירות חדש של מורשת תרבות יהודית בגאורגיה מחורבן בית ראשון עד לעליה הגדולה, נושא שבית ישראל מקדמת עם משרד התרבות ומועצת אירופה. בכנס תופיע אליסו בולקוודזה, שגרירת שלום של אונסקו ופסנתרנית בינלאומית מפורסמת מפריז שתנגן קטעי מוסיקה יהודית לצד שופין ומוסיקה קלאסית אחרת.

יחסי ציבור: יצחק רביחיא, "רב תקשורת": 054-7999209

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רב תקשורת.