מפרסם: לורי אומנות
תאריך: 09/07/2017 08:24
נושא: אמנות, בידור ופנאי, תרבות
אסף בסון ציור - מציג בגלריית מגדל W
אסף בסון ציור - מציג בגלריית מגדל W
דנייל הראל לן פיסול מציגה בגלריית בית רובינשטיין
דנייל הראל לן פיסול מציגה בגלריית בית רובינשטיין
אריה לוקי טימנס ציור מציגה בגלריית בית רובינשטיין
אריה לוקי טימנס ציור מציגה בגלריית בית רובינשטיין
גלינה שולמן ציור מציגה בגלריית בית סילבר
גלינה שולמן ציור מציגה בגלריית בית סילבר
הודעה לעיתונות

האנשים מאחורי היצירות - אמנות חודש יולי 2017 עם האוצרת Lori Pszenica

בחודש יולי 2017 אצרתי 4 תערוכות לאמני ציור ופיסול לאמנים שמשאת נפשם היא אמנותם. מאחורי ציור או פסל קיים האדם. כאמנית וכאוצרת עם אג'נדה חשפתי את אמנותם ומעט גם על עצמם (אלה שהרשו לי לגעת). והשתדלתי לקיים להם חוויה אישית מכובדת בקידמת הבמה.

אריה לוקי טימנס- צייר. מציג החודש בגלריית בית רובינשטיין, לינקולן 20 תל אביב, נולד בהולנד בזמן מלחמת העולם השנייה - בשיאה של השואה. הוריו ניסו להצילו והפקידו אותו בידי משפחה נוצרית. ההורים התחבאו בנפרד במקומות שונים. חודשיים לאחר מכן הלשינו על המשפחה שהחביאה אותו והיא נלקחת על ידי הנאצים. באותו לילה הוברח הילד היהודי בעגלת דואר למשפחה קתולית אחרת ששמרה עליו עד תום המלחמה. וכך ניצל.
לימים קיבלו שתי המשפחות המסתירות את תואר "חסידי אומות עולם". לאחר המלחמה זכה להתאחד עם שני הוריו. והם עברו להתגורר במזרח אמסטרדם. בשנת 1963 עלה לארץ והתגייס לצבא כחייל בודד לנח"ל מוצנח.
האמן אריה לוקי טימנס מכבד בציוריו את המסורות הקלאסיות ואת ציורי הנוף ההולנדיים מהמאה ה-17 עד ה- 19. הוא נוטה לעבודת מכחול דייקנית, זהירה ומחושבת, הנובעת מחיפוש אמצעי ביטוי מהימן לאלמנטים ויזואליים - נטורליסטיים הנגלים לעיניו במסעותיו במרחבי הטבע בארץ, בערי אירופה ובעולם. אריה מתמחה גם בציור דיוקנאות. רמת הדיוק בביצוע גבוהה במיוחד. אריה מתעניין באישיותם ונפשותיהם של הדמויות שהוא מצייר וע"י כך מצליח להביא לביטוי את חיצוניותם ופנימיותם בציור הדיוקנאות. בתערוכה מוצג דיוקן של שמעון פרס ז"ל. האמן העניק לבנו של פרס דיוקן אחר שלו במתנה כמזכרת.

דנייל הראל לן - פסלת. מציגה החודש בגלריית בית רובינשטיין, נולדה בניו יורק, גדלה בירושלים וכיום מתגוררת בכפר האורנים ומפסלת בחומרים שונים. דנייל אישה אסטטית מחוברת ליופי מאז ומתמיד. סיפוק גדול קיבלה כשאספה חפצים רגילים אך בלויים והפכה אותם בעזרת עבודת כפיים לפריטים ייחודיים ויפים.
דנייל יוצרת בסטודיו שלה פסלים למעלה מ - 30 שנה. היא אומנית אוטודידקטית. מפתחת סגנונות וטכניקות חדשות כל העת. בגינת ביתה, "גן העדן הפרטי" כדבריה, מפוזרים עשרות פסלים בגדלים שונים אך בולטים בעיקר הם הגדולים ביותר. הנשים השמנות שלה, מלאות הבעה, יפות, מעוררות הומור ומדברות אל המתבונן. נדמה כי ההחלטה לפסל דמות אישה שמנה היא בעצם התרסה כנגד שנים של אפליה. מצטיירת כאן עשייה אמנותית מורכבת ועשירה. הדמויות מעוגלות באופן מוגזם ובעלות אופי מעט קריקטוריסטי.
דנייל הראל לן, אישה מדהימה באישיותה, צנועה בגישתה, אוהבת ונעימה, משלבת ספונטניות ואינטואיציה רגשית ובעיקר - חזקה מהרוח.

גלינה שולמן ציירת, מציגה בגלריית בית סילבר דרך אבא הלל סילבר 7, מתחם הבורסה רמת גן. האמנית נולדה בברית המועצות לשעבר ובשנת 1991 עלתה לישראל. כיום מתגוררת באשדוד.
היא מציירת בסגנון Lyrical abstraction - הפשטה לירית. זהו מונח תיאורטי המאפיין סוג של ציור מופשט הקשור לאקספרסיוניזם המופשט. מעין טקסט או שדה צבע מלא הבעה, משמעות ועוצמה.
הציורים עשויים על גבי הבד בצבע אקריל נוזלי ללא מכחולים. השיטה היא למזוג צבעים על קנבס ולבצע כל מיני תנועות באמצעות ידיים או כלים מסוימים בכדי למצוא דמות התואמת להרגשה הפנימית.
את הכאוס הפנימי היא מנסה להפוך להרמוניה חיצונית באמצעות הצבעים והתנועה שבציורים. דרך התבוננות במה שמתרחש בתודעה שלה היא לומדת להבין טוב יותר את עצמה כדי להיות בשלמות עם עצמה ועם העולם.

אסף בסון - צייר, מציג בגלריית מגדל W רחוב ניסים אלוני 6 תל אביב. האמן נבחר השנה להיכלל ברשימת הזהב של האמנים המסעירים והמבטיחים של המגזין הבינלאומי Art Market Magazin .

אסף, 1964, נולד ברמת גן. בן יחיד בין ארבע אחיות, אב ליאיר וזואי, מתגורר ויוצר בתל אביב.
בסון סיים לימודי תואר ראשון באוניברסיטת תל אביב בקולנוע וטלוויזיה, אמנויות ופילוסופיה של המזרח. מאחוריו עשייה מרובת שנים בתחום הקולנוע והטלוויזיה כיוצר ובמאי סרטים בערוצים השונים.

מגיל 13 טבל בעולם התאטרון והמוזיקה. כנער - שחקן בתאטרון הלאומי "הבימה" שם גדל בתוך סביבה רוחשת תרבות ואמנות ישראלית. הוא זוכר כשהיה בן ארבע מציץ לתוך חלון מרתף של הצייר המסתורי מהשכונה, מורח צבעי שמן עזים על גבי בדים לבנים. הוא שאב אל קרבו את ריח הטרפנטין והשמן הארומתי באוויר שנבע משפופרות הצבע המפוזרות מסביב. שם אהב להיות ושם גם מצא את המרחב השקט של הביטחון הקיומי. אסף משתמש בכרטיסי אשראי במקום מכחולים ככלי עבודה. בעולם חומרני עם שליטת התאגידים בכל תחומי החיים, כרטיס האשראי האישי הופך את האדם לבעל זהות נוספת - נשלטת כלכלית וחומרית. אצל בסון יוצא הכרטיס הפלסטי מתחום הייעוד שלו ומשמש מברשת לבריאת עולם אחר. פתוח, שולט חופשי ולא כבול.
בסון משתמש בשפה אמנותית אוטודידקטית שופעת צבע ואמצעי הבעה, הוא מתעתע בחשיפת סגנונו. פעם מתקרב לפיגורטיבי ופעם מתרחק ומתבצר באזור הבטוח שלו וחוזר חלילה.
אין הוא מקבל עליו מוסכמות ומבשיל מתערוכה לתערוכה. אם פעם צייר רק בצבעים עזים ולעיתים אף אלימים, היום הוא נרגע מעט, מתרחק מאזורי סכנה. הוא יוצר ומייצר מין קדושה שמוצאת את מקומה ביצירה ומושפעת מגורמים רוחניים בעיקר. בסון בעל העין החודרנית והיכולת להתבונן ולהבחין בצורות וצבעים שלא כל עין רגילה מסוגלת להבחין בהם, מעלה את הבחנותיו על הבד, יוצר מתוך אימפולס כשהמוזה מבעבעת בתוכו עד לתוצאה הסופית שנושאת אותנו בכישרון רב בין מבוכים, בין קווים ותוואים, אל מגרש המשחקים של הנפש.

מובטחת לבאי התערוכות הנאה רגשית רבה. הכניסה חופשית בכל ימות השבוע מהבוקר עד הערב.

לורי פשניצה אוצרת התערוכות

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- לורי אומנות.