הודעה לעיתונות

היום חמישי) משמרת מחאה בשער שכם: עומדים בסולידריות נגד כוחנות ממשלת הימין, נגד הבערת העיר ומלחמה בתושבים

היום (חמישי) משמרת מחאה בשער שכם: עומדים בסולידריות נגד כוחנות ממשלת הימין, נגד הבערת העיר ומלחמה בתושבים غدا (الخميس)، مظاهرة في القدس الشرقية. فهو يقع في حوالي التضامن ضد العدوان من الحكومة اليمينية. ضد حرق المدينة.‎

עומדים בסולידריות כנגד כוחנות הממשלה.
היום (חמישי) 27 ביולי שעה 18:00
שער שכם
לאירוע בפייסבוק http://tinyurl.com/ybm795oh

המחאה המזרח ירושלמית נמשכת.
אתמול (שלישי בערב) נפצעו לפחות 13 מתפללים, בהם עיתונאים ואנשי צוות רפואי, כתוצאה מפיזור אלים של המשטרה. המגנומטרים הוסרו, אבל שינויי הסטטוס -קוו החד צדדים של הממשלה ממשיכים - ומולם גם המחאה.
הסיבה הישירה היא הכוונה הישראלית להציב מצלמות אבטחה רבות שנתפסות בצד הפלסטיני כעוד אמצעי משטור ודיכוי, אבל יכול להיות שהמחאה גם תתרחב ותפנה נגד בעיית היסוד: הכיבוש במזרח ירושלים ושאר השטחים הכבושים.
זה הזמן שנתייצב לצד המזרח ירושלמים ונשמיע מסר של תמיכה. הסולידריות שלנו היא גם עם המחאה הלא אלימה שנתקלת באלימות משטרתית וגם עם הזעם הפלסטיני על הכיבוש המתמשך.

את האלימות ושפיכות הדמים של השבוע האחרון ניתן היה למנוע. ההחלטות החד-צדדיות של ממשלת ישראל נועדו לשנות את הסטטוס קוו ולכפות החלטות במקום אשר תלוי בהדברות. אלו החלטות פוליטיות במסווה בטחוני – שעלו עד כה בחייהם של 7 אנשים ומאות פצועים.

בעודם מביעים מחאה לא אלימה דרך חרמות ותפילות משותפות, מזה קרוב לשבועיים תושבי מזרח ירושלים נמצאים תחת התקפה אלימה. המשטרה נוהגת במפגינים כאילו היו אויבים והרשויות משתמשים בעונשים קולקטיביים. כוחנות זו גבתה עד עכשיו את חייהם של ארבעה מתושבי העיר.

נעמוד נגד כוחנות ממשלת הימין, נגד הבערת העיר ומלחמה בתושבים.
נעמוד בסולידריות עם המפגינים ונתמוך בזכותם לכניסה חופשית אל חרם אל-שריף ולחופש מדיכוי.

نعارض عدوانية الحكومة!
نقول لا لعنف الشرطة!
نقف تضامنًا مع القدس الشرقية!
http://tinyurl.com/ybm795oh

يوم الخميس الموافق 27 يوليو في تمام الساعة 18:00 مساءً في باب العامود

لقد كان من الممكن منع العنف واراقة الدماء خلال الأسبوع الفائت. ان القرارات الانفرادية التي اتخذتها الحكومة الاسرائيلية جاءت من اجل اظهار الإباء والسيطرة. هذه قرارات سياسية تحت ستار امني، التي كلفت حتى الان حياة سبعة اشخاص ومئات من الجرحى.
ان سكان القدس الشرقية يتعرضون منذ ما يقارب الأسبوعين لهجمة عنيفة من الشرطة الإسرائيلية التي تتعامل مع المتظاهرين كما لو كانوا أعداء. وكلف هذا العدوان حتى الان حياة أربعة اشخاص من سكان المدينة.
لحظة واحدة قبل "جمعة سوداء" ثانية, سنتقدم من غربي المدينة الى شرقيها.
سنقف ضد عدوانية شرطة اليمين وضد اشعال المدينة ومقاتلة المواطنين.
سنقف تضامنًا مع سكان القدس الشرقية وسندعم حقهم بالدخول الغير المقيد الى الحرم الشريف وحقهم بالحرية من القهر.