מפרסם: סבבה בצפון
תאריך: 31/07/2017 15:48
נושא: מוניציפלי, חדשות
דוברות המועצה
דוברות המועצה
הודעה לעיתונות

מוא"ז הגלבוע מקלה על המבקשים לקדם תוספת בנייה

עם הפנים לתושב: מוא"ז הגלבוע במהלך הנועד להקל על המבקשים לקדם תוספת בנייה : המבקשים היתר לתוספת הבניה יוכלו להפקיד צ'ק בנקאי כפיקדון, במקום ערבות בנקאית, ולחסוך מאות שקלים בשנה!

במליאת מוא"ז גלבוע האחרונה התקבלה החלטה שיש בה כדי לסייע באופן משמעותי לתושבים המבקשים להוציא היתר לתוספת בנייה בביתם.

עובד נור, ראש המועצה, ביקש וקיבל את אישור המליאה למהלך תקדימי במסגרתו תסתפק הועדה המקומית בגלבוע בצ'ק בנקאי כערבות פיקדון, וזאת במקום ערבות בנקאית (שנדרשה עד כה) שגררה עמה עלויות של מאות שקלים מידי שנה לתושבים.

המהלך קודם ע"י מטה האסטרטגיה במועצה (בראשותה של ענת מור), והוא מוסבר כמענה לצרכים העולים מהציבור ונוכח התגברות הבנייה והצמיחה ביישובי הגלבוע.

על פי תקנות תכנון הבניה, כל תושב המבקש היתר לתוספת בניה בביתו, נדרש להמציא ערבות בנקאית לוועדה המקומית.

בניגוד לבנייה חדשה, שבה הוצאת טופס 4 מותנית בעמידה מלאה בתנאי ההיתר, הרי שבתוספת בניה, הערבות נדרשת כאמצעי פיקוח ואכיפה. גובה הערבות נקבע בהתאם לאחוזי הבניה הנוספים שנדרשים, והוא יכול להגיע לסכום של עד 100 אלף שקל ערבות.

מפניות שהגיעו למועצה עולה כי עיקר הקושי עבור התושבים מתבטא מול הבנקים ובעלויות האחזקה הגבוהות לה הם נדרשים לצורך אחזקת אותה ערבות בנקאית (לעיתים כ- 500 שקל מידי שנה).

עובד נור, ראש המועצה: "היישובים בגלבוע גדלים ומתפתחים ואיתם האתגרים. אחזקת הערבות הבנקאית להיתר תוספת בניה, גררה תשלומים של התושבים לבנקים שיכלו להגיע גם לסכומים של 500 שקל בשנה.

מנגד העלות של אחזקת צ'ק בנקאי היא כ-15 שקל בלבד לשנה. אנו מחויבים בראש ובראשונה לסיוע בצרכים והאתגרים העולים מפיתוח היישובים. גם כך כל הליך רישוי הבנייה במדינה הוא יקר ולעיתים מסורבל, לכן במקום בו אנו יכולים להקל ולסייע- נמהר לעשות כך".

החלטת מליאת במועצה היא גורפת ומידית ועומדת כבר לרשות התושבים הפונים להוצאת היתר תוספת בנייה.

הועדה המקומית בגלבוע, בראשותה של ד"ר דנה שבח, ביקשו להדגיש כי החלטה זו מגיעה מתוך רצון להקל ולגלות גמישות במצב הקיים, אך במידה ויהיו תושבים שירצו להעמיד פיקדון בצורה הקודמת (ערבות בנקאית), הדבר יתאפשר להם.

עוד בסבבה בצפון- http://sababanort.wixsite.com/sababanort

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- סבבה בצפון.