מפרסם: משרד התקשורת
תאריך: 13/08/2017 00:00
נושא: תשתיות, מובייל
הודעה לעיתונות

שר התקשורת איוב קרא מינה ועדת מכרזים להקצאת תדרים לאספקת שרותים סלולריים מתקדמים בטכנולוגיית דור רביעי וחמישי

השר קרא: "מתוך כוונה לשפר את רמת תשתיות התקשורת בישראל, הנחיתי את הצוותים המקצועיים במשרדי להיערך בזריזות לביצוע מכרז על מנת לספק שירותים מתקדמים בישראל"

בהמשך לעבודה מאומצת של משרד התקשורת לארגון מחדש של הועדות והקצאות תדרי הרדיו בישראל, ובפרט בתחום הגיגה הראשון, שר התקשורת איוב קרא ממנה ועדת מכרזים לצורך עריכת מכרז שבמסגרתו תתאפשר הקצאת תדרים לחברות הסלולר שבאמצעותם תתאפשר אספקת שירותי סלולר מתקדמים בישראל בטכנולוגיות הדור הרביעי והדור החמישי.

בשנים האחרונות ממשיכה המגמה של הגברת השימוש בהעברת נתונים, הגדלה של קצבי העברת התנועה וצמיחה במספר המשתמשים בשירותי פס רחב, וכן חלה התפתחות באינטרנט של הדברים (IOT) אשר צפוי לשנות בהדרגה את דרך החיים בעולם המודרני. האינטרנט של דברים מאפשר לחיישנים ורכיבי אלקטרוניקה שהוטמעו בעצמים וחפצים לתקשר ביניהם, ועל ידי כך ליצור רשת של מיליארדי חיבורים. התחומים העיקריים של האינטרנט של הדברים: ערים חכמות, תעשייה, תחבורה ובית חכם. מגוון התחומים צפוי להתרחב עם התפתחות הטכנולוגיות וכן להביא לגידול בביקושים לפס רחב.

כדי לתת מענה לכל אלה, צפויים שינויים באפיון הרשתות הסלולריות ובביצועיהן, זאת באמצעות התקדמות טכנולוגית של הרשתות ובפרט פיתוח הדור הרביעי והטמעת רשת הדור החמישי. לשם כך קיים צורך בהקצאת תדרים בתחומים שונים לרבות בתחומי הג'יגה הרץ הראשון (700 מה"ץ/800 מה"ץ/900 מה"ץ), וכן בתחומי ה- 2.5 גה"ץ וה- 3.6 גה"ץ אשר יביאו לשיפורים ניכרים בכיסוי וקיבולת רשתות הרט"ן.

הוועדה בראשות המנהל הכללי במשרד התקשורת תכלול את מנהלי האגפים המקצועיים במשרד התקשורת ונציגים מאגף התקציבים ואגף החשב הכללי במשרד האוצר.
הועדה צפויה לפרסם את המכרז במהלך שנת 2018.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- משרד התקשורת.