הודעה לעיתונות

'תקווה ישראלית' באקדמיה גם במכללה האקדמית צפת

ההזדמנות להשפיע על החברה בישראל מתוך המרקם הרב תרבותי

המכללה האקדמית צפת הצטרפה לתוכנית 'תקווה הישראלית' באקדמיה. השתתפות המכללה בתוכנית מאפשרת להרחיב, להעמיק ולמסד את חזונה להיות מוסד אקדמי איכותי בעל 'אוריינטציה חברתית', המשרת את אוכלוסיית הגליל תורם לסביבתו האזורית, ונתרם ממנה.

פרופ' חיים ברייטברט: "שנה"ל תשע"ח תהיה בסימן תקווה ישראלית, בטוחני כי המכללה האקדמית צפת, כמוסד אקדמי בעל מרקם אנושי מגוון, תהווה דוגמה ומופת לקבלה, שיווין ושילוב מיטבי של כלל החלקים בחברה בישראל".

תקווה ישראלית באקדמיה הוקמה מתוך הבנת הנכסים הייחודים – החברתיים, הכלכליים והחינוכיים של השדה האקדמי, ומתוך הבנה שיש צורך בפעולה משלימה לכלל התוכניות המגזריות הייעודיות המופעלות היום על ידי הות"ת. הנחת היסוד העומדת בייזום תוכנית 'תקווה ישראלית', הינה שהאקדמיה היא כרטיס הכניסה למוקדי ההשפעה במשק והשער להגשמת החלום הישראלי.

איש החזון מאחורי התוכנית, נשיא המדינה, ראובן ריבלין, חידד בדבריו את הצורך בחיבור בין החלקים השונים בחברה על ידי שימור ייחודי של המאפיינים המרכיבים כל חלק, לצד צורך הכרחי בחיבור ביניהם. זאת, כדי לקדם שוויון, גיוון, הוגנות ושיח רב-תרבותי בין האוכלוסיות, תוך שהוא מדגיש את הפוטנציאל הגלום באקדמיה לקדם את התקווה הישראלית .

המכללה האקדמית צפת מאופיינת בגיוון רב תרבותי המציב אתגרים והזדמנויות לראשי המכללה, לסגל המרצים והעובדים, ולסטודנטים הלומדים בה. המכללה פועלת מזה מספר שנים ליצירת אקלים וסדר ישראלי חדש שמותאם לפסיפס התרבותי של הסטודנטים. המכללה דואגת בנחרצות להתאמת שירותיה האקדמיים והמנהליים למגזרים השונים, תוך מתן דגש על כבוד הדדי, קבלת האחר ושותפות תרבותית וחברתית אמיתית. השתתפות המכללה בתוכנית 'תקווה ישראלית' מאפשרת להרחיב, להעמיק, למסד וליצור עוד פעילויות חשובות מעין אלו .

לתוכנית נבחרה ועדת היגוי המהווה את התשתית המוסדית לגיבוש החזון המוסדית, המדיניות, היעדים ותוכנית העבודה ובראשה עומד ד"ר ליאור המאירי, חבר בכיר בסגל המכללה אשר ישמש כיועץ לנשיא המכללה, כמו כן מונתה שירה ינאי כממונה מוסדית לתוכנית, שניהם יפעלו יחד לקידום נושא הגיוון, יצירת הזדמנויות ובנית מרחב משותף בקמפוס. התוכנית מופעלת באחריות דיקנאט הסטודנטים, ובשיתוף פעולה הדוק עם ראש מערך הנשיא.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- המכללה האקדמית צפת.