נדב איל צילום יחצ
נדב איל צילום יחצ
אסף הראל קרדיט טל שחר
אסף הראל קרדיט טל שחר
הודעה לעיתונות

עמותת "אליפלט" המסייעת לילדי פליטים, בשיתוף מרכז ענב לתרבות פותחים סדרה מיוחדת של הרצאות ואירועי תרבות. ההכנסות קודש למע

שורה ארוכה של מרצים ואנשי תרבות התגייסו לטובת סדרה מיוחדת של הרצאות שיתקיימו במרכז ענב לתרבות החל מ-6.9 ולאורך ספטמבר ואוקטובר, מטעם עמותת "אליפלט". בתכנית: קובי מידן מספר על לאונרד כהן, אסף הראל על כתיבה טלוויזיונית, איתי אנגל עם מבט מבפנים על דאע"ש, אתגר קרת, פרופ' יורם יובל, אוהד נהרין ותומר הימן ("מיסטר גאגא") ונדב איל על משבר הפליטים באירופה. ההכנסות יוקדשו לטובת פעילות העמותה.

אליפלט מאמינה כי לכל ילד מגיעה ילדות. וחיבוק. מתנדבי העמותה פועלים בתוך "מחסני הילדים" בדרום ת"א, בהם מתו בשש השנים האחרונות 17 תינוקות, בני קהילת מבקשי המקלט מאריתריאה וסודן. מדי יום שוהים במקומות אומללים אלה 3,000 תינוקות ופעוטות בתנאים המסכנים את חייהם והתפתחותם. אליפלט מפעילה גם מועדוניות טיפוליות-חינוכיות המוענקות ללא תשלום לילדים המצויים בסיכון התפתחותי ורגשי גבוה במיוחד. מועדוניות אליפלט מעניקות לילדים משמורת חמה ומפתחת, ומסייעות להצלחתם במערכת החינוך המקומית.

לאחרונה, ובעקבות חוק הפיקדון המחייב את ההורים להפריש 20% מהכנסתם הדלה ממילא, הוחרף מאוד מצבם של הילדים. סדרת ההרצאות נועדה לסייע לעמותה בגיוס משאבי חירום לפתיחת מועדונית נוספת לגילאי 3, ולתגבור הסיוע במזון חיוני להתפתחותם התקינה של הפעוטות.

אליפלט היא עמותה א-פוליטית המונעת מחמלה ואחריות לגורל הילדים. לעמותה 250 מתנדבים הבאים מכל קשת החברה הישראלית. הפעילות הענפה מבוססת על התנדבות ומתבצעת הודות לתרומות מאזרחים ומחברות שבוחרים להושיט יד לילדים חסרי הישע. על פעילותה זו זכתה אליפלט ב-2016 בפרס זכויות האדם של הרפובליקה הצרפתית, וב-2015 ב"אות הנשיא למתנדב" וב"פרס יגאל אלון למעשה מופת אזרחי".

תכנית ההרצאות המפורטת:

6/9/17 יום רביעי בשעה 20:00 – קובי מידן: לאונרד כהן, מ"סוזן" ועד הללויה"
סיפורו של לאונרד כהן היוצר הגדול, ששיריו המלנכוליים כבשו לבבות בשנות השבעים, ואשר זכה לתחייה מדהימה בשנים האחרונות, גם בישראל, בעשור השמיני לחייו. האהבות הגדולות, החיפוש שאינו נגמר, הדיכאונות הקשים, החיים במנזר בודהיסטי מבודד והקשר הישראלי-יהודי.
מחיר: 100 ₪

7/9/17 יום חמישי בשעה 20:00 - תעשה לי פרק! מרצה: אסף הראל

איך כותבים סדרה? מה הופך גיבור לגיבור? מה ההבדל בין קונפליקט פנימי לחיצוני ומה זה בכלל סיפור?
אסף הראל יוצר הסדרות מסודרים, שוטטות, מ.ק. 22 והפרלמנט ינסה לענות על כל השאלות ולתת מבוא מקוצר לכתיבה טלוויזיונית במהלך הרצאה מרתקת ומעשירה.
מחיר: 100 ₪

10/9/17 יום ראשון בשעה 20:00 - דאע"ש, מבט מבפנים. מרצה: איתי אנגל
העיתונאי הישראלי היחיד שדיווח מתוך החזית של דאע"ש בסוריה ועיראק, מספק מבט נדיר מהשטח על ארגון המדינה האיסלאמית. איך צמח הארגון, מה העתיד שלו, איך הוא שינה ומשנה את המציאות בעולם ואיפה אנחנו בכל הסיפור הזה?
מחיר: 100 ₪

17/9/17 יום ראשון בשעה 20:00 - פתאום סיפור בדלת. מרצה: אתגר קרת
אתגר קרת קורא מספריו וחושף את הסיפורים שמאחורי הסיפורים: מתי החל לכתוב, כיצד פיתח את סגנונו הייחודי ומאין מגיעים הרעיונות לסיפוריו.
מחיר: 100 ₪

19/9/17 יום שלישי בשעה 20:00 - "מיסטר גאגא". בהשתתפות: אוהד נהרין ותומר היימן
הקרנה חגיגית של הסרט המדובר ושיחה עם גיבור הסרט אוהד נהרין ויוצר הסרט תומר הימן.

על ידי שפה קולנועית מהפנטת, שמורכבת משהייה אינטימית בחדרי החזרות, מקטעי מחול ממגנטים ומחומרי ארכיון נדירים - משרטט תומר הימן את דמותו ואת סיפור חייו המרתק של אוהד נהרין, מנהלה האמנותי של להקת מחול בת-שבע ומי שהמציא את שפת הגאגא.
מחיר: 100 ₪

יום ראשון 15/10/17 בשעה 20:00 - יורם יובל: איך להיות מאושר בשיעור אחד – המיטב ממדעי האושר
כולנו רוצים להיות מאושרים, אבל מה הופך אנשים למאושרים? מה ההבדל בין אושר להנאה? האם אושר הוא חוויה או פעולה? מתי האהבה תהפוך אותנו למאושרים? ואיך האושר מקודד במוח? בהרצאה זאת מציג פרופ' יובל את הדרך לאושר שכולם מחפשים עם כלים מעודכנים, שיעזרו לנו להיות מאושרים יותר.
מחיר: 100 ₪

יום שני 23/10/17 בשעה 20:00 - נדב איל: "בין דאעש לאקסודוס"
על משבר הפליטים במזרח התיכון והדרך בה הוא משפיע ומשנה את הפוליטיקה האירופית ואת עולם הדימויים שלנו בכלל. ההרצאה מבוססת על המסע שערך עם הפליטים מסוריה באירופה, החל מרגע הנחיתה על החוף ביוון ועד לריאיון העבודה בגרמניה.
מחיר 100 ₪

למידע על פעילות העמותה: https://www.elifelet.org

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- עודד מזרחי יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי.