מפרסם: השר אורי אריאל
תאריך: 17/08/2017 15:36
נושא: חקלאות
דיון בנוגע לטרור החקלאי
דיון בנוגע לטרור החקלאי
הודעה לעיתונות

שר החקלאות אריאל בדיון חירום: "לא מדובר בפשיעה חקלאית אלא בטרור חקלאי - נקדם מול משרד האוצר קרן שתבטח

שר החקלאות אריאל קיים היום דיון חירום לטיפול בתופעת הפשיעה החקלאית שהתעצמה בתקופה האחרונה. בכינוס השתתפו ח"כ איתן ברושי (מחנ"צ), מפקד מג"ב- ניצב יעקוב שבתאי, התאחדות חקלאי ישראל- אבו וילן ומאיר צור, התאחדות האיכרים דובי אמיתי , יואל זילברמן השומר החדש . ונציגים מכלל הארגונים שמטפלים בנושא.

'''==
השר אורי אריאל: ״השריפות והפגיעות המכוונות בחקלאים ובחקלאות הישראלית הן טרור חקלאי. ככל שהזמן עובר אנחנו מבינים כי המניע הלאומני הוא הדומיננטי ולכן יש להתייחס לאירועים כפשע לאומני עם המשמעויות החוקיות והמעשיות לכך." ==

הישיבה ישיבת הכנה לקראת ישיבה שתתקיים בקרוב בין שר החקלאות, אורי אריאל לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן ושרת המשפטים, אילת שקד, במטרה לקדם את ההצעות שנידונו.

כל המשתתפים בדיון הסכימו כי יש להחמיר את הענישה בנושא, כי אין מדובר בפשיעה פלילית רגילה", כי אם בטרור של ממש, ופגיעה במטה לחמו של החקלאי. אחד הכיוונים המסתמנים הינו לפעול להרחבת סמכויות גורמי האכיפה בתחום, וכן הסמכת מפקחים ברשויות המקומיות ובמועצות אזוריות, בכדי לסייע בידי גורמי האכיפה בביצוע המשימה.
במקביל, משרד החקלאות יבחן להקים קרן ביטוח לחקלאים, שתשפה אותם בגין נזקי הפשיעה החקלאית, לאור העובדה שאין אף חברת ביטוח בשוק הפרטי שמוכנה לבטח חקלאים בתחום זה לאור הסיכון המוגבר והנזק הכבד שנגרם להם בכל אירוע. המשרד יבחן כיצד להקים קרן ביטוח כזו מטעם המדינה, אם באמצעות הקרן לנזקי טבע (קנ"ט) או כקרן ממשלתית ייעודית נפרדת.

בין ההצעות הנוספות שנידונו הגדלת תקציב לטובת גיוס מתנדבים לחקלאות, שיסייעו בשמירה, בדומה ל"שומר החדש", הכשרת חיילים משוחררים לסייע בשמירה בתפקידם במסגרת ימי מילואים, יצירת קבוצות שמירה באמצעות ההתיישבות הכפרית לטובת "שמירה עצמית" על ידי הקהילה המקומית

במהלך הדיון אמר השר אריאל:

״השריפות והפגיעות המכוונות בחקלאים ובחקלאות הישראלית הן טרור חקלאי. ככל שהזמן עובר אנחנו מבינים כי המניע הלאומני הוא הדומיננטי ולכן יש להתייחס לאירועים כפשע לאומני עם המשמעויות החוקיות והמעשיות לכך".
עוד אמר אריאל, "מעבר להחמרת הענישה, חשוב ביותר לדאוג לצדדים הכלכליים של החקלאים ואנחנו מקדמים יחד עם משרד האוצר הקמת קרן ביטוח שתיתן גב וסיוע כלכלי לחקלאים.
החקלאות היא אבן יסוד בהתיישבות ובציונות ובהתיישבות של מדינת ישראל ועל ממשלת ישראל להירתם למאמץ הלאומי על מנת לוודא שהחקלאות הישראלית תמשיך להצליח ולשגשג".

'''

לפרטים:
יהונתן בלום 052-5356999

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- השר אורי אריאל.