הודעה לעיתונות

הפגנת מחאה מול כלא 4 - לתמיכה בסרבניות המצפון הכלואות

נועה גור גולן נכלאה בפעם השנייה וכלואה כבר 44 ימים, הדס טל נידונה בפעם הראשונה ל-20 ימים, בגין סירובן להתגייס ולקחת חלק בדיכוי העם הפלסטיני. הסרבניות הועברו היום מכלא 6 לכלא 4 (כנראה בעקבות ההזמנה למשמרת כלא 6).

לכן, משמרת הכלא שנועדה לכאלא 6 הועברה ותתקיים בשדה שליד כלא 4 ביום שבת, ה-19.8.2017, בשעה 18:00.

נקודות ההסעה למשמרת:
17:15 בנייני האומה בירושלים, 17:30 בירידה לאיילון שליד רכבת מרכז בתל אביב,
18:00 בשדה ליד כלא 4.

תמיד יש תכניות למנוחה בימי שבת ובכלל חם, נועה והדס בכלא 4. בוא/י, נשמח לראותך!

...כשאני נאחזת בסיבה האמיתית והכנה שבגללה אשוב לכלא מחר, אני מתמלאת כוח להמשיך את המאבק. המאבק האישי שלי לחיות ולתרום לחברה על פי מצפוני, ולמען מאבק גדול הרבה יותר ממני ומהסירוב שלי- מאבק למען השלום, לחיים חופשיים ובטוחים באמת לכל היושבים כאן, ישראלים ופלסטינים." דבריה המלאים של נועה טרם הכליאה -->http://bit.ly/2vOd0Rk

"...הבחירה בסירוב שכולל גם ישיבה בכלא, ששולל ממני את החופש, לא הייתה פשוטה. אף נערה בת 18 לא מאחלת לעצמה להתחיל את חייה העצמאיים שלאחר התיכון במאסר בכלא צבאי, שיכול גם להימשך חודשים רבים .... מצד שני, אני לרגע לא שוכחת את המטרה... נקודה למחשבה לסיום - מהם הגבולות שלכם? האם אתם תומכים במדינה ובצבא בלי תנאים? בלי מחשבה? בלי ביקורת? האם תתמכו בכל מדיניות ממשלתית אם היא מתיימרת להגן עליכם? האם גם לכם יש עקרונות שאתם מוכנים לשלם עליהם מחיר?" לדבריה המלאים של הדס --->http://bit.ly/2hTbMhV

-------------------------------------------------------------------------------
המסר שכתבה הדס בבוקר יציאתה אל הבקו"ם והכלא.

הבוקר אני מגיעה יחד עם משפחתי וחבריי ללשכת הגיוס בתל השומר, ומודיעה לצבא שאני מסרבת להתגייס. לא משקרת לקב''ן, לא משחדת פסיכיאטר - הולכת עם האמת שלי

במופגן ובגלוי, ועל כך גם משלמת מחיר .

אין מחיר לחופש. בשני המובנים.

הבחירה בסירוב שכולל גם ישיבה בכלא, ששולל ממני את החופש, לא הייתה פשוטה. אף נערה בת 18 לא מאחלת לעצמה להתחיל את חייה העצמאיים שלאחר התיכון במאסר בכלא צבאי, שיכול גם להימשך חודשים רבים. אי הוודאות גם היא מרתיעה.

מצד שני, אני לרגע לא שוכחת את המטרה. אני לרגע לא שוכחת שהאלטרנטיבה שהמדינה מותירה לי היא התגייסות לצבא שמיישם מדיניות של כיבוש על אחר כבר למעלה מחמישים שנה, צבא שמיישם מדיניות ממשלתית ששוללת את החופש של הפלסטינים. ששוללת מהם זכויות אזרח. מדיניות שבסופו של דבר לא מאפשרת בטחון ורווחה לשני הצדדים. אני לרגע לא שוכחת שגיוס הוא לא מעשה ניטרלי. למעשה, אם חושבים על זה, גיוס הוא אף יותר פוליטי מסירוב, אך אנו גדלים עם ה''עובדה'' שהצבא פועל לפי האינטרסים שלנו, שהם גם איכשהו מנותקים לחלוטין מפוליטיקה. זהו לא המצב.

בימים האחרונים אני מקבלת המון הודעות, כתגובות על פרסום ההצהרה שלי ובפרטי, ובהן מילים חמות, מרגשות ומחזקות. ביניהן גם סיפורים אישיים. אנשים שהיו רוצים לסרב, אך מנסיבות כאלה ואחרות מצאו את דרכם החוצה בדרכים שקטות יותר. אנשים שאחרי השירות הצבאי שלהם הגיעו לתובנות שלי ובמבט לאחור מתחרטים כי לא סירבו. אנשים שהיו חלק ממעגל האלימות והיום נאבקים נגדו. פלסטינים וישראלים שוחרי שלום שהתרגשו לראות כי הם לא לבד. זה מזכיר לי את התגובות הרבות שקיבלתי בתגובה להצהרה, המזלזלות ביכולת שלי בגילי להחזיק דעות וביקורת. אם אני צעירה מדי בשביל להביע דעה ולבקר את המדינה, הכיצד אני בוגרת מספיק בשביל לשאת נשק? הכיצד נערות ונערים בני 18, בני גילי, בוגרים מספיק בשביל לקחת חלק במדיניות הכיבוש? בוגרים מספיק בשביל להחליט החלטות מוסריות קשות, אותן נאלצים חיילים לעשות במהלך שירותם? בוגרים מספיק בשביל להיות חיילים, אך לא מספיק בשביל לחשוב ולהביע דעה. גם אם אינכם מסכימים עם דעותיי, כיצד אתם יוצאים נגד עצם הביקורת? עצם הדעה? הזוי בעיניי.

נקודה למחשבה לסיום - מהם הגבולות שלכם? האם אתם תומכים במדינה ובצבא בלי תנאים? בלי מחשבה? בלי ביקורת? האם תתמכו בכל מדיניות ממשלתית אם היא מתיימרת להגן עליכם? האם גם לכם יש עקרונות שאתם מוכנים לשלם עליהם מחיר?

תודה מכל הלב לכל מי שתומך ועוקב. אמשיך לכתוב ולעדכן, אשתדל גם מהכלא, ובוודאי בין כליאות.

Note: CO's Noa Gur-Golan and Hadas Tal were suddenly moved from Military Prison 6 (at Atlit, south if Haifa) to Military Prison 4 (at Tzrifin, east of Tel Aviv). The solidarity demonstration scheduled for tomorrow (Sat. Aug. 19) will be moved accordingly. Please note changed timetable and transportation details - what follows here supersedes earlier given details.

There is a Limit!!!

Join us in protesting against the imprisonment of the two conscientious objectors, Noa Gur-Golan and Hadas Tal.
Noa is in prison for the 2nd time and is there for 44 days, and Hadas was judged for the first time for 20 days – for their refusal to join the military forces of occupation over the Palestinian People.
We protest against their imprisonment and against the occupation.

The protest will take place in the field in front of military prison no. 4, Saturday, August 19th, 18:00.

Registration for Transportation: 17:15 Binyenei HaUma Jerusalem, 17:30 At the entrance to the Ayalon Highway near the Arlozerov Railway Station in Tel Aviv , arrival at 18:00--> http://bit.ly/2wDr11A
https://www.facebook.com/events/1545151542197726/?hc_location=ufi