הודעה לעיתונות

"הקיץ הזה, כולנו מצילים!" 69.7% מהחופים שנבדקו במדד "חוף נקי" של המשרד להגנת הסביבה נמצאו נקיים, לעומת 58% במדד הקודם

המשרד להגנת הסביבה קורא לציבור הפוקד את החופים בחודשי החופש לשמור על הסביבה ולאסוף את הפסולת מהחוף • הרשות החופית המלוכלכת ביותר במדד: גן רווה • הרשויות החופיות הנקיות ביותר: אילת, אשדוד, תל-אביב יפו, בת ים, חדרה ונתניה • קמפיין ההסברה להפחתת הפסולת בים ובחופים, בהובלת גבי עמרני כמציל, ממשיך כל הקיץ עם השותפים של המשרד להגנת הסביבה - אקואושן ורשות הטבע והגנים

קמפיין ההסברה הבינלאומי "ים נקי" של המשרד להגנת הסביבה, אקואושן ורשות הטבע והגנים להפחתת הפסולת בחופים בדגש על פלסטיק, ממשיך כל הקיץ - בינתיים בשטח, תוצאות מדד "חוף נקי" של המשרד להגנת הסביבה לתאריכים 2-15 באוגוסט מעידים על כך ש-69.7% מהחופים הבלתי מוכרזים בישראל שנבדקו דורגו כ"נקיים" עד "נקיים מאוד" - זאת, לעומת 58% במדד הקודם. בתקופה המקבילה אשתקד 48% מהחופים דורגו כ"נקיים" עד "נקיים מאוד".

הרשות החופית המלוכלכת ביותר היא גן רווה; ואילו הרשויות החופיות הנקיות ביותר במדד הן אילת, אשדוד, תל-אביב יפו, בת ים, חדרה ונתניה.
החופים הנקיים ביותר בישראל הם: שבי ציון, מכמורת, בית ינאי, פולג צפון, געש צפון, הרצליה דרום, הצוק, תל ברוך, בת ים, גן לאומי שפך נחל שורק, גן לאומי פלמחים, חולות פלמחים – שטח אש, אשדוד דרום ובאילת - דג סוף, מפרץ השמש, חברת חשמל, אלמוג שמורה פתוחה צפון ודרום. החוף המלוכלך ביותר בישראל במדד האחרון הוא חולות פלמחים - גן רווה.
יש לציין, כי האחריות לניקיון החופים הנבדקים היא בידי הרשויות המקומיות. מדד "חוף נקי" מתפרסם אחת לשבועיים כחלק מתוכנית כוללת של המשרד להגנת הסביבה, במסגרתו נשלחים מפקחי המשרד לבדוק את נקיונן של 66 רצועות חוף לא מוכרזות.

תוכנית "חוף נקי" היא יוזמה ייחודית של המשרד להגנת הסביבה, שמטרתה למזער את מפגע הפסולת הימית בישראל ולהביא לניקיונם של החופים והים בהתאם למחויבות הבינלאומית, לטובת הסביבה והציבור בישראל. התוכנית בנויה מניקוי; אכיפה; הסברה, חינוך ופרסום; ניטור פסולת ימית; והפחתה במקור.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- המשרד להגנת הסביבה.