לוגו
לוגו
הודעה לעיתונות

ארגון פעמונים מסכם שנה

== רגע לפני שבוחנים כיצד סוגרים את המינוס ואיך מחזירים הלוואות, שנייה לפני ששוקלים אם ביכולתנו לחסוך וכמה- ארגון פעמונים מסכם את שנת תשע"ז
==

ארגון פעמונים מסייע למשפחות בייעוץ בהתנהלות כלכלית, באמצעות אלפי מתנדבים בדרך של ליווי כלכלי (אישי או קבוצתי) שנמשך כמה חודשים, מענה מקוון לשאלות, פגישת ייעוץ חד–פעמית, סדנאות והרצאות. פעמונים מפעילים תכניות לחינוך פיננסי בכל הארץ, הכוללות הרצאות, מערכי לימוד וסדנאות קבוצתיות. בין שרותי הארגון ניתן למצוא מאגר עו"ד וסוכני ביטוח ופנסיה מומלצים שהתחייבו לשירות הוגן במחיר בר השגה לפונים אליהם.
לארגון מגוון רב של שותפויות עם משרדי ממשלה וגופים ציבוריים: תכנית נושמים לרווחה עם משרד הרווחה, תכנית שיקום משפחות בעוני עם ידידות טורונטו, פרויקט הדרכה כלכלית לנוער וצעירים בסיכון עם חסות הנוער, הדרכות לזוגות צעירים עם משרד האוצר, סדנאות למשפחות שכולות עם משרד הביטחון, סדנאות לבני נוער בפנימיות עם משרד החינוך, סדנאות הכנה לפרישה עם הג'וינט, סדנאות לעוברי חוק עם שירות המבחן ועוד.
בשנת תשע"ז 80% מהפונים לעזרת הארגון היו במינוס בבנק. למעלה מ- 7,200 משפחות קיבלו ממתנדבי הארגון מענה פרטני, מתוכן 4,500 משפחות עברו תהליך שיקום פרטני ארוך טווח, ו 710 משפחות השתתפו בתהליכי שיקום קבוצתיים. בתשע"ז התקיימו 650 סדנאות קבוצתיות הכוללות מספר מפגשים בהן השתתפו 17,000 משתתפים. הפעילויות צלחו בעזרת 2900 מתנדבים ומתנדבות במגוון תחומים: ליווי משפחות, יועצים מקצועיים, ומנחי סדנאות.
71% מהמשפחות שסיימו ליווי הגיעו לאיזון כלכלי או שיפרו את התנהלותם הכלכלית. ממוצע החוב של משפחות פעמונים (לא כולל משכנתא), מגיע לכ- 120 אלף שקל. סך החוב של כל המשפחות שלוו בפעמונים בשנה האחרונה, (לא כולל משכנתא), עמד על 280,635,221 .
"כשמשפחות פונות לפעמונים ורוצות לשפר את מצבן, בעצם חסרים להן הכלים לכך. כשהן מקבלות את הידע החסר, ומרגישות שיכולות להמשיך לבד, אנו נפרדים ומזמינים אותן להמשיך להתייעץ בכל שאלה בהמשך הדרך. מכאן הם עצמאים ולא מתבקשים לדווח לנו על המשך הצלחתן"- אומרים בפעמונים .
אוריאל לדרברג, מנכ"ל פעמונים " פעמונים סייע לעשרות אלפי משפחות בתהליכי הבראה ושיקום כלכלי בכל רחבי הארץ, סיוע המחולל שינוי לטובה בחברה כולה. בפתחה של שנה חדשה, אנו מחויבים להמשיך ולפעול במסירות ובמקצועיות בהתאם לצרכים החברתיים- כלכליים המשתנים, במטרה לסייע למשפחות להתנהל כלכלית בצורה מאוזנת וטובה".
משפחות הזקוקות לסיוע ומתנדבים מוזמנים לפנות לארגון. בימים אלה יוצא הארגון בקמפיין לגיוס כספים במטרה לסייע למשפחות נוספות להיחלץ מהמינוס .

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- פעמונים- מורה דרך להתנהלות כלכלית.