מפרסם: עיריית ירושלים
תאריך: 05/09/2017 00:00
נושא: חינוך, מוניציפלי
הודעה לעיתונות

בשורות לתושבי העיר: ראש העיר ניר ברקת החליט על תוספת של 5.5 מיליון ₪ לתקציב התרבות והצעירים

ראש העיר ניר ברקת החליט להוסיף כבר בשנת התקציב הנוכחי 5.5 מיליון שקלים לתקציב התרבות בעיר. תקציב זה מתווסף ל 30 מיליון ₪ תוספת בהגדלת התקציב עליו בישרה העירייה בתקציב 2017 כך שהשנה הוסיפה העירייה לתקציב התרבות, הספורט וחיזוק הצעירים בעיר סכום חסר תקדים של 35.5 מיליון ₪.
תוספת התקציב אושרה בישיבת מועצת העיר ביום חמישי (31/8/17) לצד תוספות נוספות לתחומי הניקיון והחינוך.

ראש העיר, ניר ברקת ציין: "בזכות התקציבים שהשגנו בשנת ה-50 לאיחודה של ירושלים יצאו לפועל תכניות רבות וחסרות תקדים בהיקפן שמשנות את פני העיר ואת איכות חיי התושבים ותוספת התקציב הנוכחית היא נדבך נוסף בחיזוק התרבות בשכונות וקרוב לבית, עידוד וסיוע לסטודנטים ירושלמים והמשך חיזוק מוסדות התרבות בעיר."

הגדלת התקציב תאפשר לבסס ולהרחיב את ההשקעה העירונית בתרבות בשכונות העיר, המשך צמצום הפערים בשכונות מזרח העיר וחיזוק מוסדות התרבות בעיר.

תוספת התקציב של 5.5 מיליון ₪ נועדה עבור הפרויקטים הבאים:

1 מיליון ₪ תוספת תקציבית לשכונות במזרח העיר- עבור תגבור אירועי התרבות בדגש על משפחות וילדים וכן תכנית חינוך לתרבות בשכונות וחוגי מוסיקה ומחול.

1 מיליון ₪ נועדו לתגבור פעולות סטודנטים -לראשונה תפתח העירייה תכנית מלגות עירונית לסטודנטים אשר סיימו תיכון בירושלים ותעודד לימודים של בוגרי תיכונים בירושלים במוסדות אקדמיים בעיר. הקרן תעניק מלגת שכר לימוד מלא לכ-600 סטודנטים בשנה תמורת 140 שעות מעורבות חברתית בעיר של כל סטודנט במגוון תחומים ותגביר את המעורבות הסטודנטיאלית של צעירים בחיי העיר.

2.5 מיליון תגבור תרבות ופנאי – אירועים כלליים לכלל המגזרים.
1 מיליון ₪ עבור חיזוק מוסדות תרבות בעיר.
מהלך זה נעשה בהמשך למהלכים רבים אשר ממשיכה עיריית ירושלים לקדם על מנת ולסייע לסטודנטים הירושלמים, לחזק את התרבות בעיר וכן עידוד יזמי תרבות ואומנות לפעול בבירה כפי שראוי שתהיה בבירת ישראל.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- עיריית ירושלים.