מרקו צליק פיסול
מרקו צליק פיסול
מריה קרייב ציור
מריה קרייב ציור
כרמית לברן ציור
כרמית לברן ציור
הודעה לעיתונות

האמנים מאחורי יצירותיהם

"בחודש ספטמבר 2017 מתקיימות 3 תערוכות לאמני ציור ופיסול לאמנים שמשאת נפשם היא אמנותם. מאחורי ציור או פסל קיים האדם. כאמנית וכאוצרת עם אג'נדה חשפתי את אמנותם ומעט גם על עצמם והשתדלתי לקיים להם חוויה אישית מכובדת בקידמת הבמה.
הכניסה לגלריות חופשית מדי יום בין השעות 8:00-20. הציבור מוזמן!
גלריית מגדל W רחוב ניסים אלוני 6 תל אביב.
גלריית בית סילבר - מתחם הבורסה דרך אבא הלל 7 רמת גן."

לורי פשניצה אוצרת הבית

מרקו צליק - פיסול בגלריית מגדל W
מרקו צליק נולד ברומניה, בגיל 7 עלה לישראל . נשוי, אב לשלושה ומתגורר בכפר סבא.
לאחר שירותו הצבאי החל לעבוד בתעשייה האוירית ועדיין ממשיך לעבוד כיועץ בכיר בצוות פיתוח עסקי. במהלך השנים, נשלח לחו"ל לקורסים ולימודים מיוחדים בארה"ב ומדינות נוספות. שירת במגוון תפקידים כמנהל פרויקטים. בעשרים השנים האחרונות היה מנהל שרות לקוחות כאשר רוב עבודתו התבצעה בחו"ל.
מאז ומתמיד עסק בחשיבה מחוץ לקופסא. בזמן הפנוי המועט שהיה לו אהב ליצור עצמים ששולבו מחפצים ישנים וחדשים, חלקי מכונות ומערכות שונות שנאספו משווקי פשפשים ומציאות הנזרקות לרחוב.
מרקו עושה מעין טרנפורמציה לחפץ שבידו. הוא מתכנן ויוצר תוך כדי חשיבה שינוי יסודי בצורתו, בתוכנו או במהותו של הדבר. לדבריו: "התהליך של ראיה יצירתית, אותו ה'קליק' שנוצר במגע עם החפץ ויכולת הניבוי כיצד תראה היצירה, הינו החלק החשוב אך המהנה בעבודתי".
עצם בחירת האובייקט נחשבת כמעשה יצירתי. ע"י ביטול היעד הפונקציונלי, הענקת משמעות שונה, הצגתו בגלריה בהרכב החדש שנוצר מהאובייקט והענקת שם ליצירה הופך האמן את האובייקט ליצירה
בשנים האחרונות הצטרף צליק לזרם באמנות הנקרא Steampunk, שהתבסס באנגליה של שנות הששים והשבעים. זרם אמנות זה מציג עולם חלופי המבוסס על מכניקה ומנועי קיטור עם אדפטציה לתקופה הוויקטוריאנית. במקום התפתחות טכנולוגית כגון אלקטרוניקה ספרתית ומנועי הדיזל באו במקומם טכנולוגיות של מכניקה ומנועי קיטור ישנים ליצירת חיבור של הישן והמודרני.
כל העבודות מיועדות לרכישה.
פרטים ליצירת קשר:
טל': 052-8340840 דוא"ל: [email protected] אתר: zallikmarko.smugmug.com

מריה קרייב ציור בגלריית בית סילבר
מריה קירייב, ציירת ומאיירת ספרים, נולדה בסימפרופול בחצי האי קרים על הים השחור. בשנת 2001 עלתה לישראל עם בן קטן. כיום נשואה עם 2 ילדים ומתגוררת ביישוב רימונים כ-25 קילומטרים מירושלים. בעלה כנר, יש לו להקה "יולקי פאלקי" המנגנת מוזיקה בלקאנית - צוענית. הם הכירו בתערוכה שהציגה בה כשהזמינה אותו לנגן בפתיחה החגיגית. כזוג אמנים הם יוצרים ואוהבים בגן העדן הפרטי שלהם - מול נוף מרהיב ופסטורלי. בנערותה למדה ציור ופיסול בבית ספר לאמנויות. בשנת 1994 התקבלה למכללת אמנות בשם ייסאמוקישיי. מריה מחוברת לציור מילדותה. היא נהגה להסתובב בטבע עם צבעים וקנווסים וציירה המון. לימים קיבלה תעודה אדומה, המעידה על הציון הגבוה ביותר בבית ספרה. בשנים 2000-2001 עבדה כמורה לציור בבית ספר יהודי "חסד שימעון". באותה תקופה זכתה מריה באוקראינה בפרס על השתתפות בתחרות "ארט אוסוויטה" עבור סדרת פוסטרים "מופת מן העבר". בשנת 2003 קיבלה ציון מצטיין בתחרות שאורגנה על ידי משרד הקליטה בין אמנים ירושלמים. הוענקו לה תעודה ופרס כספי לקניית חומרים. בשנת 2006 התקבלה מריה ל'בצלאל' לשתי מחלקות: תקשורת חזותית ואנימציה. היא בחרה ללמוד אנימציה. במשך השנים חיפשה טכניקות חדשות וסגנונות שונים כדי להביע את מה שמחלחל וגועש בתוכה. היא ציירה בשמן, אקריליק, עם מכחולים, שפכטלים וגם באמצעות הציפורניים. ציורים בסגנון ריאליסטי קלסי, סוריאליזם, רישום, גראפיקה ידנית ועוד. בשנת 2007 קיבלה הזמנה לעבוד בסטודיו שוקי פריימן לאמנות יהודית בירושלים. סטודיו ותיק וידוע בירושלים שקיים משנת 1967. שם התמחתה בעבודות צורפות ואיורים על קלף: מגילות, אגדות, ספרים וברכות. מריה חייה בשלווה ובהרמוניה הסובבת אותה. ציוריה מביעים אהבה לטבע ולאדם.
בתקופה האחרונה היא מתמקדת בצבעי מים. חומר אוורירי וקל מחד ועם זאת קשה לציור מאידך, ובלתי צפוי.
כשמריה מטיילת בעולם היא נוהגת לקחת איתה מחברת סקיצות ועם הזמן הן הופכות לתמונות גדולות כמו אלה המוצגות כאן בתערוכת היחיד שלה.
האמנות תופסת מקום נכבד בחייה ומאפשרת לה ליהנות מהיכולות שלה המעשירות אותה בחוויות חושים מסעירות. היא משלבת את העולם העסקי בעולם האמנות, ותוך כדי הופכת לאדם שלם יותר, מודעת ל'אני'
הפנימי שלה ומאושרת. היא מקבלת הזמנות פרטיות לציורי דיוקן ונוף ועושה זאת באהבה רבה. מפעם לפעם גם מאיירת לספרים.
כל העבודות מיועדות לרכישה.
פרטים ליצירת קשר: טל' 054-7292067

כרמית לברן ציור בגלריית מגדל W
כרמית לברן, 1968, נולדה בישראל. אמא לעידו, אסף ושקד וכיום מתגוררת בראשון לציון. היא סיימה לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת אנגלית בסמינר הקיבוצים, בעלת תואר שני בבלשנות אנגלית באוניברסיטת בר אילן.
כרמית מרצה באנגלית במכללות שונות. כמו כן גם לימדה בתיכון אנגלית ואמנות.

מגיל צעיר 'התאהבה' בציור ולא חדלה עד היום . מגיל 11 למדה אצל האמנית שוש בטלהיים, לאחר הצבא המשיכה לימודי ציור אצל האמנית דיאנה פומרנץב"סטודיו שיר-ארט", ואחר כך ב"מכון אבני לאומנויות".

כרמית אינה מחויבת לסגנון מסוים. בעבודותיה ניתן לראות מרכיבים ריאליסטיים ועם זאת גם צורות לא מוגדרות. היא מוצאת את המיזוג ביניהם ויוצרת טביעת אצבע "לברנית" ייחודית. מהות חדשה, אחרת, שמהווה מן מזיגה של היסודות המורכבים ממציאות, או מאבסטרקט באופן אקספרסיוניסטי.

ברבות מהיצירות קיימות נגיעות, כתמים צבעים וגוונים שיוצרים מראה מדויק יותר ממרחק. אחדים מצוירים בשפכטל בלבד, פחות מדויקים אך שולחים את המתבונן למסע אל תוך הציור באשר הוא, אם זה לתעלות בוונציה, לסמטאות המובילות לנמל, או לנוף הישראלי בנחל שיקמה הדרומי.

כרמית משתמשת במכחולים, שפכטל וספוג ומציירת על גביקנווס, קרטון ואפילו נייר עיתון. ציוריה עשירים בצבע. אהבתה לים ולמים מורגשת ומודגשת במספר רב של ציורים. בתערוכה מוצגות יצירות עם נוף ישראלי, ים המלח בשפכטל,שהטורקיז מתמזג בהם עם צבעי השנהב של החוף.
נוף יותר אורבני אך כולל גם הוא מים, סירות והשתקפות ניבט משלישיית ציורי וונציה, שנוצרו בעקבות טיולים באיטליה הקסומה.

האמנית כרמית לברן אוהבת לטייל בעולם ובנופים הסובבים אותה, להביט על האור הנשפך על העצים, על צבעי השמים והים המשנים גוונים, יוצרים תנועה ומקבלים תנופה.
נופים מעניקים לה את ההשראה ואת התשוקה הרבה לצייר. גם אלמנטים דוממים, בתים ואנשים. יש גם ציורים מדויקים השומרים באדיקות על מידות ופרספקטיבה. היא מחדירה אלמנט יוצא-דופן בגודל, בצבע, או במיקום, לעתים עם כיוון סוריאליסטי שלא יהיה ריאלי מוחלט. רבים מציוריה "נוצרו" בעקבות טיול במקום עם האווירה שהותיר. רוכשי היצירות שלה מעידים שניתן להתענג מהן לתקופות זמן ארוכות.

כל העבודות מיועדות לרכישה.
פרטים ליצירת קשר: טל' 054-494886

לורי פשניצה אמנית ואוצרת הבית

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- לורי אומנות.