מפרסם: מייקל דלל
תאריך: 18/09/2017 10:29
נושא: מוזיקה, תרבות
תזמורת נתניה הקמרית הקיבוצית- צילום כפיר בולוטן
תזמורת נתניה הקמרית הקיבוצית- צילום כפיר בולוטן
הודעה לעיתונות

העונה ה-47: 2017-2018 לראות. לשמוע. להתרגש.

העונה החדשה של תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית יוצאת לדרך. בואו לראות, לשמוע, ולהתרגש ממיטב היצירות הקלאסיות האהובות לצד לחנים מקוריים בביצוע של יוצרים ישראלים מבטיחים לצד וירטואוזים בינלאומיים.

העונה ה-47 – היא תחת שרביטו של כריסטיאן לינדברג משבדיה, גדול נגני כלי הנשיפה ממתכת בדורנו, מלחין ומנצח. מנצח הבית ואמן המנדולינה, שמואל אלבז.
התכנית האמנותית לעונה זו כוללת סולנים יידועי שם מהארץ ומרכבי העולם המציגה רפרטואר מגוון הכולל יצירות בלבוש חדש ועדכני, לקלאסיקה המסורתית, תוך שמירה על איזון ואיכות ביצוע בלתי מתפשרת מהן מוכרות ואהובות ומהן חדשות ורעננות,

אנו מאמינים שהעונה החדשה שלנו תספק לקהילת אוהבי המוזיקה בישראל שעות של בילוי וריגוש .
השנה כמו כל שנה הקונצרטים שלנו באולמות בכל קצות הארץ, מנהריה, מזרע, בית גבריאל -עמק הירדן, עין החורש, נתניה, מוזיאון תל – אביב, גבעת ברנר ועד לדורות בשער הנגב.
תזמורת נתניה הקמרית הקיבוצית היא התזמורת היחידה בארץ, שמרבית פעילותה מתקיימת בפריפריה.
מזה 47 שנה מבצעת סדרות קונצרטים למנויים ולקהל הרחב באולמות בכל קצות הארץ.

תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית

תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית קנתה לה מקום של כבוד ומעמד ייחודי בין התזמורות בארץ, כתזמורת אנרגטית המביאה לאולמות הקונצרטים חוויות מוזיקליות רעננות ומגוונות. התזמורת מבצעת למעלה מ-120 קונצרטים בשנה, ומזה 45 שנה היא היחידה בארץ שמרבית פעילותה מתקיימת בפריפריה. מקיימת סדרות קונצרטים למנויים ולקהל הרחב ב-8 אולמות ברחבי הארץ: מנהריה, מזרע, בית גבריאל בעמק הירדן, דרך עין החורש, נתניה, מוזיאון תל-אביב לאמנות, גבעת ברנר ועד לדורות בשער הנגב. בתכניותיה אלו מארחת התזמורת מדי שנה סולנים ידועי-שם מהארץ ומחו”ל ומציגה רפרטואר מגוון הכולל יצירות בלבוש חדש בנוסף לקלאסיקה המסורתית, תוך שמירה על איזון ואיכות ביצוע בלתי מתפשרת. התזמורת זוכה להערכה רבה גם בקרב קהילת המוזיקאים ודורגה על ידי משרד התרבות בדרוג המצוינות הגבוהה ביותר – דרגה 5. ממוקמת כתזמורת מהמובילות בישראל ברמתה ובתכניותיה המקוריות. לצד פעילותה הרחבה לקהלים בוגרים מקיימת התזמורת פעילות חינוכית ענפה, שהפכה אותה למובילה בין התזמורות הפועלות במערכת החינוך הפורמלית בארץ. במסגרת הפרויקט הנושא את השם "חוויה בצלילים", מקיימת התזמורת כ-240 קונצרטים קאמריים ותזמורתיים ברחבי הארץ, לקהל של 30 אלף תלמידי גן וכיתות א'-ז.
החל מעונת הקונצרטים 2016-17 התמנה לתפקיד המנהל המוזיקלי כריסטיאן לינדברג משבדיה, גדול נגני כלי הנשיפה ממתכת בדורנו, מלחין ומנצח. לתפקיד מנצח הבית מונה המנצח ואמן המנדולינה, שמואל אלבז.

כריסטיאן לינדברג, נגן הטרומבון, נבחר ב-2015 כגדול נגני כלי הנשיפה ממתכת בעולם, כשבאמתחתו 300 ביצועי בכורה ליצירות לטרומבון, עשרות הקלטות ותחרות בינלאומית לטרומבון סולו שהוקמה על שמו. בנוסף, הוא עוסק כיום גם בניצוח, וזוכה להצלחה רבה בכל רחבי העולם. מ-2009 משמש כמנצח ראשי של התזמורת הפילהרמונית הנורדית של נורבגיה, לאחר ששימש כמנצח ראשי של אנסמבל כלי הנשיפה השוודי ושל התזמורת הקאמרית הנורדית. יצירתו הראשונה כמלחין, אָרָבֶּנֶה לטרומבון ולכלי קשת משנת 1997-98, הניבה הזמנות מתזמורות רבות, שעבורן כתב למעלה מ-50 יצירות. ב-2016 הוענק לו בערב גאלה חגיגי בסן סבאסטיאן, ספרד, פרס על פועלו בתחום המוסיקה הקלאסית העולמית.

שמואל אלבז, יליד באר שבע, בוגר הקונסרבטוריון בבאר שבע, האקדמיה למוסיקה בירושלים בפקולטות לביצוע וניצוח, והאקדמיה למוסיקה באמסטרדם. כיהן כמנצחה הראשי של התזמורת האנדלוסית הישראלי, שזכתה בתקופת ניהולו המוסיקלי בפרס ישראל על תרומה לחברה ולמדינה בתחום התרבות. סולן מנדולינה והבוגר הראשון באקדמיה למוסיקה בירושלים בכלי זה. במקביל להופעותיו כמנצח מופיע כסולן במנדולינה עם מרבית התזמורות החשובות בארץ. הקים, ניגן וניהל מוסיקלית את רביעיית המנדולינות הישראלית אשר תקליטה הראשון זכה לשבחים והשמעות רבות ועמה זכה בפרס ראשון בתחרות בינלאומית יוקרתית להרכבי כלי פריטה, שנערכה בלה-ריוחה, ספרד. עוסק בחינוך למצוינות ובטיפוח תחום התרבות בארץ.

עונה 47
2017-2018

"פתיחה חגיגית" 23 באוקטובר – 4 בנובמבר 2017
אנו גאים לפתוח את העונה בקונצרט משותף עם המקהלה המובילה בישראל ומנצחהּ יובל בן עוזר, עם מיטב הרפרטואר הרומנטי למקהלה ולתזמורת. נבצע את הסימפוניה השלישית של "אבי המוזיקה הסקנדינבית", ז'אן סיבליוס ובבכורה עולמית נבצע את יצירתו של המלחין הישראלי/אוסטרלי יצחק ידיד, שנכתבה במיוחד עבור התזמורת. גם השנה אנו שמחים להמשיך את פרויקט תחרות המלחינים עם ביה"ס למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה, ובעונה החדשה תצטרף גם האקדמיה למוזיקה ולמחול ירושלים. והפעם קהל המנויים,  הוא שישפוט!
סולנים: האנסמבל הקולי הישראלי, ניצן אלון – אלט, טל קוך – טנור 
מנצח: כריסטיאן לינדברג

וירטואוזיות עוצרת נשימה" 24 בנובמבר – 2 בדצמבר 2017"
קראקס שבוונצואלה התפרסמה יותר מכל עיר אחרת בעולם הודות לתוכנית המדהימה "אל סיסטמה" ("השיטה"), שבה נערים ונערות נאספים מהרחוב ומעולם הפשע אל לימודי המוזיקה. לאורך שנות קיומה באו מ"השיטה" מיטב המנצחים והסולנים בעולם. אנו גאים לארח בסדרה זו את אחד מאותם סולנים גאונים, וירטואוז עוצר נשימה, נגן החצוצרה פצ'ו פלורס שבזכות כישרונו הוענק לו, בין השאר, חוזה הקלטות עם חברת דויטשה גרמופון. אליו יצטרף סולן החצוצרה הנפלא שלנו, גיא שריג בנגינת הקונצ'רטו לשתי חצוצרות מאת ויוולדי. עוד בתוכנית, הסימפוניה הנפלאה של מוצרט, "סימפוניית פראג". 
סולנים: פצ'ו פלורס, גיא שריג – חצוצרות
מנצח: כריסטיאן לינדברג

"עולמו הקסום של מאסטרו אלבז" 24 בדצמבר 2017 – 4 בינואר 2018
לעולמו הקסום של מאסטרו אלבז מצטרף ״אנסמבל גלעד אפרת״, הרכב ישראלי של מוזיקאים וירטואוזים, המבצע מוזיקה מקורית פרי עטו של נגן הקונטרבס גלעד אפרת, שפיתח שפת כתיבה ייחודית המתאפיינת בתרכובות של מוזיקת ג׳אז, מוזיקה קלאסית, אתנית ומוזיקה ישראלית, הסוחפות את המאזין לעולם שכולו צבעים, ניחוחות ורגש. אלבז, המשמש גם כחבר קבוע באנסמבל וגם בתוכנית זו כסולן מנדולינה, ינחה אותנו במסע מרתק זה החל מביצוע בכורה של הקונצ׳רטו למנדולינה מס׳ 2 שכתב במיוחד עבורו המלחין הישראלי עודד זהבי, דרך יצירות מהעולם הקלאסי, המושפעות אף הן מתרבויות רחוקות ועד למסע חובק עולם עם האנסמבל.
סולנים: אנסמבל גלעד אפרת:
גלעד אפרת – מלחין ונגן קונטרבס ,שמואל אלבז – מנדולינה, קרן טננבאום – כינור, שירה, הילה אפשטיין – צ'לו
מנצח: שמואל אלבז

"אורח בלתי צפוי – מלאך האור" 19-28 בינואר 2018
דמותו של השטן ובשמו "לוציפר מלאך האור", מטילה אימה על כולנו, למרות זאת מלחינים רבים בכל התקופות הוקסמו מדמותו מעוררת האימה וכתבו מוזיקה בהשראתה. 
ממזרח ועד מערב ועל פני ארבע מאות שנים בחרנו במיטב היצירות המתארות את האורח המפחיד והמרתק כאחת. אל תחמיצו אורח בלתי צפוי בהופעה יוצאת דופן זו.  
סולנים: גלעד הילדסהיים – כינור, כריסטיאן לינדברג – טרומבון
מנצח: כריסטיאן לינדברג

"קלאסיקה במיטבה" 10-22 בפברואר 2018
בסדרה זו נארח את הכנר הכוכב גיא בראונשטיין, שהיה הכנר הצעיר ביותר בעולם שנבחר להוביל כקונצרטמייסטר את התזמורת הפילהרמונית של ברלין. כיום גיא מנצח על מיטב התזמורות בעולם. בסדרה "קלאסיקה במיטבה" ינצח וינגן כסולן את הקונצ'רטו השלישי הנפלא מאת מוצרט.
אנו שמחים להמשיך במסורת של ביצוע מיטב הספרות הקלאסית ולכך נבחר הקונצ'רטו לחליל מאת מוצרט, עם הסולנית גילי שוורצמן הנפלאה והסימפוניה השנייה של אחד מענקי התקופה – בטהובן.
מנצח וכנר סולן: גיא בראונשטיין סולנית: גילי שוורצמן – חליל

"כוכב עולה" 25 באפריל – 5 במאי 2018
איני מעלה בדעתי שום מדינה אחרת בעולם שמייצרת כל כך הרבה כישרונות צעירים במוזיקה קלאסית, ובחירת המועמד המושלם עבור הסדרה שלנו "כוכב עולה" הייתה אחת המטלות הקשות ביותר. ואולם, בשנה זו היו אלו אח ואחות צעירים שעלו בזוהרם על כולם: מיכאל ונוגה שחם. אביהם, חגי שחם, הוא כנר בעל קריירה מפוארת ואחד המוזיקאים המבוקשים ביותר על במת הקונצרטים. לכן נפלא להיווכח כיצד עוברת המורשת אל הדור הבא. הם יבצעו את הסימפוניה הקונצרטית הנפלאה של מוצרט ב-מי במול מג׳ור לכינור ולוויולה. מכיוון שמדובר במורשת שעוברת מאב לבניו, בחר מאסטרו אלבז לבצע יצירות מאת בני משפחה של גדולי המלחינים בהיסטוריה, הסימפוניה ב-רה מג'ור מאת מוצרט האב, ליאופולד, והאחרת – סימפוניה שנכתבה בידי בנו של יוהן סבסטיאן באך, קרל פיליפ עמנואל. לסיום נבצע את אחת מיצירותיו האהובות ביותר של היידן, סימפוניה מס' 101, "השעון".
סולנים: מיכאל ונוגה שחם – כינור וויולה
מנצח: שמואל אלבז

"אוצרותיה של התזמורת" 26 במאי – 6 ביוני 2018
התזמורת שלנו שופעת כישרונות. השנה נציג בפניכם מכיוון מערב את אחת היצירות הווירטואוזיות שנכתבו אי פעם לתזמורת קאמרית שנכתבה בידי אבי המוזיקה הדרום-אמריקנית, אלברטו חינסטרה. בנוסף, תוכלו להקשיב להרכב הנשפנים שלנו בביצוע ה"נוקטורן" מאת מנדלסון ולהרכב כלי הקשת ביצירה "הסיבוב האחרון" מאת אוסוולדו גוליחוב. הסולנית המבריקה בקונצ'רטו לאבוב מאת ר' שטראוס היא האבובנית שלנו, הילה צברי-פלג.
סולנית: הילה צברי-פלג – אבוב
מנצח: בנג'מין שוורץ

"בחירת הקהל" – 27 ביוני – 7 ביולי 2018
בסיום העונה מגשים מאסטרו לינדברג את אחת משאיפותיו העיקריות כמנהל מוזיקלי של התזמורת ומזמין את האנסמבל הקולי השוודי האהוב עליו לשיר אתנו.
אריק ווסטברג, מנהל האנסמבל ואחד מתלמידיו הבודדים של אריק אריקסון האגדי, זכה בפרסום עולמי והופיע עם האנסמבל המבריק שלו על פני תבל, מאיי טונגה ועד לארה"ב.
זיכרו, זו התוכנית שלכם: במהלך השנה תינתן לכם האפשרות להצביע על אילו יצירות ברצונכם שהתזמורת תנגן. את הקונצרט נסיים עם אחת מהיצירות השוודיות האהובות ביותר על המאסטרו "אלוהים בתחפושת", בסגנון ניאו-רומנטי, שנכתבה בידי לארס אריק לרסון, על מוטיבים מתוך סיפורי המיתולוגיה.
סולנים: האנסמבל הקולי של אריק ווסטברג
אנדראס א' אולסון – בריטון, וירווה קארן – סופרן, אנדרס סטיינוול – קריין
מנצח: כריסטיאן לינדברג

תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית מזמינה אתכם לראות, לשמוע ולהתרגש מהעונה החדשה. בואו ליהנות מביצועים מרגשים של מיטב היצירות הקלאסיות האהובות לצד לחנים מקוריים. מוזיקה קלאסית במיטבה. הבטיחו את מקומכם לעונת המנויים הבאה 2017-2018 חייגו עכשיו 3579* או באתר www.nko.co.il

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מייקל דלל.