מאחורי הקלעים של מלחמת ששת הימים

יום א', 08 אוק' 2017 בשעה 16:00
מיקום: מוזיאון מגדל דוד
כתובת: מוזיאון מגדל דוד ירושלים, 9114001 (מפה)
משך: 3 שעות וחצי
הכניסה חופשית מומלץ להגיע בלבוש חם
הודעה לעיתונות

מוזיאון מגדל דוד ו'יד לוי אשכול' מציגים: מאחורי הקלעים של קבלת ההחלטות במלחמת ששת הימים

מוזיאון מגדל דוד ו'יד לוי אשכול' מציגים

אירוע חול המועד סוכות בסימן 50 שנים לאיחוד ירושלים –
מאחורי הקלעים של קבלת ההחלטות במלחמה

יום א' י"ח בתשרי, חול המועד סוכות, 8.10 חצר מוזיאון מגדל דוד, הכניסה חופשית
מומלץ להגיע בלבוש חם | לפרטים: www.tod.org.il

16:00 קנטטה "ירושלים שבלב", נכתבה במיוחד לרגל שנת היובל למלחמת ששת הימים מאת יוסי גמזו
משורר, פזמונאי, פרופסור לספרות עברית וזוכה פרס אקו"ם למפעל חיים בזמר העברי לשנת
2013 בביצוע 8 זמרים.

17:00 התכנסות וקבלת פנים

17:30 הבמה המרכזית – ימי מלחמה - מבט פנימי מלשכת ראש הממשלה
פאנל בהשתתפות: דליה יאירי - כתבת אקטואליה של רשות השידור בשנות השישים, אלי עמיר - סופר (מחבר "מפריח היונים" ו"תרנגול כפרות") ויועצו של לוי אשכול לענייני ערבים, ד"ר אברהם אביחי – דובר ויועץ בכיר בלשכת ראש הממשלה. מנחה: אשת התקשורת הגב. תמי מולד-חיו

18:30 הרצאתו של מר. ערן ליטווין, אוצר תערוכת "זמר בודד הוא הלב" של מוזיאון אשדוד, להרצאה
מרתקת והשמעה של אלבומים מוזיקליים ייחודיים משנת 67 אודות ניצחון המלחמה בשפה הערבית.

שביט בן אריה מנכ"ל יד לוי אשכול: אנו גאים ושמחים לציין את שנת היובל למלחמה בשיתוף מוזיאון מגדל דוד, בדרכו הייחודית של ראש הממשלה אשכול. הערב יתמקד סביב שאלות הנוגעות לכושר המנהיגות של ישראל ב-1967 ומבט אל מאחורי הקלעים של לשכת ראש הממשלה. נחתום את הערב עם הרצאה מיוחדת שתשקף את הרב-גוניות והרגישות שבתרבות הישראלית.

במאי 1968, ענה אשכול להזמנה של צעירי המפד"ל אל חגיגות יום ירושלים הראשון: "אינני מתנגד לישיבה חגיגית או לאסיפה, אבל תהלוכת לפידים מסביב לחומות – לא ... אני יודע ומאמין שיש לנו זכות – אבל טקט הוא דבר גדול".

משך השנה כולה אנו מציינים ומובילים ב'יד לוי אשכול' מספר רב של אירועים בסימן 50 שנה למלחמת ששת הימים ואיחוד ירושלים, במטרה לשפוך אור ומידע על עשייתו האדירה של רה"מ השלישי של מדינת ישראל לוי אשכול, אשר היה זה שהכין את צה"ל והמשק כולו למלחמה ששינתה את פניה של המדינה, ובתוך כך כונן את הברית האסטרטגית עם ארה"ב.

לפני חודשים ספורים נחנך בירושלים 'בית לוי אשכול', שיהיה פתוח למבקרים גם בתקופת חול המועד סוכות. אני מזמין את הציבור לחוויה משפחתית של סיור חווייתי המאפשר הצצה אל המבנה ההיסטורי והמסקרן בו התגוררו ראשי הממשלה הראשונים.

"50 שנים 50 פנים" הנו פרויקט תיעודי של מוזיאון מגדל דוד, בתמיכת הקרן לירושלים, המציג את פניה השונות של העיר דרך האנשים שחיו וחיים בה, ואת סיפוריהם על הרגעים של איחוד העיר. בסדרה מיוחדת של סרטונים ובטקסטים מרגשים הם חושפים, כל אחד ואחת, את החוויה שלהם באותם הימים. חלקם של המשתתפים בפרויקט התיעודי היו לפני 50 שנה ילדים צעירים או בני נוער, חלקם לחמו ולקחו חלק בקרבות או שירתו כאחיות ורופאים, וחלקם בכלל נקלעו לאירועים במקרה. הסיפורים מובאים מצדו המערבי-ישראלי של הגבול שחצה את העיר כמו גם מן הצד המזרחי (אז ירדני) של ירושלים. הפרויקט התיעוד "50 שנים 50 פנים" מוצג באתר האינטרנט שלך המוזיאון www.tod.org.il ופתוח לכולם.


לדברי אילת ליבר, מנכ"לית מוזיאון מגדל דוד
"לכבוד 50 שנות איחוד העיר ירושלים החלטנו לחפש את הפנים שמאחורי ולפני האירועים הקטנים והגדולים, שנוגעים ברגעים הגורליים והמכריעים ששינו את פני העיר ופני הארץ ואת פניה של החברה הישראלית לעד. הסיפורים המצולמים מצטרפים כולם יחד למראה גדולה העשויה פסיפס מרגש, משמח, אבל גם מצער לעיתים, כואב ובעיקר מזמין למחשבה."

למידע ופרטים נטע-לי גרייבר 054-9425433 יח"צ יד לוי אשכול