חנן ליפסקין, מנכ"ל ומייסד Keepers יחד עם ג'וו ראנג, שותפה בכירה בקרן ההון סיכון היפוקורן ואחת השופטות בתחרות
חנן ליפסקין, מנכ"ל ומייסד Keepers יחד עם ג'וו ראנג, שותפה בכירה בקרן ההון סיכון היפוקורן ואחת השופטות בתחרות
הודעה לעיתונות

נצחון נוסף לתעשיית ההייטק הירושלמית

חברת הסטרטאפ הירושלמית Keepers זכתה במקום הראשון בתחרות University Startup World Cup – התחרות הנחשבת בעולם ליזמים אקדמיים.

שבעים חברות מכל העולם, יוצאות מיטב האוניברסיטאות והמכללות מ-40 מדינות, התמודדו על המקום הראשון. Keepers זכתה במקום הראשון בקטגוריית החדשנות, הניתנת לחברות שיצרו פיתוח המחולל שינוי חברתי אמיתי. Keepers, החברה הישראלית היחידה שהתמודדה בתחרות, זכתה בפרס בגובה 25 אלף יורו מטעם חברת טסלה.

Keepers היא יוצאת AtoBe, מאיץ הסטארט-אפים של עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה ירושלים. AtoBe תוכנית ההאצה ההנדסית של המכללה – אשר הפכה בשנים האחרונות לכלי ושחקן חשוב בסצנת הסטרטאפים הירושלמית הפורחת. המאיץ מסייע למיזמים של סטודנטים, בוגרי המכללה ויזמים טכנולוגיים מירושלים להפוך חלום טכנולוגי לחברת סטרטאפ.

חנן ליפסקין, מנכ"ל ומייסד החברה, הוא בוגר המחלקה להנדסת תוכנה בעזריאלי מכללה אקדמית להנדסה ירושלים. ליפסקין ייסד את Keepers יחד עם שני שותפים מייסדים, גם הם ירושלמים: דורון יעקובי ואריק בודקוב. אליהם חבר דר' רדאל בן אב - מרצה בכיר במחלקה להנדסת תוכנה במכללה.

אין זו הפעם הראשונה ש-Keepers קוטפת פרס יוקרתי בתחרות סטארט-אפים נחשבת: החברה זכתה במקום הראשון בתחרות הסטארט-אפים של פסטיבל הטכנולוגיה DLD בתל אביב, במקום הראשון בתחרות הסטארט-אפים Pioneers האירופאית, המאורגנת על ידי ממשלת אוסטריה והאיחוד האירופי ואף זכתה בתחרות Go Heroes באיטליה.

המערכת של Keepers מבוססת על בינה מלאכותית ומאפשרת להורים להגן על ילדיהם מפני בריונות ברשת. האפליקציה, הזמינה לאנדרואיד ו-iOS, מותקנת על מכשיר הילדים וההורים, מנטרת את כל התקשורת הנכנסת והיוצאת של הילדים ברשתות החברתיות ומשתמשת באלגוריתם מתקדם של זיהוי שפה על מנת להתריע כאשר הילדים סובלים מהתנכלויות מקוונות, או כאשר הם לוקחים חלק בפעילות אסורה כגון שימוש בסמים, סיגריות, אלכוהול, פשיעה וכו'.

התחרות בה זכתה החברה היא יוזמה של Venture Cup, ארגון ללא מטרות רווח שהוקם על ידי ממשלת דנמרק ואיחוד האוניברסיטאות הדני. התחרות כוללת בין השאר נציגים מפורטוגל, איסלנד, סין ואוסטרליה וכל החברות המשתתפות בה הן יוצאות תוכניות האצה של אוניברסיטאות מרחבי העולם.

מיכאל מזרחי, ראש חטיבת המחקר, חדשנות ויזמות בעזריאלי מכללה אקדמית להנדסה ירושלים: "הצורך בו מטפלת חברת Keepers מהווה נושא כואב, עצום, חוצה תרבויות ושפות ונוגע לספקים, משתמשים, לקוחות ולמערכות החינוך בכל רחבי העולם. בשילוב צוות סופר מוכשר, רעב ובועט הפכה חברת Keepers לאחת ההצלחות הבולטות של המאיץ AtoBe בעזריאלי מכללה אקדמית להנדסה ובו קיבלה החברה, המבוססת על בוגרי המכללה ואפילו על סגל אקדמי בה, סיוע הנדסי נרחב, כלים מתקדמים וקשרים מהשורה הראשונה כדי לממש את הרעיון למציאות".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- שטרן אריאלי יחסי ציבור.