הודעה לעיתונות

משרד החקלאות פינה 9 סוסים, סייחים וחמורים שנמצאו במצב גופני קשה והזנחה לצד נחל הירקון, בסמוך לרמת השרון

בעקבות תלונות שהתקבלו מאת עובדי חברת "יכין - חכל פרדסים" והסיירת הירוקה אודות סוסים המסתובבים בשטחים חקלאיים הסמוכים לאזור הפרדסים שלהם, קיימו השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ויחידת האכיפה והחקירות הראשית של המשרד (פיצו"ח) ביקורת במתחם.
ממצאי הביקורת העלו 9 סוסים, סייחים וחמורים במצב גופני קשה של רזון, וחלקם סבלו מנשיכות בחלקי הגוף ותקיפות של סוסים אחרים. בעלי החיים נמצאו בשני מוקדים סמוכים, האחד בצדו המזרחי של בית העלמין ברמת השרון והשני, בסמוך למגרשי הטניס בעיר. הסוסים הסתובבו בשטחי הפרדס והשטחים החקלאיים. לא זאת בלבד, מהביקורת נראה כי החווה שנבנתה עבור הסוסים הייתה מאולתרת. בנוסף, נמצא כי המים בהם השתמשו היו מי קולחין האסורים לשתייה, מהם עלה ריח של אמוניה וחומרים כימיים שונים נוספים.

לאור הממצאים בשטח וצו בית משפט, החליטו מפקחי המשרד לפנות לאלתר את הסוסים, הסייחים וחמורים מהמקום. הסוסים הועברו לטיפול ושיקום במתקן מוגן של משרד החקלאות, בסיומו יועברו למגדלים מאמצים.

ד"ר צביקה בנאור, מנהל הלשכה הווטרינרית השפלה וההר, שירותים הווטרינרים במשרד החקלאות: "משרד החקלאות רואה חשיבות רבה בכל הקשור לשמירה על רווחת בעלי החיים. המקרה בו נתקלנו הינו קיצוני. הסוסים, הסייחים והחמורים שנמצאו על ידי המפקחים היו במצב קשה ואף בסכנת חיים. התנאים בהם הוחזקו וכן מי השתייה שאינם ראויים לשימוש הקשו על מצבם של בעלי החיים. עם קבלת ממצאי הבדיקה העברנו לאלתר את הסוסים למקום בטוח בו יוכלו להשתקם".

השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר קוראים לציבור הרחב להמשיך ולדווח על מקרי חשד להתעללות בבעלי חיים, לטלפון מס': 03-9559911.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- משרד החקלאות ופיתוח הכפר.