הודעה לעיתונות

לאור התקדמות פרויקט הסולקנים ובשל הסיכון לאי אספקת חשמל לאוכלוסייה, המשרד להגנת הסביבה אישר דחייה של חודש בלבד, עד ה-1 ב

חברת החשמל ביקשה את הדחיות בלוחות הזמנים ביחס להיתר הפליטה לאחר שהתברר כי טעתה בהערכותיה המוקדמות ולאור תקלות ביחידות רבות, ובשל החלטת החברה לשנות את מדיניות ניהול הסיכונים שלה • במהלך חודש זה ייבחנו אפשרויות להפחתת הפליטה העודפת הנגרמת מהדחיות

לאחר שבינואר השנה סירב המשרד להגנת הסביבה לבקשת חברת החשמל לדחייה של עד 11.5 חודשים בלוחות הזמנים להתקנת סולקנים בתחנת הכוח הפחמית "רוטנברג" באשקלון, סוכמו מועדים חדשים להשבתה לצורך התקנת סולקנים להפחתת פליטות, המהווים דחיות של עד 5 חודשים מהמועד שאושר בהיתר הפליטה. זאת, לאחר שהתקבלה עמדת רשות החשמל ומשרד האנרגיה בדבר הסיכון הממשי לאי-אספקת חשמל כתוצאה מרזרבה נמוכה של חשמל.

לפי סיכום זה, יחידה 1 הושבתה ב-15 במארס 2017, לאחר דחיה של חודשיים וחצי, והיא צפויה לחזור לפעילות לאחר סיום התקנת הסולקנים, ב-31 בינואר 2018. עוד נקבע באותו מועד, כי בנוגע לשאר היחידות הפחמיות ברוטנברג, יחידות 2,3 ו-4, המשרד ישקול בכל נקודת זמן לפני ההשבתה אם לאשרן - על פי התקדמות הפרויקט.

כעת, לקראת מועד ההשבתה הקבוע בהיתר, ביקשה החברה כי יחידה 2 תושבת ב-1 במארס 2018 ולא ב-1 באוקטובר 2017 - תוספת של חודש נוסף מעבר לארבעת החודשים שהוצגו בתכנית ההשבתות המעודכנת. המשרד אישר דחייה של חודש אחד בלבד, עד ה-1 בנובמבר. לפי בדיקת המשרד לא תהיה תוספת זיהום כתוצאה משינוי זה, ביחס לתכנית ההשבתות המעודכנת, שכן תבוצע השבתה נוספת של יחידה 2 למשך חודש בטווח הזמן שעד להשבתה המלאה.

המשרד ימצה בחודש זה את הדיונים עם חברת החשמל, על מנת לוודא את עמידתם בתוכנית וכן לבחון אפשרויות להפחתת הפליטה העודפת הנגרמת מן הדחיות.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- המשרד להגנת הסביבה.