מפרסם: קרוסלה ניהול אמנים ויח"צ
תאריך: 10/10/2017 17:13
עדכון: 10/10/2017 17:18
נושא: אמנות, מוזיקה, תרבות

בין מוצרט לבאך

יום ד', 18 אוק' 2017 בשעה 20:00
מיקום: מוזיאון תל אביב לאמנות, אלם רקנאטי
כתובת: שאול המלך 17 תל אביב (מפה)
משך: שעתיים
הקאמרית הישראלית. קרדיט: אסף קליגר
הקאמרית הישראלית. קרדיט: אסף קליגר
אריאל צוקרמן. קרדיט: אסף קליגר
אריאל צוקרמן. קרדיט: אסף קליגר
התזמורת הקאמרית הישראלית. קרדיט: אסף קליגר
התזמורת הקאמרית הישראלית. קרדיט: אסף קליגר
הודעה לעיתונות

התזמורת הקאמרית הישראלית מציגה את ה-"גראן פרטיטה" של מוצרט וסימפוניות מאת ק.פ.ע. באך בקונצרט אינטימי ומיוחד במינו

לאחר שפתחה את עונתה ה-52 ברחבי הארץ וזכתה לשבחים רבים, התזמורת הקאמרית הישראלית חוזרת לביתה במוזיאון תל-אביב. תחת מנהלה המוזיקלי והמנצח הבינלאומי, אריאל צוקרמן, מציגה התזמורת את יצירותיהם של מוצרט וק.פ.ע באך, כאשר גם היצירות וגם קבוצות התזמורת מחולקות לכלי הנשיפה ולכלי הקשת.

בין מוצרט לבאך From Mozart to Bach
17/10/17 יום שלישי 19:00 | 18/10/17 יום רביעי 20:00
מוזיאון תל אביב לאמנות, אולם רקנאטי

2017/18 היא עונתה ה-52 של התזמורת הקאמרית הישראלית, אשר שמה לה למטרה להציג תכניות מגוונות ומרתקות, המהוות שילוב בין המוכר והמסורתי לבין החדש ופורץ הדרך. קונצרט זה הוא אחד מביטוייה של השקפה זו, המובלת בשלוש השנים האחרונות על ידי אריאל צוקרמן, מנהלה המוזיקלי של התזמורת ואחד המנצחים הבולטים והמבטיחים בנוף הישראלי והעולמי.

ייחודה של עונת 2017/18, אותה פתחה התזמורת בקונצרט "הרקוויאם של מוצרט" מול אולמות מלאים בתל אביב, ירושלים וכרמיאל, טמון, בין היתר, בהצבת הקונצרט הקלאסי, לראשונה, במרכזה של חווית בילוי שלמה. חוויה תרבותית זו כוללת מפגשי תוכן, הרצאות, סיורים, מופעי ריקוד אינטראקטיביים ומגוון פעילויות, הניתנות בחינם למנויי התזמורת. את הקונצרט שיתקיים ב-18/10 תקדים הרצאה מפי הכנרת והנגנית הראשית של התזמורת, אלינא גורביץ' – "אבות ובנים". ההרצאה תתקיים בשעה 18:30 במוזיאון תל אביב באולם רקנאטי. הרצאה זו ניתנת בחינם למנויי התזמורת. לאחר הקונצרט יתקיים מפגש בין הקהל לנגנים והמנהל המוזיקלי במסעדת פאסטל לארוחה ויין במחיר מיוחד.

מקור המושג "קאמרית" הוא במילה הלטינית "קאמרה" שפירושה חדר. בעונה זו התזמורת שואפת להחזיר את תחושת החדר והמשפחתיות לקונצרטים. במרכז קונצרט אינטימי זה יעמדו נגני התזמורת, אשר כמו היצירות – גם הם – יחולקו לחטיבות שונות של כלי הנשיפה וכלי הקשת. זו הזדמנות מיוחדת להכיר את נגני התזמורת מקרוב ולהאזין לאיכותם. אנחנו בתזמורת שמחים מאוד מהתגובות החמות והאוהדות שאנחנו מקבלים לאורך כל השנה מהקהל ומהמבקרים, שאף הם מודים בפנינו על רמתה הגבוהה של התזמורת.

איסאק ליווה ברנס, נגן בסון ראשי, לקראת הקונצרט: "הגראן פרטיטה היא יצירת מופת המונגשת כסרנדה. בעבר התייחסו אליה כ'מוסיקה פשוטה' או כ'מוסיקה קלה להקשבה', אך בזכות סגנונו המופלא של מוצרט היצירה נהפכה לאחת מיצירותיו היותר תובעניות ורציניות לכלי נשיפה. האדג'יו הוא עבודת אמנות, עם צבעים מוזיקליים רבים ופשטות לירית מופלאה. הוא מעניק הרגשה של רכות מעופפת ללא כוח כבידה. זה אחד מהכישרונות הרבים של מוצרט, ואחת מהיצירות הרבות שהוציא מהספרייה המופלאה שהייתה בראשו. האפשרות לשמוע את כלי התזמורת בהרמוניה היא מופלאה, ועם זאת, הקונספט של הקונצרט הזה מעניק לנו, המבצעים והקהל יחד, אפשרות ליהנות ולחוות את מירב הרגשות המוצעות דרך המתנות שהעניקו לנו שני הגאונים המוסיקליים הללו."

בנוסף נציין כי מכירת המנויים לעונה זו עדיין בעיצומה, והתזמורת מזמינה את שוחרי המוזיקה להצטרף. לצד קונצרטים אינטימיים דוגמת "בין מוצרט לבאך" המובא כאן, יתארחו השנה גם אמנים בינלאומיים ידועים. ביניהם: הצ'לן ההונגרי לסלו פנייו, זוכה התחרות היוקרתית ע"ש פבלו קזלס, הפנסתרן הצ'כי לוקאס וונדרצ'ק והכנר האוסטרי בינימין שמידט. מישראל יתארחו הזמר דוד ד'אור, הצ'לן דמיטרי יבלונסקי, ששי קשת, יונית שקד גולן, דניס סדוב, נעה פרנקל, קרן הדר ועוד.

בקונצרט הבא, "וילה בג'ונגל" (13 בנובמבר בימק"א ירושלים ו-16-15 בנובמבר במוזיאון תל אביב), תציג התזמורת חגיגה ברזילאית לכבוד 130 שנה להולדתו של המלחין וילה-לובוס עם אמני גיטרה קלאסית ועממית מברזיל והמנצח דורון סלומון, בהשתתפות שגרירות ברזיל בישראל.

פרטים נוספים:
ירין ספינקו 0509077716
[email protected]

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קרוסלה ניהול אמנים ויח"צ.