הודעה לעיתונות

משמרת לימוד ומחאה בעקבות כוונת הממשלה להרוס את הכפרים סוסיא וראס אלאחמר ולגרש את תושביהם

משמרת לימוד ומחאה בעקבות כוונת הממשלה להרוס את הכפרים סוסיא וראס אלאחמר ולגרש את תושביהם תתקיים היום, רביעי, 11 לאוקטובר 2017, בשעה 11 בבוקר, בתל אביב, ברחבה מול משרד הביטחון.

נבוא ללמוד מפי תושבים, עורכי דין ואחרים על הקהילות של חאן אל אחמר וסוסיה, הנמצאות בסכנת הרס וגירוש.

שר הביטחון ליברמן, הודיע לאחרונה על כוונתו הנחושה להרוס בחודשים הקרובים את קהילות סוסיא וחאן אל-אחמר. צווי ההריסה האלה אלה עולים בקנה אחד עם המדיניות השיטתיות של הריסת `כפרים בלתי מוכרים` בגדה המערבית וגם בנגב.

בחג הסוכות ראוי ליהודים להיזכר בימים בהם חיו אבותינו במעונות רעועים ופגיעים - ואילו כיום הפלסטינים הם אלה הנאלצים לשכון במעונות מסוג זה, משום שפקידי ממשל ישראלים מסרבים להעניק להם היתרי בנייה - ובמקום זאת נוקטים בהריסה של כל מבנה בו הם חיים, ואפילו החלש והרעוע ביותר.

היום נתכנס מחוץ למשרד הביטחון - שם נמצא מקור הסמכות להרוס כפרים בגדה המערבית. נתכנס שם כדי ללמוד יחד תחת כיפת השמיים ולהפגין את התנגדותנו להריסות בתים. אנו קוראים לכל מי שאכפת להם ולהן להצטרף אלינו ולעמוד בסולידריות עם קהילות הנתונות באיום של הריסה בלתי צודקת.

הסוכה החלשה והרעועה צריכה לעורר בנו את תודעת החשיבות של בית לגור בו, ואת הזכות האוניברסלית הבסיסית לגג יבש מעל הראש. היום האחרון של סוכות, הושענא רבא, הוא `יום כיפור קטן`. אין זמן מתאים יותר לדרוש כי אלה הנמצאים בתוככי משרד הבטחון יבטלו את גזרתם הרעה נגד הכפרים האלה.

בעשרות קהילות ברחבי העולם נערכו פעילויות `סוכות נגד הריסות`. הפעולה שתתקיים היום מול משרד הביטחון תיתן לאזרחים ישראלים שאינם מוכנים לשתוק הזדמנות ללמוד על איומי ההריסה הניצבים בפני הקהילות הללו ולהביע בפומבי התנגדות להריסת בתים.

לפרטים נוספים:

יעקב מנור 050-5733276
הרב אריק אשרמן 050-5607034
מיכה פרידמן - 050-4610385