מפרסם: ניר הירשמן תקשורת
תאריך: 16/10/2017 09:36
נושא: תרבות
הודעה לעיתונות

למעלה מ-500 איש פקדו את אירועי שבוע החלל העולמי החלופי בירושלים

שבוע החלל העולמי החלופי בירושלים, התקיים במקביל לאירועי שבוע החלל של משרד המדע שתוכננו, בוטלו והוחזרו

בועז ארד, ממייסדי התנועה הליברלית החדשה ומנכ"ל מרכז איין ראנד: "ללא כל תמיכה ממשלתית הוכחנו - אנו מסוגלים לעשות הכל, אם רק נבחר בכך"

למעלה מ- 500 איש הגיעו ל- 11 אירועי שבוע החלל העולמי החלופי שנערך בשלישי האחרון בבירה תחת הכותרת "לא ישתיקו את המדע בירושלים!". שבוע החלל העולמי החלופי בירושלים, הוא יוזמה של פעילים ממרכז איין ראנד, התנועה הליברלית החדשה ועמותת "מדע גדול, בקטנה" שפעלו באופן וולונטרי במטרה למנוע את הפגיעה בציבור ולהשיב על כנם את אירועי שבוע החלל שתוכננו, בוטלו ובהמשך אף הוחזרו בידי משרד המדע והחלל. במסגרת האירועים, יכלו המשתתפים ליהנות בין היתר מהרצאותיהם של של ד"ר אופק ברנהולץ על התגלית זוכה פרס נובל של התפשטות גלי הכבידה, והרצאתו של פרופ' עודד אהרונסון ממכון וייצמן ממובילי פרוייקט החללית הישראלית ומגוון פעילויות לילדים ומשפחות ובהם תצפיות אסטרונומיות עם חברי האגודה הישראלית לאסטרונומיה ובניית טילים המונעים בסילוני מים והטסתם במתחם התחנה הראשונה.

בועז ארד, ממייסדי התנועה הליברלית החדשה ומנכ"ל מרכז איין ראנד בישראל: "החלטנו לקיים את שבוע החלל העולמי החלופי בירושלים מתוך כוונה ליישם בפועל את הדברים עליהם אנחנו מדברים בתאוריה – לקיחת אחריות אישית על פעולותינו ופעולה במסגרת וולונטרית וחופשית. תושבי ירושלים הצביעו ברגלים ומילאו את ההרצאות אותן הצלחנו לקיים בעזרתם של שותפים רבים - אתרי בילוי ירושלמיים, מקומות אירוח, עמותות, מרצים ותושבים שגילו עניין בגיבוש האירוע, שהתעלה על התכנון המקורי והפך לאירוע ההרצאות המדעיות הגדול ביותר שנערך בעיר בערב אחד. כל זה, ללא כל עזרה ותמיכה כספית ממשלתית ובאופן הממחיש פעם נוספת כי אנו מסוגלים לעשות הכל – אם רק נבחר בכך"

יומירן ניסן, מנכ"ל "מדע גדול, בקטנה": "הצלחתו של שבוע החלל העולמי החלופי בירושלים, היא ההוכחה הטובה ביותר לכך שלא ניתן להשתמש במדע ככלי למינוף פוליטי כזה או אחר וכי ניתן בהחלט לייצר בתוך זמן קצר מאוד מוצר איכותי ביותר שיש לו דרישה ציבורית. מאות ישראלים - ילדים, נערים, מבוגרים, חרדים, חילונים, דתיים וערבים פקדו את האירועים שהועברו בידי מיטב המומחים בתחומי המדע והחלל, שהתנדבו להעביר את ההרצאות ללא כל תמורה ובמטרה לקדם את ההשכלה המדעית בירשלים. ההענות הגבוהה לאירועים, חשפה בפנינו את הצמא הגדול של הקהל בכל הנוגע לתגליות מדעיות ופיתוחים ישראלים ואנו מקווים שגם בעתיד נוכל להמשיך ולייצר אירועים נוספים בתחומי המדע והחלל בירושלים ובערים נוספות"

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ניר הירשמן תקשורת.