הודעה לעיתונות

ישראל תתחרה ב"אולימפיאדה של הגיימינג" בקוריאה

כ-50 מדינות מכל העולם יתחרו בנובמבר הקרוב באליפות העולם בספורט אלקטרוני בקוריאה, המכונה גם "האולימפיאדה של הגיימינג". המשלחת הישראלית, בחסות חברת לנובו, תכלול 20 גיימרים שיתחרו בשלושה כותרי אליפות עולם. האם הבשורה לניצחון לאומי תגיע דווקא מישראל, שעדיין לא מכירה בגיימינג כענף ספורט?

אחרי שקטפה שתי מדליות בענף הג'ודו באולימפיאדה האחרונה בריו ומדליה נוספת בענף התעמלות הקרקע באליפות העולם במונטריאול, ישראל לא עוצרת ומסמנת את היעד הבא – זכייה ב"אולימפיאדה של הגיימינג" – אליפות העולם בספורט אלקטרוני, התשיעית במספר. האירוע יתקיים בין התאריכים 8-12 בנובמבר בעיירת החוף הפופולארית בוסאן (Busan) שהיא גם העיר השנייה בגודלה בקוריאה הדרומית.

את ישראל תייצג מטעם העמותה לגיימינג תחרותי בישראל (ע"ר) בשיתוף עם חברת 4DV מפיקת אירועי הגיימינג הגדולים בישראל, נבחרת ישראלית המונה 20 משתתפים, שהעפילו היישר מאליפות ישראל בספורט אלקטרוני שהתקיימה באוגוסט האחרון. ענקית המחשבים לנובו ישראל, יצרנית ליין מוצרי הגיימינג Legion, פרסה את חסותה הבלעדית על מסעה של הנבחרת הישראלית. השחקנים הישראלים יתחרו בשלושה כותרי אליפות העולם, הנחשבים למשחקי הגיימינג הפופולאריים ביותר בגיימינג התחרותי – League of Legends, Counter Strike ו- Tekken.

ישראל תתחרה מול כ- 50 מדינות, שהספורט האלקטרוני מוכר כענף ספורט ב- 27 מהן, כולל במדינה המארחת קוריאה. ישראל עדיין אינה נמנית על המדינות שמתקצבות את הספורט האלקטרוני ומכירות בו כענף ספורט. אליפות העולם בספורט אלקטרוני נחשבת בארגון ה- IeSF (פדרציית הספורט-האלקטרוני העולמית) היחידה שהקבוצות המשתתפות בה הן נבחרות לאומיות, ולכן, בשונה מתחרויות גיימינג עולמיות, כמו התחרות היוקרתית בסין המעניקה פרסים בשווי של מיליוני דולרים, ישראל לא תתחרה על פרס כספי גבוה כי אם על הזכות הנכספת להיות שגרירה של כבוד לישראל בעולם ולהסב גאווה לאומית.

ישראל חברה בפדרציית הספורט האלקטרוני העולמי משנת 2010, ובכל שנה שולחת נבחרת ישראלית לאליפות העולם. כיום, כבר 42 מדינות חברות בפדרציה, והדרך להכרה עולמית ולאולימפיאדת גיימינג אמיתית קרובה מתמיד. בשנה שעברה, קטפה הנבחרת הישראלית הישג מרשים כשסיימה במקום החמישי בגמר, והשנה מקווה להעפיל לשלבים גבוהים יותר ואולי אף לקטוף את המקום הראשון.

עידו ברוש, יו"ר העמותה לגיימינג תחרותי בישראל (ע"ר): "הנבחרת השנה טובה מתמיד, ואני סמוך ומשוכנע שלשחקנים הישראלים יש סיכוי רב להגיע למקומות גבוהים בתחרות, ולהוכיח כי הספורט האלקטרוני ראוי להכרה ישראלית ועולמית. אני פונה למשרד הספורט ולרשויות הספורט בישראל להצטרף להכרה זו ולאפשר לגיימרים הישראלים המקצועיים לממש את הפוטנציאל שלהם בתוך הבית, במקום לחפש אחר אלטרנטיבות בחו"ל".

יואב ברוש, שותף מייסד בחברת 4DV: " 4DV רואה ערך עליון בקידום תרבות הגיימינג הישראלית ועצם השתתפות נבחרת ישראלית בחו"ל מהווה הישג מרשים כל שנה. אנחנו מחכים בקוצר רוח לעודד את הנבחרת במשחקיה, וכבר מתכוננים לאירוח אליפות ישראל ומוקדמות אליפות העולם 2018, שיוכרזו בסוף השנה".

לדברי דנה כהן, מנהלת השיווק של לנובו, "אנו גאים לפרוס את חסותנו על מסעה של נבחרת הגיימינג התחרותי של ישראל לאולימפידת הגיימינג בקוריאה. תחום הגיימינג התחרותי הפך בשנים האחרונות לענף פופולארי מאוד בישראל. זהו תחום שעשוי להביא לנו הרבה כבוד. חיזוק תחום הגיימינג בכלל, והמותג Legion By Lenovo בפרט, הכולל מחשבים ואקססוריז לגיימרים, מהווים חלק מרכזי באסטרטגיה שלנו ולכן החלטנו לתמוך ולממן את המסע של נבחרת ישראל בגיימינג לקוריאה".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אייטם מדיה יחסי ציבור.