מפרסם: לוטם תקשורת יח"צ
תאריך: 19/10/2017 14:37
נושא: קולינריה, מסעדות
הודעה לעיתונות

מסעדת אלסולטן משיקה תפריט חורף ותחמם את הימים הקרים עם תבשילים בדואיים אותנטיים בכלי חרס מיוחדים

מסעדת אלסולטן בבית זרזיר נכנסת לכוננות חורף ומכינה לסועדים תמהיל חדש של תבשילים בדואיים מהבילים ליום סגריר.

אל "מאכלי הבית" המפורסמים של השף סולטן אבו-פול, הכוללים את ה"מקלובה" (אורז וירקות עם בשר פרגית), וה"מאנסף" (אורז עם צנובר ובשר כבש), יצטרפו כלאחר כבוד נזיד עדשים עשיר, "שולבטה" (תבשיל בורגול עם קישוא, חציל, ובצל ברוטב עגבניות), מוגרביה (תבשיל גרגירי חומוס, פריקי, ברוגל, בצל, חציל ובשר כבש ללא עצמות) וה"מנזולה" (חצילים, גרגירי חומוס ושום עם בצל מבושל במרק עגבניות), סיניה, וגם "מו-חה-מר", מאכל סורי של חתיכות עוף חצי מבושל ובשר, המוגשים על פיתה מהטאבון, אשר עבר אדפטציה למטבח הבדואי. זולת מנות חורף מנחמות יצטרפו גם המרקים המהבילים שעשויים משעועית עדשים ומפריקי חיטה ירוקה שנקצרה בטרם יבשה בשדה ואת ייבושה היא מקבלת באמצעות קלייה. לחיטת הפריקי מקום של כבוד במטבחים הערביים וממנה מכינים תבשילים רבים. את תבשילי החורף המהבילים מגישים בכלי חרס אותנטיים השומרים על חום המנה לאורך זמן, ומזמינים להתענג עליה כשהיא נשמרת חמה עד סופה. וכמובן החומוס מעותר הצנוברים שמוגש חם, רך וטרי, ונקנה גם על משקל, כולל מיני סלטים טריים ללא חומרים משמרים וטעימים להפליא , על בסיס "לקנות-ולטרוף !".

מחירים לסועד:
מקלובה – 50 ₪. מנזולה – 50 ₪, מוגרביה- 55 ₪, מאנסטף – 75 ₪.
מרקים – 20 ₪- בתוספת נתחי בשר - 25 ש"ח.
http://www.elsoltan.co.il/
מסעדת אלסולטן, כביש ראשי בית זרזיר 04-6514544

מתכון מחמם במיוחד של מרק פריקי לארבעה סועדים:
באדיבות השף והבעלים סולטן אבו פול ממסעדת אלסולטן הבדואית בבית זרזיר

מצרכים:
2 כוסות פריקי
150 גר' בצל חתוך דק
1/2 קילו עצמות של בשר כבש ועוף
1/2 כוס שמן תירס
1 כפית כמון
1 כפית פלפל אנגלי
1/2 כפית פלפל שחור
1/4 כפית אגוז מוסקט
2 כפיות מלח

אופן ההכנה:
שופכים את השמן לסיר, לאחר מכן מוסיפים את הבצל ומטגנים אותו עד לשקיפות. מוסיפים שמונה כוסות מים ואת העצמות של בשר הכבש והעוף. מביאים לרתיחה רבע שעה לפחות ורק לאחר מכן מוסיפים את הפריקי לסיר. ממשיכים בבישול כעשרים דקות על אש נמוכה ומוסיפים בהדרגה את התבלינים. ממשיכים בבישול על אש קטנה עוד עשרים דקות.

רקע כללי:
מסעדת אלסולטן
, בבעלות השף סולטן אבו פול, הנה מסעדה אוטנטית על טהרת מאכלי המטבח הבדואי. שוכנת בלב שדות עמק יזרעאל, על עורק התחבורה המרכזי המחבר בין יישובי הסביבה בכניסה לישוב הבדואי בית זרזיר. מזמנת לבאים בשעריה חווייה קולינארית באווירה חמה ומשפחתית. את מגוון מנות הבית רוקחים בשמחה מידי בוקר והמאכלים המוגשים לשולחן טריים ומהבילים, עשויים ממיטב חומרי הגלם הנבחרים בקפידה. מבין "מנות הדגל" שמוגשות במסעדה בולטת המקלובה העשירה העשויה מפרוסות עבות ועסיסיות של נתחי בשר כבש משובחים, המנסף המתנוסס בגאון על גבעת אורז בתיבול ייחודי שקנה מוניטין איזורי, ה"מנזלי", ה"מכ-מה-אר", ה"חובזה" וכמובן החומוס מעותר הצנוברים שמוגש חם, רך וטרי, ונקנה גם על משקל, ללא חומרים משמרים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- לוטם תקשורת יח"צ.