מפרסם: עיריית ירושלים
תאריך: 24/10/2017 13:47
נושא: מוניציפלי, משפט
הודעה לעיתונות

בית המשפט המחוזי דחה את עתירת הפטריארכיה נגד עיריית ירושלים

באשר לעסקת מכירת קרקעות הכנסייה בעיר וקבע: יש לאפשר לעירייה להמשיך בבדיקת העסקה

ברקת "לא נאפשר שתושבי העיר ייפגעו בשל עסקאות הנדל"ן ואני שמח שבית המשפט עמד לימיננו"

הצלחה לעיריית ירושלים: בית המשפט המחוזי קיבל אתמול את עמדת העירייה באשר לעסקת מכירת קרקעות הכנסיה בירושלים ודחה את העתירה שהגישה הפטריארכיה כנגד העירייה.

השופט אלי אברבנל אימץ בפסק הדין את העמדה שהציגה עיריית ירושלים שטענה כי מדובר בעסקת מקרקעין חריגה בהיקפה ומורכבת משפטית, ועל כן יש לאפשר לעירייה עוד מספר חודשים על מנת להשלים את בדיקת הנושא.

השופט מציין בפסק הדין כי "מדובר במאות רבות וככל הנראה באלפי נכסים המצויים ב- 246 חלקות, המפוזרות בחלקים שונים של ירושלים. בטרם יימסר האישור על המשיבים (העירייה) לבדוק את חבות המיסים בנוגע לכל אחד מהנכסים האמורים. בנוסף ... טענת המשיבים לפיה מכירת זכות הבעלות בחלקה מוחכרת, בחכירת משנה, מעוררת שאלות משפטיות הדורשות גיבוש עמדה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, אליו פנו לאחרונה... אין יסוד לקבוע כי המשיבים (העירייה) עיכבו במכוון את מתן המענה או התרשלו בטיפול בעניין".

כאמור, השופט דחה את עתירת הפטריארכיה ואפשר לעירייה להמשיך את בדיקת הנושא בחודשים הקרובים.

ראש העיר, ניר ברקת ציין: ״לא נאפשר שתושבי העיר ייפגעו בשל עסקאות הנדל"ן ואני שמח שבית המשפט עמד לימיננו. בשנה האחרונה פעלנו בקדחתנות למען התושבים מאחורי הקלעים, ואנו נמשיך לעמוד לטובת התושבים עד שיימצא פתרון אחראי וכולל לסוגיה כאובה זו.״

יש לציין כי ראש העיר, ניר ברקת נפגש לפני כשבועיים עם נציגי "המטה להצלת חוכרי הדירות בישראל" המייצג כיום כ-900 משפחות משכונות רחביה, טלביה, ניות, בקעה, קטמון הישנה, גבעת אורנים, מרכז העיר, אבו-טור, בנושא מכירת קרקעות הכנסיות בירושלים.

ברקת הציג בפגישה את הפעולות הרבות שעשתה העירייה בשנה האחרונה בנושא, רובן מאחורי הקלעים, ואת הפעולות העתידיות המתוכננות להמשך. ברקת הבטיח לנציגים שיסייע ככל יכולתו במציאת פתרון לבעיה וביקש מהם לנהוג באורך רוח.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- עיריית ירושלים.