מפרסם: נובמבר יחסי ציבור
תאריך: 26/10/2017 10:39
עדכון: 26/10/2017 10:43
נושא: חברה, נשים

אירוע לגיוס נשות עסקים כמנטוריות ל"קרן-שמש", חל"צ

יום ב', 04 דצמ' 2017 בשעה 19:00
מיקום: שואו רום CO.CO
כתובת: קהילת סלוניקי 7 תל אביב (מפה)
משך: שעתיים וחצי
האירוע פתוח למוזמנים ועיתונאים בלבד
הודעה לעיתונות

אירוע לגיוס מנטוריות נשים - קרן שמש

"נשים מעיזות פחות": מיכל אבן חן, מנכ"ל קרן-שמש, קוראת לנשים בעמדות מפתח להתנדב יותר לטובת עתיד הנשים העצמאיות בישראל.

לפי נתוני הלמ"ס שפורסמו לאחרונה רק 22% מן העצמאים הרשומים בביטוח הלאומי הן נשים, ו-10.3 אחוזים מתוך כלל הנשים בישראל, הן אימהות עצמאיות. 50% מן העסקים המתקבלים לליווי בקרן-שמש, (חל"צ) שהוקמה כדי לסייע לבעלי עסקים בתחילת דרכם, הם בבעלות ובהובלה של נשים. כמה חבל אפוא שבעוד שבעלות העסקים הצעירות מהוות חמישים אחוז מן הנקלטים אצלנו כל שנה, רק 20% מן המנטורים בקרן-שמש הן מנטוריות!

נשים בעמדות מפתח ובתפקידים בכירים הן נשים עסוקות מאד המשקיעות הרבה מזמנן למקום העבודה, והן עסוקות אף יותר אם הן אימהות לילדים קטנים וזה בהחלט מובן שאין להן עוד זמן להתנדב ולתרום לקהילה. נוסף לכך, ביחס לגברים, יש הרבה נשים פחות בתפקידים מפתח, זו עובדה. ולכן, כשהגברים מעוניינים להתנדב יש להם יותר אופציות להתנדבות, וחבל.
לצערי הרבה נשים שנמצאות בעמדות ניהול ומפתח עדיין חוות את התחושה שהן לא מספיק טובות או לא יודעות מספיק. נשות עסקים רבות המתנדבות בקרן-שמש המשמשות כמנטוריות מספרות לי שלנשים יש פחות ביטחון להעביר הלאה את מה שהן יודעות, הן לא מרגישות שהן מסוגלות ולא בטוחות שהידע שלהן מספיק נכון כדי להעביר אותו הלאה ולתרום. ואם הן כבר יודעות הן לא מאמינות בעצמן שהן יכולות לעשות את זה. לגברים יש נטייה לקחת סיכון גם אם הם לא בטוחים ב-100%, הרבה יותר מנשים. לכן המנטורית האישה הראשונה שהחלה להתנדב בקרן-שמש הקימה איתנו את מאגר המנטוריות של קרן שמש, אחד התפקידים שלה הוא לשכנע נשים בתפקידים בכירים שיש להן את הידע והניסיון ושכדאי להן להתנדב ולתרום מנסיונן למען נשים עצמאיות בעלות עסקים.
לכל אישה בעלת ותק מקצועי ארוך יש ניסיון רב ותובנות עסקיות נרחבות, והיא יכולה לתרום רבות לנשים צעירות בתחילת דרכן העצמאית. כשהילדים כבר גדולים יותר, בגיל חטיבה ותיכון, הרבה מהזמן מתפנה, וזה בדיוק הזמן לתרום ולהתנדב ובכך גם לגרום לגידול במספר הנשים שיגיעו לעמדות מפתח ולתפקידים בכירים.
כשעבדתי באגף התקציבים באוצר, הנשים לא רצו לצאת מוקדם הביתה כי לא הן רצו שיגידו עליהן שהן הולכות לילדים. כשהגברים הלכו הביתה מוקדם זה היה כדי לשחק כדורסל וממש לא היה להם אכפת מה יגידו עליהם. אנחנו צריכות להפסיק לחוש קורבנות, לעשות וליזום, לצאת מאזור הנוחות שלנו ולהעיז יותר. אני מאמינה שאם אנו הנשים רוצות לקבל תפקיד אנחנו צריכות לעשות כדי לקבל וזה אחד מהדברים שאנו מעבירים לנשים העצמאיות בקרן-שמש. מסרים של יוזמה, כמו אל תשבו ותחכו שמישהו יתן לכן את ההזדמנות. אל תגידו 'אני לא אלך לכנס מסוים כי אין בפאנל אף אישה'. במקום זה תלכו, תציעו ותקדמו את עצמכן להרצאות בפאנלים מקצועיים. תעיזו יותר, תזמינו אנשים לארוחת צהריים בשביל לייצר הזדמנויות עסקיות. די עם אכלו לי ושתו לי, אל תחכו שיפתחו לכם את הדלת, תיפתחו אותה לבד. הגברים בתפקידים מקבילים בטוח לא מחכים.
אני קוראת לנשות עסקים, בעלות ניסיון משמעותי בניהול עסקי, להצטרף לשורות המנטוריות המתנדבות בקרן-שמש. ליווי של עסקים חדשים – בין אם של נשים ובין אם של גברים הוא חוויה מאתגרת, מעצימה ומרגשת. עברתן כברת דרך בחייכן המקצועיים – יש לכן הרבה לתרום, בואו ביחד נעצים ונגדיל את הנשים בעולם התעסוקה בישראל.
הכותבת הינה מיכל אבן חן, מנכ"ל קרן-שמש, ksh.org.il

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- נובמבר יחסי ציבור.