הודעה לעיתונות

לראשונה רפת ישראלית ממשלתית מודרנית בהודו

משרד החקלאות ממשיך בפעילות החוץ הענפה ומקים רפת "הדגמה" ישראלית מודרנית במדינת הריאנה שבהודו

התכנית תאפשר גידול המסחר עם מדינת הריאנה שבהודו, תאפשר נתיבי מסחר חדשים עם מדינות האזור, ואף תקדם ותשפר את מעמד ישראל בקרב מדינות המזרח. פוטנציאל השוק במדינת הריאנה גדול במיוחד כיוון שהיא אחראית לשליש מסך ייצור החלב בהודו כולה

חקלאות ישראל הינה אבן שואבת ונחשבת בכל העולם כמעצמה חקלאית. דבר המסייע לישראל להגדיל את קשרי המסחר ולשפר את היחסים הדיפלומטיים עם מדינות רבות. משרד החקלאות עמל בתקופה האחרונה על קידום הקמת רפת הדגמה ישראלית מודרנית במדינת הריאנה שבהודו. המאמצים נשאו פרי, והרפת תוקם בהיסאר שבמדינת הריאנה בהודו כחלק מהסכם שיתוף הפעולה עם משרד החוץ להקמת 39 מרכזי מצוינות בהודו כולה בתמיכה מקצועית של משרד החקלאות הישראלי. פוטנציאל השוק במדינת הריאנה גדול במיוחד כיוון שהיא אחראית לשליש מסך ייצור החלב בהודו כולה.

הודות ליחסים החמים שרקם משרד החקלאות עם ממשלת הריאנה, ההודים שוקלים בחיוב שממשלת הריאנה תקים רפתות מודרניות נוספות בכל רחבי מדינת הריאנה אך ורק באמצעות חברות ישראליות.
לאחרונה ביקרה בישראל משלחת ממדינת הריאנה בראשות שר החקלאות של מדינת הריאנה ובכירים במשרד החקלאות, במהלך הביקור נידון מתווה התכנית להקמת רפת הדגמה במדינה במימון הודי. על פי הסיכום, בתחילת הפרויקט תוקם רפת הדגמה עם דרכי גישה נוחות ומתקנים לטיפול בפסולת. בשלב הראשון הרפת תכיל כ- 100 פרות חולבות, ועגלים ויונקים. בשלב השני של הפרויקט תוגדל הרפת לכ- 200 פרות חולבות, ותיבנה מיני מחלבה לעיבוד התוצרת, לטובת יצור חלב מפוסטר, יוגורט, גבינה למריחה ועוד.

לצד הרפת, תכשיר ישראל גם שטח לגידול מספוא, ותקים מרכז מזון שיספק את מזון הפרות. משרד החקלאות פועל לאפשר למרכז המזון להתרחב בהמשך ולספק מזון לכלל הרפתות שיוקמו במדינה.

יעקב פולג, מנהל המרכז לשיתוף חקלאי בינלאומי במשרד החקלאות: "ההסכם החדש מול ממשלת ריאנה משקף את גודלה וחוזקה של הטכנולוגיה הישראלית בעולם בענפי החקלאות השונים. אני בטוח שרפת ראשונה זו תביא להידוק היחסים עם המדינה ולייצוא תעשיה ישראלית כחול-לבן להודו".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- משרד החקלאות ופיתוח הכפר.