יח"צ
יח"צ
הודעה לעיתונות

פעילי גוש שלום יפיצו בכיכר את תמונת לחיצת היד של יצחק רבין ויאסר ערפאת

בזמן עצרת הזכרון ליצחק רבין שתתקיים במוצאי שבת בת"א יעברו פעילי גוש שלום בקהל ויפיצו מדבקות ועליהן צילום לחיצת היד ההיסטורית בין ראש ממשלת ישראל יצחק רבין ויו"ר אש"ף יאסר ערפאת ומעליה הכיתוב "ממשיכים בדרך רבין"

"מבין כל התמונות בהן צולם יצחק רבין בימי חייו, זוהי הידועה והמפורסמת ביותר - ובכל זאת מי שטוענים להיות מוקירי זכרו של רבין עושים כל מאמץ לצנזר ולהעלים אותה" אומר אדם קלר, דובר גוש שלום. "לחיצת היד הזאת היא המבטאת יותר מכל את מורשת רבין. יצחק רבין לא נרצח מפני ש'אנחנו עם אחד' (האם רבין ורוצחו, רבין ומי שהסיתו נגדו, הם באמת בני עם אחד?). יצחק רבין נרצח מפני שהיה לו האומץ לשנות את דרכו מן הקצה אל הקצה, לאחר שכבר מלאו לו שבעים שנה. האיש שרוב שנות חייו עסק במלחמות, בחר להפוך לאיש של שלום. האיש שקרא 'לשבור לערבים את הידיים ואת הרגליים' ואשר הכריז כי 'עם אש"ף ניפגש רק בשדה הקרב', בחר לשנות את דרכו, לצאת ללחוץ את ידו של ראש אש"ף לעיני העולם כולו ולעלות על דרך שהיתה צריכה להוביל אותנו אל עתיד של שלום - אך נקטעה ונגדעה בשלושה כדורי אקדח. את המורשת הזאת, מורשת רבין, אנו מתכוונים להציג בפני משתתפי העצרת - גם אם המארגנים מתכננים להביא אל הבמה דוברים מקרב הימין המתנחלים, שדרכו של רבין זרה להם לחלוטין. "

קלר מוסיף: "חשוב להזכיר כי מורשתו של יצחק רבין חיה וקיימת ומשפיעה עד היום על חיינו וחיי הפלסטינים. בהסכם שנחתם באותו יום בספטמבר 1993 הכירו הפלסטינים בקיומה של מדינת ישראל, ומדינת ישראל הכירה בקיומו של העם הפלסטיני. למרות כל הדברים הקשים שקרו מאז ועד היום, שום הנהגה פלסטינית ושום ממשלה בישראל לא ביטלו את ההסכם הזה. הכרת הפלסטינים בישראל והכרת ישראל בעם הפלסטיני שרירים וקיימים. זהו הבסיס המוצק עליו יכול וצריך לקום בנין השלום - כאשר סוף סוף יקום ליצחק רבין יורש ראוי אשר יחזיר את מדינת ישראל אל דרך השלום".