מפרסם: האגודה למלחמה בסרטן
תאריך: 20/11/2017 12:06
נושא: בריאות
יח"צ
יח"צ
הודעה לעיתונות

לשמור על המסורת וגם על הבריאות: המלצות האגודה למלחמה בסרטן לקראת חג החנוכה

לקראת חג החנוכה הקרוב, האגודה למלחמה בסרטן ממליצה לציבור להימנע ככל האפשר מצריכה של סופגניות ולביבות מטוגנות במהלך ימי החג.

מחקרים מדעיים הוכיחו באופן חד משמעי כי אכילה של מזונות עתירי קלוריות, עשירים בסוכר ובשמן, עשויה להעלות את הסיכון למחלות סרטן שונות. על מנת לציין את החג באופן מסורתי תוך שמירה על הבריאות, כדאי לבשל או לאפות את מאכלי החג. מומלץ לנסות מתכונים טעימים ואלטרנטיביים, כמו לדוגמא לביבות בטטה או קישואים אפויות ללא טיגון. במידה ובכל זאת מחליטים לטגן סופגניות ולביבות בשמן, רצוי להקטין את גודלם, להפחית את הכמות בכל יחידה ואף להימנע ככל האפשר מהוספת סוכר וריבה.

במהלך ימי החג, חשוב להמשיך ולשמור על תזונה בריאה ושגרתית, בשילוב פעילות גופנית שהוכחה כמונעת מחלות רבות וביניהם סרטן. כיום, ידוע כי ניתן להפחית את הסיכון לתחלואה ולתמותה מסרטן על ידי אימוץ אורח חיים בריא. לעיון בכל המלצות האגודה לחיים בריאים מומלץ להיכנס לאתר האגודה לקישור הזה.

האגודה למלחמה בסרטן, הינה ארגון ללא כוונות רווח הפועלת רק הודות לתרומות הציבור וללא כל מימון מתקציב של משרד ממשלתי כלשהו. תרומות אלו מאפשרות לאגודה לממן פעולות שבכוחן להציל חיים. הפרויקטים נקבעים על ידי ועדות מקצועיות שחברים בהן בהתנדבות נציגים ממיטב אנשי הרפואה והמחקר ברחבי הארץ והם נבחנים בקפידה, לאחר שיקול דעת מקצועי וענייני ברמה הלאומית. באגודה פעילים כ- 3,500 מתנדבים הפרוסים ב - 70 סניפים בכל רחבי הארץ השותפים לקידום המאבק בסרטן בכל החזיתות, קידום המחקר, דרכי המניעה, שיפור דרכי הטיפול והשיקום של החולים והמחלימים.

למענה על שאלות בנושא מחלות הסרטן התקשרו למוקד הטלמידע, המאויש 24 שעות ביממה, בטלפון 1-800-599-995. לתרומות התקשרו 1800-35-46-46.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- האגודה למלחמה בסרטן.