מפרסם: Fox News (ארה"ב)
תאריך: 23/11/2017 16:22
נושא: חדשות, משפט
הודעה לעיתונות

בית המשפט העליון בארה"ב קיבל את עתיר נגד שופט לשעבר ופקידת סעד מישראל

בית המשפט העליון בארה"ב קיבל היום את עתירתו של [דוד ויסקופף נגד פיליפ מרקוס ואח' תיק מס' 17-754:
https://www.supremecourt.gov/search.aspx?filename=%2Fdocket%2FDocketFiles%2Fhtml%2FPublic%2F17-754.html

זוהי העתירה הראשונה אי-פעם המוגשת בפני בית משפט העליון בארה"ב, בה שופט לשעבר מישראל ועובדות סוציאליות מישראל, ניצבים בפני אישומי בית המשפט העליון בארה"ב, בגין ביצוע פשעי שנאה וגניבות פעוטות, על פי החוק האמריקאי. בעתירה זו מתבקש בית המשפט העליון בארה"ב להחליט אחת ולתמיד, האם בית משפט בארה"ב בעל סמכות שיפוט על נאשמים אלה מישראל, הטוענים שהינם פקידי המדינה.

הנאשם פיליפ מרקוס הוא שופט לשעבר בבית המשפט לענייני משפחה בירושלים. לפי כתבה ב"הארץ" מצרופת לתביעה, הוא נאלץ לפרוש מוקדם מהכס, לאחר שהשתמש לרעה בכוחו כשופט בתיק בו היה מעורב אב הומוסקסואל. בתלונה נטען שהנאשם מרקוס השתמש לרעה בכוחו כשופט גם כלפי אבות הטרוסקסואליים, כולל ויסקופף, על פי בסיס מין ואמונה דתית. הנאשם מרקוס דוגל באידיאולוגיה שנויה במחלוקת, לפיה הורים ביולוגיים לא זכאים לכל זכות בבית המשפט לענייני משפחה. לאחרונה הוא נשא נאום בלתי-מבוסס בכנסת, בו פקפק בתסמונת הניכור ההורי, למרות עשורים של מחקרים על ידי מומחים בנושא.

אורלי אוסטרמן, עדנה ברונשטיין ורות אייזמן הן עובדות סוציאליות אשר לכאורה הטמיעו אג'נדות שהביאו לניתוק אבות מילדיהם, רק בגלל היותם גברים. הנאשמת ברונשטיין לכאורה נקטה בדרך זו, "כעונש על כל מקרי האונס שגברים ביצעו כלפי נשים במהלך ההיסטוריה". הן לכאורה שיחדו את ד"ר סילביו גוטקובסקי שיזייף דיאגנוזה על וייסקופף אודות "פסיכוזה פעילה", על אף שויסקופף מעולם לא היה פציינט של הנאשם גוטקובסקי, כל שכן הסכים לביצוע הערכה. התלונה מצביעה על כך שבית המשפט העליון בישראל מצא שהנאשם גוטקובסקי אחראי בגובה 40% להתאבדות פציינט בטיפולו, קודם לכך שהנאשמים האחרים שיחדו אותו על מנת שינפיק דיאגנוזה שקרית נגד וייסקופף, ללא צו בית משפט, או הסכמת ויסקופף.

לב התיק נסוב על מסמכים אשר נגנבו משיקגו ללא אישור וייסקופף ובשליטה הלא-חוקית של הנאשמים לבצע מעשי עינויים קשים נגדו, בהתבסס על מינו ואמונותיו הדתיות. בית המשפט המקומי בשיקגו קבע כי יש לו סמכות שיפוט אישיות ונושאיות בסוגיה זו בתיק נלווה, "ויסקופף נגד רחל גילבאום". בית המשפט הפדרלי לערעורים טען כי נעדרת סמכות שיפוט אישית על נאשמים האלה, אשר הינם בישראל. וייסקופף כעת עותר לבית המשפט העליון בארה"ב כדי שיקבע כי בתי משפט בארה"ב הינם בעלי סמכות שיפוטית על נאשמים אלה מישראל.

לפרטים נוספים באנגלית:
דוד ויסקופף
052-230-4756

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- Fox News (ארה"ב).