מפרסם: עיריית חולון
תאריך: 28/11/2017 09:49
נושא: מוניציפלי
העיתונאית הדס שטייף בהרצאה בחולון. צילום-עיריית חולון
העיתונאית הדס שטייף בהרצאה בחולון. צילום-עיריית חולון
הודעה לעיתונות

נאבקים בַּאלימות ! היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים ובמשפחה צוין בחולון

כמדי שנה, גם השנה צוין בחולון היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים ובמשפחה. אמש התקיים באולם המדיטק אירוע עירוני לרגל מועד זה, שבמרכזו עמדה הרצאתה של העיתונאית הדס שטייף שסיפרה על ההתמודדות עם הפשיעה המינית בישראל - מציאות משפטית מול מציאות ציבורית. שטייף ציינה כי למרבה הצער, כ-98 אחוזים מהנשים שנפגעו מתקיפה מינית אינן פונות למשטרה.

ממלא מקום ראש העיר, זהר נוימרק, נשא דברים ואמר: "היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים ובמשפחה הוא יום עם משמעות חברתית וערכית שחייב לעמוד על סדר היום הציבורי. כאזרחים אחראיים, עלינו להיות ערים וקשובים ולדווח לרשויות על כל אירוע חריג בתחום זה".

האירוע, שתורגם לשפת הסימנים, אורגן בידי המחלקה לקידום מעמד האישה בעיריית חולון, בשיתוף מועצת הנשים העירונית, "עיר ללא אלימות" וסניפי ויצו ונעמת חולון. בהמשך יתקיים גם כנס לאנשי מקצוע בנושא.

כמו כן, בבית הספר התיכון קריית שרת עיצבו מועצת התלמידים והמורים עדי ויידה, טלי לגזיאל ושירי רוזן את קיר הכניסה בנושא יום המאבק. על הקיר נתלו כרזות משמעותיות שעוסקות בנושא, בליווי נתונים עדכניים והקריאה: "עד כאן". בבית הספר מציינים כי היה להם חשוב לתאר תמונת מצב אמיתית חזקה, גם מבחינת הנתונים וגם מבחינת הדימויים ולהעביר מסר שאלימות בכלל, ואלימות כלפי נשים בפרט, היא תופעה חמורה שיש להילחם בה ללא פשרות.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- עיריית חולון.