מפרסם: עיריית ירושלים
תאריך: 28/11/2017 10:22
נושא: נדל"ן
הדמיה ל"מתחם המקשר" - קרדיט הדמיה : האדריכל בועז ביטמן
הדמיה ל"מתחם המקשר" - קרדיט הדמיה : האדריכל בועז ביטמן
הודעה לעיתונות

היסטוריה בירושלים ! נחתם היתר הבנייה הראשון לפרויקט "פינוי-בינוי" בירושלים

פרויקט 'מתחם המקשר' יוצא לדרך עם הקמתו של המגדל הראשון בן 24 קומות ובו 126 יחידות דיור חדשות

עיריית ירושלים והמינהלת להתחדשות עירונית בחברת מוריה ממשיכות לקדם את תחום ההתחדשות העירונית בירושלים בקצב מואץ.

בשבוע האחרון, נרשמה היסטוריה בירושלים כאשר נחתם היתר בנייה הראשון לפרויקט פינוי – בינוי בבירה . מדובר בפרויקט מתחם המקשר, המקודם בשיתוף חברת נאות המקשר, הנמצא בשכונת קריית משה בין הרחובות שדרות הרצל לרחובות קריית משה וחיים פיק. הפרויקט, כולל שני מגדלים בני 24 קומות כל אחד ובהם 230 יחידות דיור חדשות שעתידות להיבנות במקום 6 בניינים הקיימים שייהרסו.

היתר הבנייה, ניתן בשלב הראשון להקמת המגדל הראשון מבין השניים ובו 126 יחידות דיור חדשות הכולל עבודות פיתוח של תשתיות, בשלב השני , יתווספו לפרויקט עוד 104 יחידות דיור. התכנית כוללת גם פיתוח פארק רובעי, גני שעשועים, הקמת שלוחת מתנ"ס חניון תת-קרקעי, מבני ציבור והסדרת תנועה וחנייה ברחובות הסמוכים.

התכנית מציעה בנוסף לדירות שטחים המיועדים לצרכי ציבור: כ- 2.3 דונם עבור שטח ציבורי פתוח, 2.1 דונם שטח פרטי פתוח עם זיקת הנאה לציבור ושטח בנוי של כ- 1,000 מ"ר במגרש של כ- 880 מ"ר עבור מבנים ומוסדות ציבור, בין היתר גני ילדים.

התכנית מצויה על ציר שדרות הרצל- הרכבת הקלה, המאפשר על פי תכנית המתאר החדשה, בנייה לגובה והיא משתלבת בתכנון המחודש של רובע הכניסה לעיר.
הנתונים מספרים את הסיפור כולו. לפני 3 שנים היו בירושלים כ-900 יחידות דיור זמינות בתכניות מאושרות להתחדשות עירונית ומספר יחידות הדיור בכלל הפרויקטים בתהליך לא עלה על 3,000. בתוך 3 שנים עלינו ליותר מ-3,300 יחידות דיור בתכניות זמינות לביצוע ומעל 13,000 יחידות דיור בתהליכי פינוי בינוי. הפוטנציאל הוא לפחות להכפיל את הכמות הזו. את כמות יחידות הדיור שהממשלה מבקשת להוסיף בשכונות שינה מחוץ לעיר- אנחנו נוכל להכפיל ולבנות בתוך העיר בצורה חכמה וחסכונית יותר.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת: "המפתח להצלחה של פרויקטים ב'פינוי-בינוי' הוא התארגנות התושבים. כאשר היוזמה באה מהשטח זו חובה שלנו כמערכת העירונית לתת לתושבים את כל התמיכה שהם זקוקים לה, על מנת שהפרויקט ייצא לפועל. ירושלים היא העיר הראשונה בה הוקמה מינהלת התחדשות עירונית ומקודמות בה תכניות 'פינוי בינוי'. לפני 3 שנים היו בירושלים כ-900 יחידות דיור זמינות בתכניות מאושרות להתחדשות עירונית ומספר יחידות הדיור בכלל הפרויקטים בתהליך לא עלה על 3,000. בתוך 3 שנים עלינו ליותר מ-3,300 יחידות דיור בתכניות זמינות לביצוע ומעל 13,000 יחידות דיור בתהליכי 'פינוי בינוי' והפוטנציאל הוא לפחות להכפיל את הכמות הנ"ל. בדרך זו נוכל להשאיר את הזוגות הצעירים בירושלים".

דורון נויוירט, מנכ"ל חברת מוריה: "אנו מברכים על החתימה של היתר הבנייה לפרויקט מתחם המקשר ורואים בכך צעד חשוב בקידומו של הפרויקט כולו. המודל של מנהלת התחדשות עירונית העובדת בשיתוף פעולה צמוד עם היזמים והתושבים מוכיח את עצמו במימוש הפרויקט הראשון בעיר. בעידודו ובדחיפתו הרבה של ראש העיר ניר ברקת, תחום ההתחדשות העירונית בירושלים נמצא בתנופה אדירה וחברת מוריה שמחה להיות חלק חשוב בתהליך זה" .

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- עיריית ירושלים.