מפרסם: גיל לבנוני- תקשורת טובה
תאריך: 28/11/2017 14:08
עדכון: 28/11/2017 14:10
נושא: ספורט
פביאן עם ראש עיריית בית שמש צילום: איגוד השחייה
פביאן עם ראש עיריית בית שמש צילום: איגוד השחייה
הודעה לעיתונות

שחייה: אלופת העולם במים פתוחים עלתה לישראל ותופיע בטוקיו

אווה פביאן בת ה-24 עלתה מארה"ב, נרשמה בהפועל בית שמש וערכה אימון בכורה: "תמיד חלמתי לייצג את ישראל באולימפיאדה"

בשורה גדולה לשחייה הישראלית עם עלייתה ארצה של אלופת העולם אווה פביאן.
פביאן, שחיינית מים פתוחים בת 24, עלתה לישראל מארה"ב ונרשמה באגודת הפועל בית שמש, תתאמן במרכז למים פתוחים שהקים איגוד השחייה במכון וינגייט כשהמטרה היא מדליה באולימפיאדת טוקיו 2020.

למרות גילה הצעיר (בטח לענף הזה), מאחורי השחיינית רקורד חסר תקדים לשחייה הישראלית. פביאן ניצחה את אליפות העולם 2010 במשחה 5 ק"מ, סיימה עם מדליית ארד את המשחה ל-25 ק"מ באליפות העולם בברצלונה 2013, והוכרזה אלופת אמריקה במשחקי היבשת האמריקאית (פן אמריקן) במרחק האולימפי 10 ק"מ בשנת 2015.

אחרי שהשלימה את הליכי העלייה לישראל התייצבה השחיינית לתחרות הליגה שנערכה בקאנטרי בית שמש וביצעה את הזינוק הראשון שלה למים כשחיינית ישראלית. אמנם הפעם היא שחתה 50 מ' בלבד, אבל בשביל אווה פביאן זה היה ציון דרך חשוב ביותר בקריירה: "תמיד חלמתי לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים. כבר בשנת 2013 חשבתי לעלות ארצה, אבל הייתי במכללה והעדפתי לסיים את תוכנית הלימודים. היום קפצתי בפעם הראשונה כשחיינית ישראלית ומפה אני ממשיכה לאולימפיאדת טוקיו. אני מעוניינת לא רק במשחה 10 ק"מ מים פתוחים אלא גם במשחה 1500 מ' נשים שנכנס עכשיו לתוכנית האולימפית. החיבור עם העיר בית שמש מאוד טוב עבורי ואני גאה להוביל את תוכניות העירייה לקידום ענף השחייה כולו. זה לא רק מתן הכשרה בשחייה לכל ילדי העיר בית שמש אלא נושא שמאוד חשוב בארה"ב והוא תוכנית למניעת טביעות אצל ילדים (swimming safe)".

בתמונה: השחיינית אווה פביאן מקבלת ממ"מ ראש עיריית בית שמש מאיר בלעיש את תעודת הזהות החדשה שלה מיד בתום המשחה הראשון שלה כאזרחית ישראלית

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- גיל לבנוני- תקשורת טובה.