הודעה לעיתונות

גוש שלום: פרדוקס הכ"ט בנובמבר

פרדוקס מוזר: שגריר ישראל באו"ם דני דנון הקדיש מאמצים רבים והשקיע סכומים ניכרים מכספי מדינת ישראל כדי לערוך היום הזה בניו יורק שחזור מדויק לפרטי פרטים של ההצבעה שהתקיימה לפני שבעים שנה. בהצבעה ההיא שאותה עשה שגרירנו באו"ם מאמץ כה רב לשחזר החליטה עצרת האו"ם ברוב גדול לחלק את שטח פלסטינה המנדטורית לשתי מדינות, מדינה יהודית ומדינה ערבית, כאשר המדינה הערבית היתה אמורה להשתרע על לא פחות מ45% מן השטח שבין הים התיכון לבין נהר הירדן. לעומת זאת, כאשר בימינו אלה מחליטה עצרת האו"ם על חלוקת אותו השטח לשתי מדינות כאשר למדינה הפלסטינית יוקצבו רק 22% מהשטח, אותו השגריר דנון יוצא נגד ההחלטה בשצף קצף ובחמת זעם, קורא לה "החלטה אנטי ישראלית" ולעיתים אפילו מאשים את חברות האו"ם ב"אנטישמיות".

מה השתנה בין נובמבר 1947 שבו רקדו ההמונים ברחובות תל אביב לנוכח ההחלטה על חלוקת הארץ לבין נובמבר 2017 כאשר ממשלת ישראל עושה כל מאמץ למנוע חלוקה כזאת? הדבר העיקרי שהשתנה הוא שכיום פיתחה מדינת ישראל, בהנהגת ממשלתה הנוכחית, תיאבון חולני לאדמות פלסטיניות - ממשלה גסת רוח, כוחנית ודורסנית כפי שמתבטא גם בהתנהגותה בזירה הפנים ישראלית ובחוקים הנלוזים שהיא מעבירה בכנסת.

במציאות אין כאן שום פרדוקס. הפתרון האפשרי היחיד לסכסוך הדמים הקורע את הארץ הזאת, הדרך היחידה בה תוכל ישראל לצאת ממעמד של מדינה מצורעת ומנודה, היה ונשאר חלוקה בין שתי מדינות עצמאיות וריבוניות, מדינת ישראל ומדינת פלסטין, שיחיו זו לצד זו בשלום.

לפרטים: אדם קלר, דובר גוש שלום 054-2340749