מפרסם: ח"כ יעל גרמן
תאריך: 03/12/2017 11:54
נושא:
הודעה לעיתונות

ח"כ יעל גרמן (יש עתיד), השתתפה היום (02.12), באירוע שבת תרבות ברמת השרון בהנחייתו של משה נסטלבאום:

לדברי גרמן: "היום דעתי היא שגם לראשי ערים וגם לראשי ממשלה די להם בשתי קדנציות, זה אחד המרשמים הטובים נגד שחיתות".

גרמן הוסיפה והתייחסה למגוון נושאים:

חוק ההמלצות:
ההווה שלנו מעיב על העתיד. אנחנו רואים בשנתיים ובעיקר בחודשים האחרונים סיכול ממוקד של כל ואשיות שלטון החוק במדינת ישראל. התחילו עם בית המשפט העליון, כדי שאמון הציבור יפגע, לאחר מכן עברו ליועצים המשפטיים, והנה יש לנו חוק שמבקש ששומר סף של מדינת ישראל ימונה שלא דרך מכרז וכמובן, החוק ששבר את הכלים, "חוק ההמלצות", המוסד ששומר על החוק והסדר הוא המשטרה, המוסד שאחראי לחקור את השחיתות והפשע, איך אפשר לפגוע במוסד כזה בלי בושה? זהו סיכול ממוקד כנגד המשטרה כאשר תגיש וקרוב לודאי שתגיש - האם יש בסיס ראייתי להגשת כתבת אישום כנגד ראש הממשלה - שחס וחלילה אף אחד מאיתנו לא ידע זאת. זה דבר נורא ואיום.

אני חברה בועדת הפנים ישבתי כמעט בכל הדיונים וישבו שם כל אנשים המקצוע (מפרקליט המדינה והיועמ"ש של כל מי שחוקר פה במדינת ישראל) ואמרו פה אחד: "אנחנו חייבים את הסיכום וההמלצות של המשטרה". אם לא יהיו לנו ההמלצות נצטרך להתחיל תהליך מההתחלה. אמסלם טוען שמחוקק את החוק לטובת הציבור ואז באים כל אנשי המקצוע ואומרים זה יפגע בציבור!
עוד טענו כי זה חיוני שהוא יביע את דעתו כדי לטייב את התהליך. חייבים לשמוע את המשטרה.
במשך שנים זה מה שנעשה . המשטרה היא זו שחוקרת, רואה פנים מול פנים את הנאשם, רואה את תגובתו ולאחר מכן כותבת האם לדעתה יש יסוד להעמדה לדין או לא ופתאום אומרים לא צריך אותם. זאת פגיעה במשטרה! וזאת המטרה שלהם למעשה לפגוע בהם עד שמישהו יבוא ויאמר לא צריך אותם בכלל. אולי לא צריך בכלל לחקור? ואם כבר היא חוקרת אז ניתן לזלזל במסקונתיה. זוהי פגיעה אנושה בחברה שלנו.

אם עד היום החקירות נמשכות כ"כ הרבה זמן הם ימשכו עוד יותר וזה במונחים של שנים.

פגיעה בבית המשפט:
ודאי שגם אני פעמים רבות לא מסכימה עם פסקי דין רבים אבל לבוא ולומר שבית המשפט שמאלני,בוגד ופוגע במדינה? יריב לוין אמר שאם היו שמים קלפי בבית המשפט העליון מרצ הייתה זוכה- איזה שטיות! מרים נאור שמאלנית? בעלה היה המזכיר של מנם בגין , גדלה במשפחה ימנית רביזיוניסטית ומה עם בנה של השופטת חיות?
רוצים להכתים את ביהמ"ש העליון כאילו שאינם אובייקטיביים.

על פרישתה מראשות העיר הרצליה למרות הנוחות:
חשבת שהגיע הזמן לפנות את מקומי למישהו חדש, היום דעתי האישית היא שגם לראשי ערים וגם לראשי ממשלה די להם בשתי קדנציות , זה אחד המרשמים הטובים נגד שחיתות. אז חשבתי שאחרי שלוש קדנציות ברצף הגיע הזמן לפנות את מקומי.

על יש עתיד:
כולנו עובדים קשה מאוד. חורשים את הארץ. אין שבוע שאני לא נושאת דברים מול קהל.

על לפיד וגבאי:
אסור לנו להפנות את הזרקורים להתבטאות כזו או אחרת אנחנו חייבים להוריד את בנימין נתניהו מהשלטון - זאת המטרה היחידה.

על דבריו של גבאי על כך שלפיד שירת בצבא כעיתונאי:
אני לא רוצה להכנס לזה. בסופו של דבר אם וכאשר יוטל על לפיד להרכיב את הממשלה הוא יפנה גם לליכוד וגם למחנ"צ כי הגיע הזמן לאחד שורות, לשלב, לראות איך אנחנו מכסים על הפערים ולא מגדילים אותם ולכן אני חושבת שאסור להיכנס לויכוחים כאלה ואחרים לא עם המחנ"צ וגם לא דרך אגב, עם "כולנו". כולנו ביחד צריכים לשלב ידיים ולעשות הכל כדי שהשלטון הרע הזה ויסתלק.

ממשלה בלי חרדים זה אפשרי?
קודם נפנה לשתי המפלגות הגדולות, יש עתיד, המחנ"צ והליכוד - זה רוב שניתן להרכיב עמו ממשלה. אבל, אי אפשר לדבר על אחדות ואז לומר שלא רוצים את החרדים. כן צריך את החרדים אבל הם חלק מהעם. אבל הם לא יכולים לקבוע ולא יכול להיות שיהיה להם וטו על חוקים ולא יכול להיות שמיעוט יקבע את אורח החיים של הרוב ואם הרוב הזה אכן ינצח אז כל מי שיצטרף צריך להצטרף אבל בתנאים שלנו.

על פיטוריו של ליצמן:
בעיני זה תמוהה, האם כבודה של השבת נפגעה כשהיה שר? ואותו כבוד ואותה שבת אינה נפגעת כשהוא סגן שר?

תחזרי להיות שרת הבריאות?
ארצה לחזור להשלים את המהפכה של הועדה שהקמתי בנושא חיזוק מערכת הבריאות הציבורית (לחזור ליישם את המסקנות של הועדה שהקימה בקדנציה הקודמת).
בד בבד יש לי חלום ותיק להשלים את החוקה של מדינת ישראל ולחוקק חוק יסוד שמקבע את המילה שוויון. מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי,אין על כך ספק, "בארץ ישראל קם העם היהודי" כך נאמר במגילת העצמאות אך נאמר בנוסף שמדינת ישראל תשקוד על שוויון ללא הבדל דת מין וגזע. הנושא הזה של שוויון זכויות נעדר כיום מכל חוקי היסוד.

על מערכת הבריאות
המערכת חולה אנושות. יחד עם זאת יש לנו מערכת בריאות מעולה וזה בגלל כוח האדם שהוא יוצא דופן. הם מחזיקים כמעט בנס מערכת שמרעיבים אותה במשך שנים. לאחרונה התפרסמו הנתונים שמדינת ישראל נמצאת בתחתית הטבלה ביחס לOECD מבחינת ההשקעה בבריאות כמעט בחצי!

ההשקעה של המדינה במערכת הציבורית
בסוף שנת 2014 , רגע לפי שהממשלה התפרקה, הועבר תקציב לשנת 2015 בו היה תוספת של מילארד שקל למערכת הבריאות מתוכו 700 מיליון לבסיס. כלומר,היום היה אמור להיות תוספת של 3 מליארד שאפשר היה לקצר בהם את התורים, להביא עוד מכשירי MRI , לא אומרת שהיה מושלם אבל היה ניתן לתת מענה יותר נכון לצרכים של אוכלוסיה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ח"כ יעל גרמן.