משחק תיקתקציב
משחק תיקתקציב
הודעה לעיתונות

איך למנף את דמי חנוכה לחינוך פיננסי לילדים

מהי משכנתא? מהי ריבית? איך מחליטים מה לקנות בסופר? תיק-תק-ציב, משחק של פעמונים יעזור לכם ללמד את ילדכם מושגי יסוד בכלכלת המשפחה.
מלבד הדלקת נרות, סופגניות ולביבות, מנהג שכיח בחג החנוכה הוא לתת לילדים כסף- דמי חנוכה. יש ילדים שימהרו לבזבז, ויש ילדים שישמרו במטרה לקנות משהו גדול יותר בעתיד. פעמונים, מלכ"ר להתנהלות פיננסית נבונה ממליצים למנף את דמי חנוכה לשיח על כסף, חסכון, ואחריות.
ילדים לא שותפים להכנסות בבית, אבל הם שותפים למסרים ולתפיסות העולם הקשורות בכסף- מה נחשב להוצאה "חשובה" ומה לבזבוז, מי מההורים מקבל את ההחלטות בנושאי כספים , והאם הילדים מקבלים תשלום על שמירה על האחים או ניקיון חדר המדרגות) ,או מצפים מהם לתרום את חלקם ללא תמורה.
שאלת החינוך הכלכלי היא מהותית, והורים רבים "טובעים" בשלל מאמרים ודעות, מנסים לדלות טיפים מחברים, ומנסחים לעצמם את הכללים לפיהם יטמיעו בילדיהם ערכים כלכליים.
על מנת להקל על השיח, פיתחו בפעמונים, מלכ"ר הפועל לייעוץ כלכלית למשפחות, משחק קופסא בשם תיק תק ציב שמסייע ללמד את הילדים מושגים כמו משכנתא, הלוואה וריבית. בנוסף, מאמת המשחק את הילדים ואתכם עם סיטואציות יום – יומיות, וקבלת ההחלטות בהן. מטרת המשחק לתכנן ולנהל תקציב, ולהישאר בסוף עם כמה שיותר כסף. המשחק מאפשר להתנסות בדרך חווייתית בתכנון וניהול נכון של תקציב הבית, תוך התמודדות עם הוצאות בלתי מתוכננות ומילוי משימות יומיומיות מוכרות. במשחק משולבות שאלות טריוויה, בעזרתן רוכשים מושגים בסיסיים מעולם הכסף והכלכלה".
המשחק ניתן להורדה חינם מאתר פעמונים או לרכישה של מהדורה מודפסת ב 40 ₪ כולל משלוח
חג חנוכה שמח!

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- פעמונים- מורה דרך להתנהלות כלכלית.