הודעה לעיתונות

נחנך בית כנסת ספרדי " היכל אסתר" במושב אליקים

מקום לקהילה צעירה ותוססת שתורמת להווי החברתי במושב

ביום חמישי ה 30/11 נחנך באליקים בית כנסת ששופץ מתרומתו של אליהו סבן לעילוי נשמתה של אחותו אסתר ז"ל ושלמה פישר שתרם את הריהוט .
בטקס הפתיחה השתתפו ראש המועצה איציק חולבסקי, אברהם אזולאי מנכ"ל המועצה, נתי וירבה מנהל מחלקת התרבות, חברי הועד המקומי ותושבים רבים. הטקס המרשים לווה על ידי חברי האנסמבל האנדלוסי " ליבי במזרח" עם הפייטן משה פרץ ובהנחייתו של נתנאל כהן .
נתנאל כהן- מרכז תחום התרבות היהודית במועצה וגבאי בית הכנסת: "מתגבשת סביבי בית הכנסת קהילה צעירה ותוססת שתורמת להווי החברתי במושב, המטרה לאפשר לכל מי שמעונין נגישות נעימה למסורת היהודית, נמשיך לקדם ולפתח את אליקים בתחומים נוספים ,אני מודה למתפללים, לתורמים ולמועצה "

הקמת בית הכנסת התאפשרה הודות לתורמתם של אנשים רבים הפועלים לקידום המושב בתחומים רבים וכמו גם בית הכנסת הממוקם במרכז המושב. נטע שפירא המלווה את הועד המקומי , מזכיר המושב ערן דודו, מזכיר האגש"ח אלי שלום ,נציג המושב במליאה יעקב סאלם. ונתנאל כהן מרכז תחום תרבות יהודית במועצה המשקיע רבות בשימור המסורת והתרבות במושב.
איציק חולבסקי , ראש המועצה האזורית מגידו : " אני מלא הערכה למורשת התרבותית והדתית של מושב אליקים ולתנופה העכשווית של קהילה שמחברת את המסורת היהודית והפעילות החברתית והתרבותית במושב . המועצה תמשיך לחזק ,להעצים ולפתח את המושב בכל התחומים"

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מועצה אזורית מגידו.