תמיר סגל, מנהל פעילות טרנד מיקרו בישראל
תמיר סגל, מנהל פעילות טרנד מיקרו בישראל
Trend Micro
Trend Micro
הודעה לעיתונות

Trend Micro צופה כי התקפות הסייבר הצפויות ב-2018 ינצלו חולשה בניהול הטלאים במערכות הארגונים

ההתפתחות המתמדת של הטכנולוגיה תדרוש מערכת אמינה של הפצת וניהול טלאי אבטחה על מנת להתמודד עם התקפות זדוניות

שנת 2017 הייתה שנה בה התקפות סייבר מרובות בוצעו תוך ניצול חולשות ופרצות בטכנולוגיות המוטמעות בארגונים ברחבי העולם. התחזית של Trend Micro לשנת 2018 היא המשך ישיר למתקפות אלו ואפילו גידול ניכר בהן תוך ניצול וחשיפת חורי אבטחה לכדי מתקפות ענק. ניהול מערך הפצת טלאי אבטחה, וחינוך של עובדי הארגונים צריכים לקבל עדיפות על מנת להגן בצורה טובה יותר על המידע הארגוני הקריטי.

בעת שטכנולוגיות מידע וטכנולוגיות תפעוליות ממשיכות להתקרב זו לזו , פלטפורמות ויישומים ארגוניים יחשפו לסיכונים ומניפולציות. בנוסף, מציינת Trend Micro בדו"ח התחזיות שלה ל-2018 כי יותר חורי אבטחה וחולשות של טכנולוגיות אינטרנט של הדברים ( Internet of Things) יסכנו את המשתמשים בשל העלייה המשמעותית שבשימוש התקנים ברשת האינטרנט מצד אחד ומחסור בתקני אבטחה לתחום זה מצד שני.

העלייה ברמת הקישוריות והגידול באפשרויות התקיפה מציגות בפני פושעי הסייבר הזדמנויות רבות למקסם התקפות גדולות וחורי אבטחה ידועים על מנת לחדור לארגונים גדולים.

"אנו ב- Trend Micro סורקים תמידית את הרשת על מנת לאתר איומים עתידיים שיכו בארגונים ואנו צופים אלו חולשות ופגיעויות יהיו משמעותיות בשנת 2018." אמר ריק פרגוסון, סגן נשיא למחקר אבטחת מידע ב-Trend Micro. " הרבה מהמתקפות ההרסניות שקרו ב-2017, יכלו להימנע לו ארגונים היו משתמשים בטלאי האבטחה שהיו זמינים. מגמה זו תמשיך גם 2018 שכן מרחב החשיפה של ארגונים גדל עם השימוש בטכנולוגיות חדשות והפך אותם לפגיעים יותר. מנהלי ארגונים צריכים לתת עדיפות לניהול רמת הפגיעות של הארגון בתוכניות העבודה שלהם ל-2018 במיוחד לאור השלכות הטמעת תקני GDPR.

מתקפות כופר ( Ransomware) ימשיכו להוות איום גדול על ארגונים ב-2018 לאור הצלחתם המוכחת. תהיה עליה בכמות המתקפות, על פי התחזית של Trend Micro, שנועדה לפגוע באופרציה של ארגון יחיד עבור סכום כופר גדול. מתקפות על דואר אלקטרוני ארגוני ( Business Email Compromise) ימשיכו לצבור פופולריות בשל יחס עלות/תועלת גבוה במיוחד.

פושעי סייבר יצטרכו להתמודד ב-2018 עם כניסת טכנולוגיות חדשות דוגמת בלוקצ'יין ולמידת מכונה על מנת להפוך את הגנת המידע המסורתית לשנויה במחלוקת. מסיבה זו ממליצה Trend Micro על אסטרטגיית הגנה מרובת שכבות המשלבת מספר דורות של פתרונות אבטחת מידע: פתרונות בעלי מוניטין מוכח שהתמודדו בהצלחה במהלך השנים האחרונות עם מתקפות סייבר ופתרונות חדשניים שפותחו על מנת להגן על הטכנולוגיות החדשות המתקדמות ביותר.

להרחבה ופרטים נוספים הקליקו על הקישור הבא:
https://www.trendmicro.com/vinfo/us/security/research-and-analysis/predictions/2018?cm_re=12_04_17-_-report_row-_-SecPreditions

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קו ישיר יחסי ציבור.