מפרסם: ירון מיכאלי תקשורת ויחסי ציבור
תאריך: 20/12/2017 14:46
עדכון: 20/12/2017 15:19
נושא: עיצוב
צילום לשימוש חופשי
צילום לשימוש חופשי
..
..
...
...
הודעה לעיתונות

תאורה חדשה מבליטה את יופיו של בית הנסן בירושלים

המבנה שנחנך ב 1885שימש כבית משכן לחולי צרעת. לפני שמונה שנים הוחלט להקים במקום מתחם תרבות והבניין שופץ כאשר כחלק מההליך הותקנה תאורה חדשה אשר חושפת את יופיו המרשים של המקום גם בשעות הלילה

20 מיליון שקלים הושקעו בשיפוץ בית הנסן בירושלים בהליך שיפוץ שהחל לפני שש שנים במימון משותף של עיריית ירושלים והמשרדים הממשלתיים להגנת הסביבה לירושלים והמורשת. התוצאה מרשימה מאוד. על מלאכת התכנון האדריכלי עמלו במשרדו של נחום מלצר ואת הפרויקט ניהל משרדו של רן וולף כאשר על מלאכת עיצוב התאורה המרשימה במקום אחראי המעצב עמיר ברנר, אשר מתמחה בעיצוב תאורה למקומות היסטוריים ומרכזי מבקרים, בהם מנהרות הכותל, מגדל דוד, קבר הרמב"ם ועוד. כפי שרואים בתמונות המצורפות, התאורה מוסיפה ליופיו של הבניין המיוחד הזה ועכשיו אפשר גם להנות מיופיו גם בשעות החשיכה.

בית הנסן, ברחוב גדליהו אלון בירושלים שימש משכן לחולי הנסן — צרעת בעברית. לכן זכה לכינוי בית המצורעים. המבנה נחנך בשנת 1885, לאחר שהברונית קפנברינק, שמימנה את הקמתו, הגיעה לביקור מגרמניה. היא ראתה את עליבותם ומצבם הבריאותי הרע של המצורעים מקבצי הנדבות שסולקו אל מחוץ לחומות העיר, ובשיתוף הקהילה הפרוטסטנטית החליטה להקים בית מחסה למצורעים.

המתחם כולו מוקף חומה ומשתרע על שבעה דונמים, מהם 3,500 מ"ר בנויים. במתחם נבנו חדר בידוד, יחידת דיור לרופא, באר מים, דיר לגידול בהמות, חורשת עצים וגינות ירק לרווחת החוסים. בשנות ה–40 ניהל את המקום רופא ערבי, וב–1950, לאחר מגעים שניהלה קק"ל עם ראשי הקהילה הפרוטסטנטית שעוד נותרו בישראל, המתחם נמכר והרופא עזב עם חלק מהחולים.
משרד הבריאות קיבל לידיו את הניהול, ובית הנסן שמר על ייעודו המקורי עד שנסגר בשנת 2000.

ב-2009 הוחלט להקים בו מתחם תרבות, מדע וטכנולוגיה לטובת תושבי השכונה. המתחם מנוהל על ידי הרשות לפיתוח ירושלים, ומשמש את הקרן לקולנוע ולטלוויזיה בירושלים, סניף של פיקו – קרן הון סיכון ירושלמית המקדמת חינוך טכנולוגי לנוער, מערכת מגזין התקשורת לאמנות ותרבות ערב רב ובית הספר לתארים מתקדמים של האקדמיה בצלאל, המשלב מחקר ולימוד אקדמי מתקדם לצד פעילות ציבורית וחברתית כמו תערוכות, סרטים והרצאות.

https://www.facebook.com/light.designer.brenner

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ירון מיכאלי תקשורת ויחסי ציבור.