מפרסם: שרף תקשורת
תאריך: 20/12/2017 15:37
נושא: רכב
קרדיט: BVG
קרדיט: BVG
הודעה לעיתונות

Via נכנסת לפעילות בברלין:

ויה-ואן, המיזם המשותף של ויה ומרצדס-בנץ ואנס להפעלת תחבורה ציבורית דינמית וחכמה ברחבי אירופה, מודיע על שותפות חדשה עם רשות התחבורה הציבורית של ברלין, ה-BVG

ויה-ואן ו-BVG ישיקו את הפריסה הגדולה ביותר בעולם של תחבורה ציבורית על פי דרישה, עם צי של עד 300 כלי רכב

ויה-ואן, המיזם המשותף של ויה ומרצדס-בנץ ואנס להפעלת תחבורה ציבורית דינמית וחכמה ברחבי אירופה, מודיע על שותפות חדשה עם רשות התחבורה הציבורית של ברלין, ה-BVG. השירות החדש יתבסס על מערכת ההפעלה הטכנולוגית של ויה, שבעזרת אלגוריתמי בינה מלאכותית ינתבו רכבי מרצדס מסחריים ברחבי העיר. נוסעים יוכלו להזמין נסיעה דרך אפליקציה ייעודית של BVG ויחלקו את הנסיעה עם נוסעים נוספים באופן נוח ויעיל. ויה-ואן עובדת בצמוד לרגולטורים ולמומחי התחבורה ב-BVG על מנת לעצב, לפתח ולתפעל את השירות. השירות יושק בברלין באביב 2018, בהתאם לאישור הסופי של הרגולטור.

שיתוף הפעולה עם BVG יעשה שימוש במבחר רכבים של מרצדס-בנץ, שיועדו במיוחד לנסיעות משותפות, כולל האי-ויטו טורר (eVito Tourer), שעתיד להיות מיניבוס נטול פליטת מזהמים, הראשון מסוגו בעולם.

"הטכנולוגיה של ויה מגדירה מחדש ניידות על פני הגלובוס. אנחנו נלהבים לשתף פעולה עם ה- BVG בפרויקט החדש ולהציג את מודל התחבורה הציבורית הדינמית של ויה לתושבי ברלין. השירות החדש יתממשק באופן מושלם עם התחבורה הציבורית הקיימת בברלין ויציג דרך חדשה ונוחה להתנייד ברחבי העיר" אומר דניאל רמות מנכ"ל ויזם משותף בויה.

"מערכת ההפעלה שפיתחנו לתחבורה עירונית יעילה וחכמה מאפשרת לנו להתחבר למערכות תחבורה ציבורית קיימות ולעזור להן להציע שרותים מתקדמים מבוססי מידע בזמן אמת. ויה-ואן עובדת ותעבוד בשיתוף פעולה עם ערים וחברות תחבורה ציבוריות ברחבי אירופה על מנת לאפשר ניידות שיתופית נוחה ויעילה" אומר אורן שובל, מנהל הפיתוח ויזם משותף ב-ויה.

"אנו שמחים שמצאנו ב-BVG שותפים להשקה של ויה-ואן בגרמניה. התנועה המאתגרת בברלין סיפקה לנו מיקום מושלם לבחון בו ניידות חדשה מסוג זה. אנחנו בטוחים שהשירות המשותף החדש יתבסס בהקדם, ושהוא מייצג את התוספת המושלמת לתחבורה הציבורית הקיימת בעיר הבירה. ניידות משותפת ברכבים המסחריים שלנו תתרום רבות להקטנת התנועה בעיר, ובו זמנית תאפשר לאנשים גישה לניידות ברת קיימא." אומר וולקר מורנינגווג, מנכ"ל מרצדס-בנץ ואנס.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- שרף תקשורת.