מפרסם: סבבה בצפון
תאריך: 24/12/2017 12:23
נושא: מוניציפלי
רחובות בבית שאן-דוברות
רחובות בבית שאן-דוברות
בית שאן ממעוף הציפור
בית שאן ממעוף הציפור
הודעה לעיתונות

בית שאן חולקת כבוד לאמנים גדולים מאושיות התרבות הישראלית | סבבה בצפון

בקרוב בבית שאן תוכלו ללכת ברחוב אהוד מנור, לחצות את רחוב אריק איינשטיין ולשבת על ספסל ברחוב עופרה חזה. שכונת האקליפטוס - שכונת הדגל החדשה שנבנית בין שכונת נוף הגלבוע לשכונת רבין, תהפוך בקרוב ל"קריית האמנים" בהתאם להחלטת ועדת השמות העירונית ובהמלצת ראש העיר רפאל בן שטרית. השכונה תהפוך עם הקמתה לשכונת הזמר העברי - כל רחובותיה ייקראו על שמם של זמרים ויוצרים בישראל שהלכו לעולמם.

כל הרחובות בשכונת האקליפטוס ייקראו על שם האמנים המובילים שנפטרו בשני העשורים האחרונים.

בשני העשורים האחרונים נפטרו גדולי הזמר העברי בזה אחר זה, ועתה הם זוכים למחווה יוצאת דופן בשכונת האקליפטוס בבית שאן: כל הרחובות בה ייקראו על שמם וינציחו לעד את פועלם האמנותי.

שכונת הדגל החדשה שנבנית כעת בין שכונת נוף הגלבוע לשכונת רבין, תהפוך ל"קריית האמנים" ובכך, מצטרפת בית שאן לערים אחרות בישראל שחולקות כבוד לגדולי התרבות והזמר הישראליים בכינוי רחובות על שמם.

מדובר באמנים שכתבו, הלחינו וביצעו מאות פזמונים, אשר הפכו זה מכבר לנכסי צאן ברזל בתרבות הישראלית.

כך, לדוגמה, תוכלו ללכת ברחוב אהוד מנור, לחצות את רחוב אריק איינשטיין, לשבת על ספסל ברחוב עופרה חזה ולפגוש חברים ברחוב עוזי חיטמן. גם הזמרים המנוחים, יוסי בנאי ושושנה דמארי, יפה ירקוני, ישראל פוליאקוב ונחום היימן זכו לרחובות שייקראו על שמם.

בשכונה החדשה עתידות להיבנות כ- 300 יחידות דיור בתמהיל מגוון שכולל הקמת מבני מגורים חד משפחתיים לבנייה עצמית, מבנים טוריים, צמודי קרקע לבנייה מרוכזת, קוטג'ים בבנייה סמי רוויה בשילוב עם מסחר. גם השבוע המשיכו טרקטורים להכשיר את הקרקע לקראת הבנייה הצפויה בקרוב בשכונה.

יצויין, כי במשך השנים "הצטברו" לא מעט רחובות ודרכים בעיר שלא ניתן להם שם ולמעשה נשארו "יתומים" וללא כתובת.

לפיכך, קבעה ועדת השמות כי שני רחובות נוספים בעיר שהיו ללא שם יקבלו את השמות הבאים: רחל המשוררת - המוכרת בשם העט שלה?, "רחל", שהייתה מהמשוררות הבולטות בשירה העברית הקלאסית המחודשת, ולאה גולדברג, שהייתה מהמשוררים העבריים המפורסמים ביותר בעת החדשה, סופרת מבוגרים וילדים, מבקרת וחוקרת ספרות, עיתונאית ומבקרת תרבות, כלת פרס ישראל לספרות לשנת 1970.

ראש העיר שהמליץ לוועדת השמות העירונית להנציח את האמנים והיוצרים הבולטים בתולדות התרבות הישראלית אמר השבוע כי הוא שמח שלצד רחובות ושכונות שמנציחים את ראשי היישוב, נשיאים, ראשי ממשלה, רמטכ"לים ואלופים בצה"ל, העיר מוקירה גם את האמנים הישראלים "שתרמו תרומה עצומה לחיי הרוח במדינה", כדבריו.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- סבבה בצפון.