נסיון הברחת 4200 ביצים באזור ירושלים צילום:משרד החקלאות
נסיון הברחת 4200 ביצים באזור ירושלים צילום:משרד החקלאות
הודעה לעיתונות

משרד החקלאות ממשיך בפעולות האכיפה לטובת בריאות הציבור:

מפקחי משרד החקלאות חשפו ניסיון להברחת 4,200 ביצים משטחי הרשות הפלשתינאית שנועדו לשיווק בירושלים, והוחזקו בתנאים אסורים

מתחילת שנת 2017 ועד היום, נתפסו כ- 4,684,080 ביצים הודות לסיכול מעל 100 ניסיונות הברחה ברחבי הארץ

מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר (פיצו"ח), סיכלו ניסיון להברחת 4,200 ביצים, אשר מקורם בשטחי הרשות הפלשתינאית, ויועדו לשיווק בירושלים. מפקחי המשרד, עצרו במחסום המנהרות (כביש המחבר בין ירושלים לבית לחם) חייל, עריק מהצבא, אשר ניסה להבריח ברכבו הפרטי כ- 4,200 ביצים. החייל הועבר לשלטונות הצבא להמשך טיפול ובירור, הביצים הועברו להשמדה.

מתחילת השנה ועד היום, סיכלו מפקחי משרד החקלאות 106 ניסיונות להברחת כ- 4,684,080 ביצים המהוות סכנה לבריאות הציבור. משרד החקלאות אוסר על שיווק ביצים שמקורן מחוץ לגבולות ישראל, כיוון שמדובר במוצר מן החי, הרגיש מבחינה בריאותית, במיוחד כאשר לא מקפידים על שמירתו בטמפרטורה מתאימה ועל תנאי הובלה העומדים בדרישות השירותים הווטרינריים.

רואי קליגר, מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר: "מפקחי המשרד פועלים בכל חודשי השנה בכדי לאתר ולסכל ניסיונות הברחות ושיווק של ביצים בפרט, ומוצרים מן החי בכלל, שהוחזקו בתנאים אסורים, ומהווים סכנה משמעותית לבריאות הציבור".

במשרד החקלאות מבקשים מהציבור להקפיד לרכוש ביצים, בשר ומוצרי חלב, בנקודות ממכר מוכרות ומסודרות בלבד, ולא בשווקים מאולתרים או מ"דלת אל דלת". יש להקפיד על רכישת ביצים ארוזות באריזות קמעוניות סגורות בכל הצדדים. על הביצה חייב להופיע שם המשווק, גודל הביצה (XL הביצה הגדולה ביותר, S הביצה הקטנה ביותר), תאריך אחרון לשיווק ותאריך אחרון לשימוש. על ביצים לא חתומות אין מידע. כלומר, הן לא עברו תהליך של שיקוף ומיון כנדרש על פי החוק ולכן אסור לקנות או לאכול אותן. אם קונים מגשי ביצים של 30 ביצים, יש להקפיד כי המגש יהיה עטוף בניילון נצמד מכל צדדיו.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- משרד החקלאות ופיתוח הכפר.