אלעד מלכא צילום זכות הציבור לדעת
אלעד מלכא צילום זכות הציבור לדעת
בועז ארד צילום אייל מרילוס
בועז ארד צילום אייל מרילוס
הודעה לעיתונות

התנועה הליברלית החדשה לחברי הועדה המשותפת לעניין חוק התקשורת:

אל תיכנעו לדרישות איגודי היוצרים – הציבור דורש פלורליזם תקשורתי

התנועה הליברלית החדשה, האגודה לזכות הצבור לדעת וארגונים נוספים קראו במכתב לח"כים שלא להיכנע לדרישות ארגוני היוצרים ולפתוח את שוק התקשורת לתחרות

הועדה המשותפת לעניין חוק התקשורת תדון היום (ג') 2/1/18 בשעה 10:30 בהצעת החוק לאסדרת ערוצים ייעודיים

התנועה הליברלית החדשה, האגודה לזכות הציבור לדעת, פורום קהלת, חופש לכולנו, הליברלים בליכוד וארגונים נוספים פנו היום (ב') לחברי הוועדה המשותפת לעניין חוק התקשורת בבקשה כי לא ייכנעו ללחץ איגודי היוצרים לחיזוק הרגולציה על ערוצים ייעודיים ויפעלו למען פתיחת שוק התקשורת לתחרות. במכתב, אשר נשלח לח"כ ערב עריכת דיון נוספת בהצעת התיקון לחוק, נכתב בין היתר כי: "מדובר בקבוצה המייצגת כמה אלפים בודדים, שלמעשה מבקשת להפוך את הציבור הישראלי כבן ערובה לשם קבלת כספים, ומונעת את פתיחת השוק לתחרות בריאה, דמוקרטית ופלורליסטית. אנו בעד יצירה ישראלית איכותית הנובעת מביקוש גדול מצד ציבור הצופים, ולא בשל חובת השקעה ביצירה ישראלית מצד גופי שידור, המהווה חסם כניסה גבוה עבור חופש הביטוי והשידור, חובת השקעה שכזו פוגעת בתמריץ של היוצרים הישראלים להיות טובים יותר.

הנתונים מראים כי בשנים האחרונות השקיעו הערוצים סכומים גבוהים יותר מהחובה הנדרשת בחובות תוכן, זאת של הביקוש הקיים ממילא לתכנים כאלו. יוצא בזה אפוא, שאין לדרישות רגולטוריות אלו ערך מוסף מעבר להיותן חסם כניסה עבור שחקנים חדשים, וקיבוע משטר ארכאי בו ועדה ממונה קובעת את הטעם הציבורי, מה "נכון" לשידור ומהווה מילוי חובה רגולטיבית ומה "אינו נכון" ואינו עונה לטעמו של הרגולטור – מתכונת שאינה מתאימה לחברה דמוקרטית, מודרנית ופלורליסטית".

בועז ארד, ממייסדי התנועה הליברלית החדשה הוסיף כי: "המחשבה כי הביקוש ליצירה ישראלית זקוק לתמיכה רגולטורית, היא מחשבה מעוותת לחלוטין ומביעה בעיקר את אי האמון בכישרונם וביכולתם של היוצרים הישראלים לעניין את הציבור בתכנים אותם הם יוצרים. הכפייה הרגולטורית לרכוש תוכן ישראלי, מקבעת יצירה בינונית ויוצרת תחרות לא הוגנת בין יוצרים שנהנים מחקיקה הכופה את יצירתם לבין יוצרים שצריכים להתפרנס ממכירת יצירתם בשל איכותה. חבל שבשוק טלוויזיה כה יצירתי, הזוכה מזה מספר שנים בהצלחות בינלאומיות נרחבות, עדיין יש כאלה הרואים את ההעדפה הרגולטורית כעדיפה על הביקוש ליצירה איכותי"

אלעד מלכא, מנכ"ל אגודת זכות הציבור לדעת אמר כי: "הרגולציה הקיימת היום על שוק התקשורת הישראלי, מונעת משחקנים חדשים להיכנס לתחום היצירה הטלוויזיונית ובכך, פוגעת באופן ישיר במגוון התקשורתי, בפלורליזם ובחופש הביטוי. הגיע הזמן לשים את העובדות על השולחן – הביקוש האדיר לתכנים ישראליים איכותיים הובילה בשנים האחרונות את גופי השידור המסחריים להשקיעו מיליוני שקלים מעבר למינימום אותו חייב הרגולטור. עובדה זו, רק מעידה על עוצמתה של תעשייה זו, שתוכל לשרוד ולהתפתח גם בתנאי תחרות משמעותיים פי כמה מהמצב היום"

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ניר הירשמן תקשורת.