חגי זיס, מנכ"ל אוטוטוקס
חגי זיס, מנכ"ל אוטוטוקס
הודעה לעיתונות

אוטוטוקס ו- STMicroelectronics יציגו ב-CES 2018 פתרון V2X מוכן לייצור המוני

פתרון ה-V2X מבוסס ה-DSRC שיוצג בתערוכת 2018 CES שתיערך השבוע בלאס וגאס עולה על הדרישות של משרד התחבורה האמריקני. ההדגמה תמחיש שילוב של V2X עם פתרון טלמטיקה, תוך הצגה של התראות מוקדמות על התנגשות ושלושה תסריטי שימוש אחרים של תקשורת בין כלי רכב (V2V) ובין כלי רכב לתשתית (V2I)

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, המובילה העולמית במערכת שבבים לתקשורת V2X וענקית הסמיקונדקטורים STMicroelectronics מציגות שיתוף פעולה המיועד להציל חיים ולשפר את הניידות בכבישים באמצעות טכנולוגיית V2X מבוססת תקשורת DSRC (Dedicated Short Range Communication). אוטוטוקס ו-STMicroelectronics יציגו תסריטי שימוש של תקשורת בין כלי רכב (Vehicle-to-Vehicle – V2V) ותסריטי שימוש של תקשורת בין כלי רכב לתשתיות (V2I – Vehicle-to-Infrastructure) במהלך תערוכת CES 2018 שתיפתח השבוע בלאס וגאס.

התצוגה היא תוצר של שיתוף פעולה רב שנים ומהווה את הדור השני של פתרון ה-V2X DSRC שהוא הראשון מסוגו המוכן לייצור המוני. הפתרון כולל את מערך השבבים CRATON2 של אוטוטוקס, שהוא פתרון V2X מתקדם ביותר ומאובטח ברמה גבוהה ואת פלטפורמת הטלמטיקה החדשנית Telemaco של STMicroelectronics. ההדגמה תראה כיצד טכנולוגיה זו, שמוכנה כעת לייצור סדרתי, יכולה למנוע התנגשויות, לאפיין תנאי כביש ולזהות תשתיות חשובות, כמו תחנות להטענת רכב חשמלי. הטכנולוגיה מבוססת ה-DSRC עולה כיום על הדרישות המוצגות במפרט ה-NPRM של משרד התחבורה האמריקני.

"טכנולוגיית ה-DSRC מוכנה כעת להתקנה המונית, כדי לשפר את הבטיחות והניידות, הן עבור כלי רכב מאוישים והן עבור כלי רכב אוטונומיים", אמר חגי זיס, מנכ"ל אוטוטוקס. "ההדגמה שאנו מבצעים עם ST היא עדות נוספת לשיתופי הפעולה העסקיים החזקים בתחום ה-V2X שאוטוטוקס גיבשה באמצעות פתרונות רכב של הדור הבא עבור כלי רכב מקושרים ואוטונומיים".

"שיתוף הפעולה עם אוטוטוקס הוא מרכיב מרכזי במימוש חזון ה-Smart Driving של ST, שמשלב את כל האלמנטים בכדי להפוך את מערכות הרכב לבטוחות יותר, מזהמות פחות ומקושרות יותר", אמר פאביו מארצ'יו, מנכ"ל חטיבת המיקרו-בקרים ויישומי הבידור והמידע שבחטיבת הרכב ב-STMicroelectronics. "המאמצים של ST תרמו להבטחת השילוב של מודול ה-V2X מבוסס ה-CRATON2 עם הטכנולוגיות המתקדמות של ST לרכבים מקושרים, ובכלל זה מעבדים מאובטחים לרכב, מקלטי GNSS וחיישנים".

אוטוטוקס ו-STMicroelectronics יקיימו בתערוכה שתי תצוגות V2X, בהן ניתן להשתתף בהזמנה בלבד, האחת בדגש על הפתרון מבוסס ה-DSRC המוכן לייצור סדרתי ותואם את הנחיות משרד התחבורה האמריקני (USDOT), והשנייה היא חוויית Virtual Reality שמאפשרת למבקרים "לנהוג" ברכב מצויד במערכת V2X בכדי לחוות את התועלות בטכנולוגיה זו באמצעות נהיגה שעוברת בהצלחה מצבים מסוכנים נפוצים רבים.

ניתן לקבוע פגישה עם אוטוטוקס בתערוכת CES 2018 באמצעות פנייה בדואר אלקטרוני.

אודות אוטוטוקס
אוטוטוקס (www.auto-talks.com) היא חברה חלוצה ומובילה בשוק מערכי השבבים ל-V2X (Vehicle to Everything), המספקת ללקוחות פתרונות חדשניים ל-V2X. אוטוטוקס מסייעת לצמצם תאונות ולשפר ניידות בכבישים באמצעות מערכי השבבים שלה המורשים לשימוש ביישומי רכב. מערכי השבבים מציעים את פתרון תקשורת ה-V2X המתקדם ביותר ובעל הרמה הגבוהה ביותר של ביצועים ואבטחה אמיתית, שמתוכנן עבור כלי רכב אוטונומיים. הטכנולוגיה המתקדמת של אוטוטוקס מיועדת להתקנה המונית בשנת 2019 ומשלימה את המידע המגיע מחיישנים אחרים ובפרט במצבים של היעדר קו ראייה ישיר, מזג אוויר קשה או תנאי תאורה ירודים. הטכנולוגיה משפרת באופן ניכר את הבטיחות הכוללת בכבישים ומתאמת באופן אפקטיבי בין כלי רכב רגילים, מכוניות אוטונומיות, אופנוענים והולכי רגל. המפרט של מערכי השבבים עולה על כל הדרישות שנקבעו על ידי הוראת ה-NPRM (Notice of Specified Rulemaking) של משרד התחבורה האמריקני.

אוטוטוקס הוקמה בשנת 2008. החברה מנוהלת על ידי חגי זיס, שכיהן במגוון תפקידים ניהוליים, ביניהם סמנכ"ל חטיבת מוצרים בסרגון וסמנכ"ל מו"פ באיזיצ'יפ. ה-CTO של אוטוטוקס הוא און הרן, שנמנה על מייסדי החברה. הרן כיהן בעברו כסמנכ"ל הטכנולוגיות של פסווה הישראלית שנמכרה בשנת 2006 ל-PMC-Sierra תמורת 300 מיליון דולר. המטה ומרכז הפיתוח של אוטוטוקס, שעובדת במתכונת של יצרנית שבבים ללא מפעל ייצור (Fabless), ממוקם בכפר נטר. החברה מעסיקה כ-100 עובדים בישראל, ארה"ב, יפן, קוריאה, גרמניה וצרפת, ומגייסת בימים אלה עובדים נוספים.

למידע נוסף אודות אוטוטוקס בקרו באתר http://www.auto-talks.com.

לפרטים נוספים: משרד אורי מאירוביץ'- יחסי ציבור Autotalks בארץ ובחו"ל, 077-2129988

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אורי מאירוביץ' יחסי ציבור.