סינדי בורוביק, מנהלת מודיעין עסקי ב- F5
סינדי בורוביק, מנהלת מודיעין עסקי ב- F5
F5
F5
הודעה לעיתונות

דוח SOAD: השפעה גוברת ל- Multi Cloud על טרנספורמציה דיגיטלית בארגונים

טרנספורמציה דיגיטלית מותנעת בארגונים באזור EMEA בזכות מודלים רב-ענניים ושרותי יישומים חדשים

דוח State of Application Delivery השנתי, הרביעי במספר, מראה השפעה גוברת של ארכיטקטורות רב-ענניות (Multi-Cloud) וכמו גם דרישה לאוטומציה ולגישות אבטחה ממוקדות יישומים

F5 Networks (NASDAQ: FFIV) חושפת את תוצאות דוח State of Application Delivery (SOAD) 1 לשנת 2018.

כעת, בשנתו הרביעית, הדוח הגלובלי היחיד מסוגו מראה כיצד ההשפעה הגוברת של פריסות רב ענניות (Multi-Cloud) מסייעות לארגונים ברחבי אזור EMEA להפיק את המרב האפשרי מהיישומים, לאפשר אוטומציה ולאמץ טרנספורמציה דיגיטלית. הדוח גם מדגיש את אתגרי האבטחה והתפעול העדכניים ביותר המיוחסים לשינוי זה.

"יותר מתמיד, אזור EMEA מתמקד בבניית הבסיס הנחוץ לטרנספורמציה דיגיטלית המונעת על ידי יישומים. כתוצאה מכך, רבים נעים לעבר סביבות רב-ענניות שיאפשרו להם לסלול דרך עם פלטפורמות למטרת בידול תחרותי וחדשנות בכלכלה הדיגיטלית," אמרה סינדי בורוביק, מנהלת מודיעין עסקי ב- F5.

טרנספורמציה דיגיטלית מעודדת ארכיטקטורות חדשות ויוזמות לאופטימיזצית מערכות המידע

על פי דוח ה- SOAD לשנת 2018, אופטימיזציה של מערכות המידע היא התועלת הראשונה שמצפים לה ממאמצי הטרנספורמציה הדיגיטלית באזור EMEA (69% מהמשיבים). התועלת השנייה במעלה היא יתרון תחרותי, עם 59% ואופטימיזציה של תהליכים עסקיים נמצאת במקום השלישי עם 46%.

ההכרה בתועלות הללו דורשת שילוב של ענן, ארכיטקטורות יישומים חדשות ואוטומציה של מערכות המידע.

יותר ממחצית מהמשיבים (57%) ציינו כי הם מיישמים אוטומציה ותזמור של מערכות המידע בגלל הטרנספורמציה הדיגיטלית. כמעט מחצית (48%) עוברים לספק יישומים מהענן הציבורי, ו- 48% משנים את הדרך שבה הם מפתחים את היישומים הללו. 43% ציינו כי טרנספורמציה דיגיטלית עודדה את החיפוש אחר ארכיטקטורות יישומים חדשות, הכוללות קונטיינרים ומיקרו-שירותים.

אתגר הסביבות הרב ענניות (Multi-Cloud)

על פי דוח ה- SOAD לשנת 2018, 54% מהמשיבים מחליטים איזה ענן יהיה המתאים ביותר לכל יישום, כל מקרה לגופו. דבר זה מניע לעליה קטנה במניה של סביבות רב-ענניות (Multi-Cloud), עם 75% מהמשיבים שטוענים שהם משתמשים בספקי ענן רבים.

כמו תמיד, אבטחת מידע נשארת הדאגה העיקרית בענן. ב- EMEA, יישום מדיניות אבטחה עקבית בכל יישומי הארגון הפכה לאספקט ה"מאתגר ביותר או המתסכל ביותר" בניהול סביבות רב-ענניות (42%). 39% מאמינים כי האתגר הגדול ביותר הוא הגנה על יישומים מאיומים קיימים וחדשים. הדוח מסכם כי הדבר הוביל לעליה בהטמעת פתרונות Web Application Firewall (WAF), עם 61% מהמשיבים שכעת משתמשים בטכנולוגיה על מנת להגן על היישומים שלהם.

"יישומים מניעים עסקים וארגונים מקבלים החלטות בתחום מערכות המידע המבוססות על הצרכים של היישומים, דבר שמוביל רבים למנף את הפלטפורמות הרב-ענניות," מסבירה בורוביק.

"בזמן שסביבות רב ענניות מציעות יתרונות רבים במונחים של מהירות, יכולת גידול וגמישות, האתגרים כוללים אספקת אבטחת מידע עקבית בכל העננים, הגנה על יישומים ממגוון של איומים והשגת נראות לתוך תקינות היישום".

שירותי יישומים הם ה- gateway לעתיד

דוח SOAD מדווח כי בממוצע, ארגונים באזור EMEA ממנפים 15 שירותי יישומים שונים על מנת לשמור על היישומים שלהם מהירים, בטוחים וזמינים.

אבטחה היא עדיין שירות היישומים החשוב ביותר ב- EMEA (44%, ביחס ל- 39% גלובלית). מעניין לציין כי ככל שארגוני מערכות המידע מתכוננים לכלכלה הדיגיטלית, שירותי gateway מתחילים להופיע כ"חובה". צמרת שירותי ה- gateway ב- EMEA כוללת IoT (34%), SDN (32%), API (32%( u- HTTP/2 (28%).

האתגרים העיקריים באבטחת שירותי יישומים כוללים עליה בתחכום ההתקפות (42%), עובדים שאינם מעריכים נכון את ההשפעה של אי ציות למדיניות באבטחה (41%), עליה במורכבות פתרונות אבטחת המידע (29%), אבטחת יישומי מובייל (35%) וחוסר בכישורי אבטחת מערכות המידע (28%).

"על ידי אימוץ ארכיטקטורות יישומים מודרניות, מודלים של ענן וטווח רחב של התקנים, ארגונים ב- EMEA שואפים להוון את הכלכלה הדיגיטלית," אמרה בורוביק.

"תכניות הפריסה ל- gateway מראות כי המשיבים שמים במקום הנכון את הטכנולוגיות והכלים שהם צריכים על מנת לנוע קדימה לעתיד שהופך יותר דיגיטלי".

אוטומציה ותזמור: במלוא הקיטור קדימה

מחלקות מערכות המידע ב- EMEA מאמצות אפשרות תכנות (programmability) וסטנדרטיזציה בתוך האוטומציה וסביבות התזמור שלהן. שלושה מכל ארבעה משיבים (75%) מצהירים כי השימוש באוטומציה בתפעול תשתית מערכות המידע הוא חשוב "במידה מסוימת" או "מאד". הרוב (72%) משתמשים באוטומציה על מנת להשיג IT רזה יותר עם יעד לצמצם OpEx, בעוד כמעט מחצית (48%) מעוניינים לגדול על מנת לעמוד בדרישות.

"כאשר הלחץ מה- Dev & Ops עולה, הודות לשימוש גובר בקונטיינרים ואימוץ הענן, IT מסורתי מאמץ אפשרויות תכנות על מנת לאפשר אוטומציה ותזמור שנחוצים על מנת להצליח," מוספיה בורוביק.
"יחד עם זאת, ארגונים שמבקשים להפיק את המיטב ממערכות המידע דרך אוטומציה ותזמור, צריכים לבצע סטנדרטיזציה לפני שהם מתקדמים במהירות קדימה".

##
1 למעלה מ- 3,000 מומחי מערכות מידע, רשת, יישומים ואבטחת מידע מסביב לעולם (645 מאזור EMEA) הכריעו בנושאי אספקת יישומים הנעים החל מענן פרטי וציבורי ואימוץ סביבות רב ענניות, דרך אתגרי אבטחת המידע, אוטומציה, תזמור וכלה בעתיד שירותי היישומים בארגון. מענה לסקר הגיע מכל רחבי העולם, מתעשיות שונות דוגמות ממשלה, שירותים פיננסיים, טכנולוגיה וחינוך. תפקידי המשיבים נעו החל מתשתיות, דרך אבטחת מידע, פיתוח יישומים, DevOps וכלה בתפקידי ניהול בכירים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קו ישיר יחסי ציבור.