מפרסם: דיוניסוס יחסי ציבור
תאריך: 21/01/2018 14:34
נושא: אמנות
גרפיקה: משה מירסקי
גרפיקה: משה מירסקי
הודעה לעיתונות

לאחר 10 שנות מחקר יושק במוזיאון ישראל הספר על האמן הנשכח, ג'ורג' פולדס!

לאחר 10 שנות מחקר יושק הספר על האמן הנשכח, ג'ורג' פולדס!

ספר ראשון על חייו ויצירתו של האמן היהודי, ניצול השואה, ג’ורג פולדס, יוצא לאור אחרי שהמחברת, רחל סוקמן, הקדישה את מיטב שנותיה לחקר יצירתו.הספר, בהוצאת המרכז לאמנות חזותית בתל אביב יושק באירוע חגיגי!

יום ד’, ה-31 בינואר. מוזיאון ישראל בירושלים בשעה 19:00

במשך עשר שנים חקרה רחל סוקמן, האוצרת הראשית של גלריה משרד בתל אביב ועורכת כתב עת לאמנות טרמינל, את יצירותיו הנשכחות של האמן. במסגרת המחקר יצרה סוקמן ארכיון מקוטלג, ממוספר ומצולם ל-2000 עבודות שנשמרו בבית משפחת פולדס בירושלים.

ועתה, יוצא הספר לאוויר עולם האמנות מתוך תחושת שליחות. בתהליך ההתבוננות ביצירות ניתן לראות בבירור שכתב ידו של האמן ייחודי ואין לקטלג אותו בשום זרם של אמנות המוכר לנו מן העבר.

בהשקה, שתתקיים ב31 בינואר, בקפה מנספלד בקארדו של מוזיאון ישראל בירושלים יוצגו בלופ על מסך גדול יצירותיו של האמן ורחל סוקמן תדבר על קווים לדמותו של האמן.

סוקמן כותבת בספר: "לראשונה שמעתי על גו'רג' פולדס בשנת 2007. מעולם לא פגשתי את האמן בחייו אך זכיתי להכיר את אישיותו רבת הפנים והכישורים, כתיבתו הפיוטית מלאת החן וההומור, דרך ארלט פולדס אלמנתו. אני רואה חשיבות רבה בפרסום הספר על אמן שנשכח על ידי הממסד האמנותי בישראל, חשוב לציין שיצירותיו המגוונות מהוות חלק חשוב ומשמעותי מן המורשת האמנותית והתרבותית של מדינת ישראל."

ג'ורג' פולדס נולד בשנת 1926 בבודפוק שבהונגריה. רוב חייו הוקדשו לקריאה, יצירה, חשיבה וכתיבה.

למרות התנאים בהם גדל וחי, יצר החיים לא נטש אותו , לא כשענד את הטלאי הצהוב, לא כשהולבנו פניו ברבים על ידי מוריו, לא כשעבד בפרך ועוּנה, לא כשכינים אכלו את בשרו, ולא כששמע מה עלה בגורלם של הוריו והטרגדיה של אחותו.

בשנת 1948, כשהיה בן 22 זכה בפרס רומא מטעם הבוזאר בבודפשט. הפרס, שכלל לימודי אמנות באיטליה.. בהמשך שם פעמיו לפריז, שם חווה עוני ורעב אך אהבתו לפריז לא ידעה שובע, הוא למד אדריכלות בבוזאר ובמקביל בבית ספר לרבנים. במהלך שנים אלה הרחיב את ידיעותיו ביהדות ובפילוסופיה.

בשנת 1970 עלה פולדס לארץ והחליט לגור בירושלים, וקנה בית בשכונת בית וגן. בשנת-1973 החל לעבוד כאדריכל במחלקת הבנייה בעיריית ירושלים, כממונה על הבנייה במגזר הערבי במזרח העיר ושימור הכפרים הערביים שמסביב. פולדס סייע לתושבי השכונות הערביות בעיר, עזר לרבים להוכיח בעלות על בתיהם בהתנדבות וכונה על ידי רבים במגזר הערבי 'הצדיק'.

פולדס נפטר לאחר מחלה ממושכת ביוני 1993 בגיל 67. השאיר אחריו אישה ושני ילדים,

הוא צייר עד יומו האחרון..

מספר המקומות בהשקה מוגבל והכניסה בתיאום בראש בלבד. דרך המרכז לאמנות חזותית וגלריה משרד בתל אביב לטל. 03-5254191

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דיוניסוס יחסי ציבור.