מפרסם: ניר הירשמן תקשורת
תאריך: 22/01/2018 09:39
נושא: חינוך
עידו חברוני צילום ישראל הדרי
עידו חברוני צילום ישראל הדרי
הודעה לעיתונות

בעקבות פרסום נתוני הלמ"ס על חוגי מדעי הרוח:

אם אפלטון לא כתב עבור פילוסופים, מדוע אנחנו מתעקשים להפוך את הסטודנטים שלנו לכאלה?

בעקבות פרסום נתוני הלמ"ס המאשרים את קריסת חוגי מדעי הרוח באקדמי הישראלית, אמר אתמול (א') ד"ר עידו חברוני, המנהל החינוכי של המרכז האקדמי שלם כי: "הבריחה המתמשכת של הסטודנטים ממדעי הרוח באקדמיה הישראלית, לא נובעת מהעדר צמא לפילוסופיה, אומנות, שירה, מחשבת ישראל והיסטוריה. להפך. הצעירים הישראלים משוועים ללמידה משמעותית על החברה שבה הם חיים, אבני היסוד שלה והזהות שלהם בתוכה – שאלות שאת המענה להן לא ניתן לקבל כאשר מבלים שנים בלמידת חוקי החריזה, משקלי המילים ותזות לכתיבת ספרות יפה. אם רוצים באמת להציל את מדעי הרוח, חייבים לשנות את השיטה, להחליף את מבנה התארים ולחזור ולהתמקד בבסיס שאותו נדמה ששכחנו – האמירה האנושית, היצירה, המסר. אם אפלטון לא כתב עבור פילוסופים, מדוע אנחנו ממשיכים להתעקש להפוך את הסטודנטים שלנו לכאלה?"

המרכז האקדמי שלם נוסד בשנת 2013 בקרית מוריה שבירושלים. תכנית הלימודים של המרכז שואבת את השראתה ממוסדות ההשכלה הגבוהה המובילים בארצות הברית, השואפים להעניק לסטודנטים בסיס ידע ומיומנויות בתחומים מגוונים, כגון פילוסופיה, היסטוריה, ספרות, לימודי דתות, מדעי החברה, כלכלה, מדעי הטבע, אומנות ומוזיקה, במטרה להכינם לחיי אזרחות פעילים ומשפיעים. בשלם, מונהגת תכנית לימודים לתואר ראשון במתכונת דו חוגית: תואר ראשון בלימודים הומניסטיים; תואר ראשון בתוכנית הבינתחומית בפילוסופיה ובהגות יהודית; תואר ראשון בלימודי המזרח התיכון והאסלאם.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ניר הירשמן תקשורת.